Waarom het midden het beste is...

Mish

MF veteraan
Donateur
2 dec 2007
2.358
124
vinkeveen
Even een beetje lucht in het forum blazen hoor... :)

Tja, ik rij al zo'n 10 jaar motorscooter en heb talloze artikelen, topics en site bekeken. Ik ben tot de conclusie gekomen dat de middenklasse motorscooter het beste is.

Lichte motorscooters <250 cc
Dit segment spreekt mij ontzettend aan. Prijs per kilometer ligt ontzettend laag, licht in gewicht, steeds meer bagageruimte, het gaat de goede kant op met de lichte motorscooter. Vaak is de techniek ook eenvoudig waardoor er veel zelf gedaan kan worden. Tenslotte zit het met de duurzaamheid ook wel snor. Kilometerstanden van 100k kom je ook in deze klasse tegen.

Echter kom je in elke topic tegen dat scooterrijders (vaak tevergeefs) hun topsnelheid willen verhogen. Met aanschaf, heb ik zelf ook 2 keer meegemaakt, lijkt aanschafprijs en zuinig te winnen van topsnelheid, maar zodra je iets langer op de snelweg verblijft is het toch moeilijk met zo'n lichtgewicht. Met 2 personen wordt het nog lastiger. Kortom; dit maakt de klasse wat lastig voor een commuter die ook weleens de snelweg wilt pakken.


Zware motorscooter >500 cc