Waarom is iedereen zo negatief over mijn motorplan

Miura

MF'er
11 mei 2005
75
0
Gent
Hey forummers,

Al jaren droom ik ervan om m'n eigen moto te hebben, al sinds ik heel klein was. Na vorig weekend was de knoop doorgehakt en ga ik nu zeker mijn rijbewijs de komende maand afleggen, na 25 juni want dan wordt ik 21j. (waarom staat te lezen in m'n andere topic: Kersverse motorrijder meld zich aan ;-) )
Ik ben er veel met bezig en heb het dus ook al tegen vele vrienden,colega's,familie verteld.
Maar iedereen staat zo negatief tegen over mijn plannen :(
Enkel m'n neef (waarmee ik er veel over praat) die zelf met de motor rijdt en een 2tal colega's vinden het wel ok.
Ik rijd nu 3jaar met een scoot en ben wel al een paar keer tegen de grond gegaan, meestal door m'n wilde, soms onverantwoorde gedrag |(
Maar de laatste maanden sinds ik m'n nieuwe scoot heb ben ik erg veel rustiger geworden, en draag ik steeds motohandschoenen, en een vest. sindsdien geen brokken meer gemaakt. Ik vertel ook steeds dat ik veilige kledij erg belangrijk vindt en dat ik zonder nooit de moto zou opkruipen.
Toch staat iedereen zo negatief tegen over mij dat het me gewoon demotiveerd :(
1 iemand die zelf met de moto rijd vertelde zelfs dat jonge gasten en moto's niet samen horen....wat een flauwe kul!

Desondanks de negatieve kritiek ga ik toch door met m'n plannen en hoop ik zelfs tegen volgende zomer m'n eigen moter te hebben. :]

Wat denk jij er over? Hopelijk staan jullie er wat positiever tegen over *D

Greetz Miura :]
 
gewoon doorzetten...en aan iedereen laten zien dat je het wél kunt...zonder brokken..

of dat je het juist niet kunt.... :)
 
Beetje logisch dat iedereen er hier positief tegenover staat..

toch ben ik benieuwd waarom je kort geleden nog een nieuwe scooter hebt gekocht, aangezien je nu gaat lessen..
 
tja mijn vriendin is ook niet echt blij dat ik motorrij :P Ze vind het gewoon te gevaarlijk en haar vader is ook zijn pa verloren op de motor.
afgelopen weekend is weer een vage bekende van mij overleden waar ik 2 weken geleden nog mee heb gereden. Zonder risico's is het niet.

maaruh, een paar keer onderuit met je scootertje door wat je zelf zegt, je eigen gedrag zegt misschien wel iets. Mijn tip van de week is:

Vraag gewoon een beete door bij die mensen waarom ze er zo tegen zijn als jij motor gaat rijden. Zijn zij in principe tegen motorrijden of denken ze dat jij brokken gaat maken maar durven ze het niet zo tegen je te zeggen.

remember: keep te rubber side down! ook op je scootertje
 
Tsja, denk dat iedereen het wel kent, tenzij ze het geluk hebben in zo'n echte motor-familie te zijn opgegroeid. Bij mij vonden de meesten het ook niet leuk. Vroegen zich allemaal af hoe ik erbij kwam en waarom ineens. Ouders zijn nog steeds niet blij. Bereid je maar voor op heel wat discussies en drogredenen waarom je het niet zou moeten doen. Zeker als je nog thuiswoont. "En ik wil die motor niet constant achter het huis hebben staan" Nou, als het moet dan zet ik em &*%$#@ wel op de stoep onder een hoes met een dikke ketting eraan.
Suc6
 
Nou, aangezien je al een paar keer op je plaat bent gegaan mag ik wel aannemen dat je toch wel wat voorzichtiger bent geworden. Daarbij, je hebt dan een duur ding onder je, en dat wil je écht niet onder de krassen zien. En, je hebt iets onbetaalbaars en dat wil je helemaal niet onder de krassen zien; je lichaam. Een kuip kun je nog wel kopen, met een been ligt dat wat minder.

Nou ja, bij mij stonden ze ook niet te springen toen ik ging motor rijden.
achteraf hebben ze wel wat gelijk gehad natuurlijk :+

Maar gewoon doen zou ik zeggen, er gewoon voor gaan.
Je technisch rij kennis zul je wel snel oppakken omdat je scootah ervaring hebt, maar houd er wel rekening mee dat *verkeersinzicht* (wat gaan andere verkeersdeelnemers doen, hoe reageren ze, of kunnen ze reageren en dat soort dingen) toch nog wel wat meer tijd in beslag zal nemen.

Nah, keep the sunny side op en lekker :]
 
Misschien zijn 'ze' wel bezorgd!
Kan me dat best voorstellen, omdat je zelf al aangeeft dat je soms roekeloos rijdt |( en dus nog wel eens brokken maakt.

Maar ja.... trek gewoon je eigen plan; zij hoeven tenslotte toch niet te rijden?
 
ja...hier zal je alleen maar positieve antwoorden krijgen :)

Ga er gewoon voor en overtuig ze dan dat je geen brokken hoeft te maken met je motor! Zal iig niet altijd makkelijk zijn om mensen te overtuigen die geen motor ervaring hebben!
 
Gezien je opmerking cbr1000 repsol,Yama R1,en natuurlijk Mv agusta Senna. Allemaal prachtmachines die ik nu niet kan betalen en die veel te zwaar zijn om te beginnen. :z vind je dit goede beginnersmotoren :?

You go have fun de eerste tijd terwijl het zweet je in je bilnaad staat :+
 
ik ken 't gevoel...
iedereen in mijn omgeving wil ook nie dat ik motor ga rijden.. (ben nog bezig met lessen). Ik vind 't echt jammer dat niemand achter me staat behalve mijn broertje..
Om mij beetje tevreden te houden zeggen ze: motorRIJBEWIJS MAG wel.. maar MOTOR kopen + rijden.. MAG NIET?? wat is dat nou voor logica?? B|

nah goed.. ik ben gewoon koppig :P dus ik blijf gewoon lessen.. en daarna gewoon motor kopen + rijden.. :]
 
Ik ben er veel met bezig en heb het dus ook al tegen vele vrienden,colega's,familie verteld.
...
Toch staat iedereen zo negatief tegen over mij dat het me gewoon demotiveerd :(
Dat is waarschijnlijk ook de opzet - dat heet ontmoedigen...

Waarschijnlijk lul je er gewoon teveel over. Het is vaak beter om niets te zeggen en ze te confronteren met het voldongen feit dat je je rijbewijs hebt en een motor voor de deur parkeert.
Alleen is het daar nu te laat voor.

Gezien de opmerkingen die motorrijders krijgen van niet-motorrijders - is het niet koud/nat/gevaarlijk - hebben de meeste mensen een negatieve mening over motoren en hun berijders/sters.

Mijn familie en die van mijn vrouw staan positief tegenover het motorrijden, omdat ze zien dat we er verantwoordelijk mee omgaan en er veel plezier aan beleven. Wel zei mijn schoonmoeder laatst dat ze andere motorrijders beoordeeld door ze tegenover ons te zetten, vooral op het gebied van veilige motorkleding enzo.

Kortom, gewoon je rijbewijs halen, niet gelijk een racer kopen maar op een 'gewone' motor beginnen, nooit rijden zonder goede kleding en dan slaat hun mening vanzelf wel om. En dan kan je gewoon een racer kopen en wheelies door de straat trekken, want dan is hun mening al gevormd... :)
 
So what... :?

Als ze tegen mij zeggen dat ik iets niet moet doen... ga ik het juist doen... })
Des te meer er tegen zijn, des te leuker het is... :) :) :)
 
Hoewel ik zelf motor rijd, zou ik het verschrikkelijk vinden als mn zusje zou gaan motorrijden, kind is zo onverantwoordelijk als k weet niet wat.. Gewoon lekker laten zien dat je wel kunt rijden op die scoot van je, lekker gaan lessen en dan komt t allemaal goed :)
 
Gewoon doorzetten. Als je het papiertje hebt en een leuke bike koopt draaien die meningen vanzelf bij. Iig succes met lessen :]
 
Mijn ouders staan ook niet echt te springen dat ik nu na 12 jaar het motorrijden weer oppak hoor.(en dat terwijl ik al 42 ben). Das geijkte taal ben ik bang.
 
Dat heb ik nou ook altijd dat gezever behalve op mijn werk, 3 van de 6 collega s rijden ook! Mensen die niet weten wat motorrijden is zeiken altijd over dit en dat en als je dan zegt dat je in rdam woon /werk rijd verklaren ze je ook voor gek! Maar heb wel in 3 jaar 40.000 op de klok gezet zonder brokken en rijd hele jaar door ook s winters in die 3 jaar heb ik in totaal 4 weken geen motor gereden. Maar als ik jou was zou ik rustig beginnen geen r1 of zoiets ik zelf ben met cbr 600 begonnen waar ik nu nog op rijd 100 pk das meer dan zat, alhoewel ik nu wel toe ben aan nieuwe uitdaging (blade). Verder nog een tip ga de eerste tijd niet met vrienden of groepen rijden, je naait elkaar snel op en voor je het weet lig je eraf!!!!! Als je echt wilt raggen ga dan naar cirquit staan geen vangreels en bomen.
 
Jeemig....je gaat toch geen motor rjden :( ....ben je wel goed bij je verstand B| ..weet je wel hoe gevaarlijk dat is :o

en dan nog beschermende kleding aan ook |( .....tsjonge tsjonge...gewoon slippers korte broek en n tshirt....en dan lekker kneedownen :9 :P ..en het liefst gelijk op n R1 :]










:+
 
tja het is het welbekende: nou-niks-voor-mij-ik-rij-me-dood verhaal

demotiveerd inderdaad
totdat je lekker je bewijsje hebt daarna krijg je er toch wel maling aan

tenminste dat had ik
 
Gewoon gaan motor rijden! Op mijn brommer heb ik in 2 jaar tijd ook 9 ongevallen gehad (aanrijdingen en onderuitschuiven). Het scheelt dat je die leerschool dan al op de brommer heb gehad, zodat je weet wat je op 2 wielen kan uithalen.
In 8 jaren motorrijden heb ik nog meer 1 onschuldig schuivertje gehad, dus dat valt wel mee.

Veel suc6 en als je het zelf heel graag wil, gewoon doorzetten.
 
tja het is het welbekende: nou-niks-voor-mij-ik-rij-me-dood verhaal

demotiveerd inderdaad
totdat je lekker je bewijsje hebt daarna krijg je er toch wel maling aan

tenminste dat had ik


:^

ik kreeg ook van iedereen te horen dat motorrijden gevaarlijk is, je nat word als het regend enz enz. het standaard bullshit verhaal.

Ik heb me er nooit wat van aan getrokken, en als ik diezelfde mensen nu weer spreek dan kun je gewoon zien dat ze jaloers zijn.

kortom, niks van aan trekken en lekker doen wat je wilt!! namenlijk MOTORRIJDEN!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan