Waarom is iedereen zo negatief over mijn motorplan

Je vraagt iets en geeft zelf al het antwoord :+

Hey forummers,

Maar iedereen staat zo negatief tegen over mijn plannen :(

Ik rijd nu 3jaar met een scoot en ben wel al een paar keer tegen de grond gegaan, meestal door m'n wilde, soms onverantwoorde gedrag |(

Denk dat deze mensen om je heen het idee hebben dat je niet echt zal veranderen voor de LANGE termijn. :+
tegen de grond gaan op d emanier die je zelf aangeeft is op een motor meestal niet voor herhaling vatbaar. :z
 
...Ik heb een half jaar geleden een nieuwe scoot gekocht omdat m'n oude pertotal gereden was. (over iets geelachtigs uitgeschoven met m'n voorwiel in een bocht)

Durf je erbij vertellen aan welke snelheid je reed op een rondpunt?



Voor sommige op dit forum ben ik misschien de Duivel.
De meeste mensen weten waar hun grens liggen en zullen daarmee rekening houden.

Andere dan weer willen net ietsje meer dan, dat gene dat in hun marge liggen. Zij gaan dan de gevaren opzoeken. De persoon die deze topic geopend kent ook geen gevaar en haal van allerlei stunts uit. En weet echter soms niet waar zijn grens ligt. Althans dat is mijn mening.

Ik wil echt niet op zijn kap integendeel zelf. Ik gun het hem van harte.
Hij zal hiermee helemaal mee opfleuren net zoals de dag dat hij met zijn scooter begon te racen. Het zou echter voor hem zeer praktisch zijn. Maar hij kent zijn grenzen niet. En dit wil en kan hij niet toe geven.

Nu iedereen verdient een twee kans en blijkbaar besef hij dat tot nu toe ook. Want met zijn nieuwe scoot is hij inderdaad nog niet gevallen.
Dus zeg ik ga voor u rijbewijs, ga niet overhaastig te werk, voldoende lessen volgen.
En leer eerst rijden met een moto alvorens je wilt racen.

MVG
 
dat gezeik altijd dat motorrijden gevaarlijk is, weet je wat gevaarlijk is, bukken als gerard joling achter je staat.
 
Durf je erbij vertellen aan welke snelheid je reed op een rondpunt?

Voor sommige op dit forum ben ik misschien de Duivel.
De meeste mensen weten waar hun grens liggen en zullen daarmee rekening houden.

Andere dan weer willen net ietsje meer dan, dat gene dat in hun marge liggen. Zij gaan dan de gevaren opzoeken. De persoon die deze topic geopend kent ook geen gevaar en haal van allerlei stunts uit. En weet echter soms niet waar zijn grens ligt. Althans dat is mijn mening.

Ik wil echt niet op zijn kap integendeel zelf. Ik gun het hem van harte.
Hij zal hiermee helemaal mee opfleuren net zoals de dag dat hij met zijn scooter begon te racen. Het zou echter voor hem zeer praktisch zijn. Maar hij kent zijn grenzen niet. En dit wil en kan hij niet toe geven.

Nu iedereen verdient een twee kans en blijkbaar besef hij dat tot nu toe ook. Want met zijn nieuwe scoot is hij inderdaad nog niet gevallen.
Dus zeg ik ga voor u rijbewijs, ga niet overhaastig te werk, voldoende lessen volgen.
En leer eerst rijden met een moto alvorens je wilt racen.

MVG

Ik reed eigenlijk max 50/55km/u dus zo erg snel is het nu ook niet. Maar idd het lag wat glad en ik had me wat moeten inhouden. Ik reed ongeveer even snel dan de persoon die vlak voor me reed en die is gewoon kunnen doorrijden maar bij mij lag daar dus werkelijk iets wat de val veroorzaakte. Maar goed dit terzijde.

Ik geef toe dat ik al wat geprobeerd heb en dat ik al tal van stuntjes heb uitgevoerd. Ook heb ik al zaken gedaan in het verkeer waarvan ik even later denk;
dat had ik beter niet gedaan, het had misschien wel slecht kunnen aflopen.
Maar ik verzeker u dat ik dergelijke zaken niet meer doe en dat ik goed weet tot waar ik kan gaan. Ik weet wat ik kan uithalen op m'n scoot en wanneer het gevaarlijk begint te worden. En als ik eens wat stoppie's,... wil doen ga ik naar een stukje waar zelfs geen auto's rijden.
Ik ben zelfs zo verkalmt dat ik m'n broers soms wat terugfluit omdat ze het soms wat te bont maken op de scoot. O-)

De conclusie is dus eenvoudig: ik ga zeker doorzetten en ik weet zeker dat ik me ga inhouden en met m'n verstand op de moto zal rijden. Ook al heb ik in het verleden wat stomiteiten uitgehaald vroeger is vroeger en nu ga ik voor m'n rijbewijs en hoop ik later veel te kunnen genieten van de moto :]

Groeten M.

(als ik het heb pen ik het hier zeker neer 8-)
 
Och het ligt er maar net aan hoe je bent ingesteld. Kom zelf uit een redelijk motor ingestelde familie. (gelukkig) Ik woon op mezelf maar heb mn motor gestald bij mn ouders...(ivm ruimte) Mn vader vind het hartstikke te gek..mn moeder wil in principe niet weten als ik weg ben met dat ding. Die maakt zich dus zorgen. Ze weten wel dat ik voor mijn leeftijd erg verantwoord bezig ben...en idd...scooterrijden is niet te vergelijken met motorrijden...maar geloof me...als je 1 keer goed op je plaat bent gegaan met een scooter...dan rij je dus met de motor ook een stuk voorzichtiger!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan