Waarom is iedereen zo negatief over mijn motorplan

Met een motor kan elke dag je laatste zijn!

zonder motor ook!

had 2 jaar geleden als werkvervoer een honda NSR 50cc aangeschaft, die na 10
minuten dat ik hem had, over de stoeprand schoof (met mij erop)...Overmoed

1,5 jaar jater met de inkt nog nat op m'n rijbewijs op een supersport gestapt
en "so far, so good" mede vanwege dat geintje met die brommer
 
Motorrijden is wat meer risicovoller maar ik zie het altijd maar zo;

Je kan ook ergens in de stad lopen,oversteken en schept worden door een auto.. Dat is toch ook een flink risico........ :?
Blijf dan gewoon lekker thuis en bestel alles via internet.
 
Bedankt voor jullie reactie allemaal ;)
Ik heb een half jaar geleden een nieuwe scoot gekocht omdat m'n oude pertotal gereden was. (over iets geelachtigs uitgeschoven met m'n voorwiel in een bocht)
En ik moest zeker een nieuwe hebben omdat ik hem alle dagen gebruik om naar het werk te gaan. Vandaar...
En ik heb het er eens over gehad met m'n neef welke moto nu het beste zou zijn om te beginnen. En natuurlijk zeker geen R1 of cbr1000 veel te zwaar. 8-)
Ik zou eerder beginnen met een honda cb600, cbf600(vindt ik heel mooi) Yamaha fz6...
Later dan het zwaardere spul.
Ik ben idd een stuk voorzichtiger geworden door de jaren heen. Niet remmen op wegmarkeringen, tramrails goed kruisen zeker bij nat weer, overal goed kijken en de boel juist inschatten zo dat soort dingen.

Ik merk dat het zo bijna overal een beetje zo is. Eerst tegen de plannen maar als je met een mooie bike op de oprit thuiskomt draaien ze wel bij met de tijd :)
Van m'n ma mag ik niet maar ik veeg er toch m'n slof aan ze weet dat ik het al lang wil en ze zal wel bijdraaien hoop ik. :P

greetz M. :]
 
Hmz ik heb ook die plannen alleen is het bij mij nog wat langer wachten tot mijn 18e. Hier vinden ze het juist allemaal leuk. Alleen toen ik thuiskwam en vertelde dat ik s'nachts bij een fireblade achterop was geweest was mijn ma wat minder positief. Kwam doordat de bestuurder hem over de dijk doortrok tot de top in z'n 1 (170 ;) ).

Toen ik net mijn 1e scootertje had of op de 70cc brommer van een vriend rondkarde (ik was toen 15) was ik ook zo'n roekeloze piloot en met mijn laatste brommer (Netjes 16 en certificaat) hield ik ook nog van doorrijden en lol hebben maar ik merkte wel dat ik een stuk minder roekeloos en een stuk verantwoorder begon te rijden ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja dat zij die gast. Was iets van 160 digi ofzo want waren met z'n 2en. Hij vertelde dat ding 170 in z'n 1 kon (Nooit echt verdiept in blades want mot eerst toch nog 25kw) ;)

En nee we zaten natuurlijk niet rustig rechtop met bakkie koffie in hand. Lagen natuurlijk wel plat (Ik ben vrij klein licht mormel dus dat scheelt).
 
Ik merk dat het zo bijna overal een beetje zo is. Eerst tegen de plannen maar als je met een mooie bike op de oprit thuiskomt draaien ze wel bij met de tijd :)

Dat DACHT je! })

M'n moeder vind het nog steeds 3x niks (al had ik op een 125cc aangekomen)
 
Dat DACHT je! })

M'n moeder vind het nog steeds 3x niks (al had ik op een 125cc aangekomen)
:^
same here
en toen mn vent vorig weekend met vrienden in de eifel zat was ik er zelf ook niet 100% blij mee hoor, maar das meer dat mensen bezorgd om je zijn ;)

alvast veel plezier want ik denk dat dat papiertje er toch wel gaat komen!
 
Mijn vrouw rijdt op een Fazer 600 en begint er steeds meer plezier in te hebben om die motor te gooien en smijten.

Ik zie bij veel rijders al snel of ze 'klein' zijn begonnen... :]
 
Ik ben het altijd volledig eens met alle redenen waarom je niet zou moeten motorrijden, het is inderdaad levensgevaarlijk en nee je hebt dat niet helemaal zelf in de hand, het is duur, in regen wordt je nat enz.enz.

Ook is de het leuke van motorrijden niet zo leuk dat je het risico wilt lopen ermee te verongelukken.

Dus inderdaad, rationeel bekeken moet je er mijnsinziens niet aan beginnen.

Echter gevoelsmatig zijn er weinig mensen met een motorrijbewijs die zich daar door laten weerhouden. Het "gevoel" van motorrijden is verslavend en voor velen niet te onderdrukken. Je zal ook zien dat de mensen die er het meest tegen zijn vaak de mensen zijn die geen motorrijbewijs hebben.

Dus, gewoon doen maar onwijs voorzichtig zijn, laat het macho-rijgedrag voor op het circuit en geniet ervan !. :]
 
lekker hoor!
waar zijn nu die rebelse motorrijders van vroeger?
aan je moeder vragen of ze het goed vind dat je gaat motorrijden |(
natuurlijk vind ze dat niet goed!!
daarom doe je het juist wel
je moet natuurlijk nooit roekeloos rijden.
je moet wel de grenzen opzoeken (en soms ga je er iets over)
je bent toch geen watje?
 
Ik zeg gewoon chanteren die handel

Jij: Ma, mag ik motorrijden?
Ma: Steekje los ofzo?!
Jij: Mooi, hou ik tenminste geld over voor drugs
Ma: Sorry?
Jij: Rijles 50euro, bolletje bruin 25euro. simpele keus.
Ma: Ga jij maar eens fijn motorrijden jongen
 
tis wel heel verschillend per familie en vriendgroep denk ik...Toen ik aangaf motor te willen gaan rijden zeiden mijn ouders: moet je doen!!! Terwijl in mijn familie bijna niemand motor rijdt. Mijn vrienden hetzelfde!

Misschien komt het ook wel omdat ik met mijn brommer nooit brokken heb gemaakt en mijn ouwelui veel vertrouwen in mij hebben op dat gebied!

Jij daarentegen hebt zelf een aantal brokken gemaakt en jou familie en vrienden hebben nare ervaringen meegemaakt...dat is waarschijnlijk het verschil!
 
Ik ben zelf ook al sinds m'n 19e motorrijder. En geloof me, mijn ouders waren er ook totaal niet blij mee. Ik begreep dat slechts gedeeltelijk, want ik was toen al een (vrij) rustige rijder, zowel in de auto als later op de motor.

Mocht ik nu zelf kinderen krijgen, dan zou ik er ook niet blij mee zijn als ze gaan motorrijden. Ik heb het zelfs al buij m'n vriendin dat ik altijd een klein beetje bevreesd ben of alles wel goed gaat: je hebt het zelf niet in de hand, hè?

Toch moet jij vooral doorzetten. De negatieve verhalen worden vanzelf minder en met een beetje geluk willen je ouders en vrienden zelf wel een keertje achterop om zelf eens dat 'vrije gevoel' te ervaren.

Veel succes met lessen !!
 
je hebt het zelf in de hand. Laat je niet ophitsen door overige weggebruikers, blijf altijd in het oog houden, dat je op twee wielen rijdt en daardoor kwetsbaarder bent.

Het is natuurlijk logisch van je (vrienden/ familie) als je vaker onderuit bent gegaan met de scooter, dat ze negatief aankijken, dat jij straks op een motorfiets gaat rijden. Ze zijn alleen maar bezorgd en dat is natuurlijk ergens wel terecht.

Voertuig beheersing is niet alleen techniek beheersen, maar ook rijstijl, je niet laten opfokken, denken aan medeweggebruikers...ik klink misschien als een agent...(tja...wat wil je)..en je gedragen in het verkeer!

Ga lekker genieten van je fiets binnenkort en overtuig jezelf dat je weet waarmee je bezig bent en dat je straks na een jaartje of 10 (net als ik) kan zeggen...nog steeds heel, geen brokken, geen schade gereden en een no-claim van ruim 85% opgebouwd.

Succes!
 
Jij wilt toch motorrijden, wat maakt het dan uit wat iemand anders ervan vindt?

Ik heb praktisch niemand verteld dat ik ging lessen. Mijn ouders kwamen er toevallig halverwege achter. De meeste mensen weten het pas als ik op de motor ergers kom of als we heel toevallig over motoren aan het praten komen.
Krijg ook regelmatig negatieve reacties: dat het zo gevaarlijk is....
Tja, tuurlijk ben je kwetsbaar, maar of het echt gevaarlijk is hangt voor een groot deel af van je eigen rijgedrag. En aangezien ik voor mijn werk behoorlijk veel in een auto/busje rijd, kan ik daar evengoed een ongeluk mee krijgen.
Maar meestal begin ik zo enthousiast te reageren hoe leuk motorrijden wel niet is enzo dat ze snel hun mond houden :)

(mijn ouders, zeker mijn moeder, zijn er overigens nog steeds niet blij mee dat ik motor rijd hoor...)
Maar ja, ik heb er plezier in en dat laat ik echt niet bederven door negatieve reacties van anderen.
 
gewoon er voor gaan!! het lijkt sterk op mijn verhaal, met dat verschil dat ik nooit brommert gereden had. en nu rij ik lekker op een motor rond :]
dus door bijten en je niets van die mensen aan trekken :)
 
gewoon er voor gaan!! het lijkt sterk op mijn verhaal, met dat verschil dat ik nooit brommert gereden had. en nu rij ik lekker op een motor rond :]
dus door bijten en je niets van die mensen aan trekken :)

Je moet alleen ffkes dat nare trekje afleren ofzo O-)

Iets met een berm ofzo :X
 
Nooit doen dat motor rijden is levens gevaarlijk hoe kan je nou zo dom zijn |( |( |(




















:+ :+ :+ :

go for it!!!

lekker :] en gewoon een beetje voorzichtig zijn in het begin suc6 met lessen
mij ma is ook nog steeds niet gelukkig als ik op de motor weg ga :X O-)
 
Een motor vinden ze niks, maar je mocht wel een brommer..? No offense, maar over het algemeen zijn brommer- en scooterrijders nog gevaarlijker dan Japanse piloten, if you catch my drift. Motorrijders hebben er in ieder geval les mee gehad...

En trouwens, als ze denken dat motorrijden gevaarlijk is, moet je ze dit artikel eens laten lezen... Op de stoep lopen is gevaarlijker! :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan