Waarom juist die motor?

KJ

Die hard MF'er
8 okt 2001
833
0
Wat heeft je doen besluiten om de motor te kopen die je nu hebt?
 
Wordt moeilijk je poll beantwoorden..
Bij de meeste mensen is het wel een combinatie van factoren.. EN z'n uiterlijk EN het budget EN het vermogen.. snappie :)

Bij mij was het de prijs, de kleur en de beschikbaarheid die't hem deed :)
 
Inderdaad combinatie:

- geschikt ww-verkeer
- comfort
- Actieradius
- Ook sportiever mee te rijden
- vakantiemogelijkheid
- uiterlijk toch ook wel... ga hem steeds mooier vinden met die klassieke lijnen, vgl. met de bmw's en de nieuwe pan.
 
combi

- budget
- 1e fiets
- weinig kappen
- rijgedrag
 
Ook combi:
rijgedrag
zithouding
vermogen
scoorde als beste in de tests
ziet er leuk uit
betaalbaar
 
Inderdaad combinatie:

- geschikt ww-verkeer
- comfort
- Actieradius
- Ook sportiever mee te rijden
- vakantiemogelijkheid
- uiterlijk toch ook wel...

:^ alleen geld dat dan voor de Deauville ipv de Pan. De Pan vindt ik ook heel mooi, maar is gewoon te groot (ik ben 1.75m en 54kg) en te duur voor me.
 
Laatst bewerkt:
Volgends mij kan het niet anders zijn dan een comb :? Je hebt altijd meerdere dingen die meespelen.

Maar goed, ik heb hem uitgezocht omdat ik veel rijd, ook woon/werk, dus wou een comfortabele zware fiets. Dan zijn er een paar modellen die in aanmerking komen, waarvan ik er weer een paar kan betalen, daar heb ik dan naar gekeken met in 8name van de diverse tests, en uiterlijk.

Dus...
 
prijs
rijgedrag
uiterlijk
vermogen
funfactor *D

Volgende fiets wordt ook niet zo duur.. tussen de 3000-4000 euro.
 
Wilde beetje sportief
Ik wil de geen supersport ivm zithouding
Wilde niet echt rechtop zitten
Wilde niet al te veel geld uitgeven
Wilde graag een twee cilinder

Dan zijn er niet zo heel veel opties meer.

Dealer was zo slim om niet te lullen maar me meteen met motor een ritje te laten maken :]
Toen wist ik zeker dat ik 'm wilde *D
 
Was dringend op zoek naar een andere -wegens teveel kosten aan div in vgl met zijn waarde-, het ideaal was een VFR maar te duur.
Dan zag ik een bandit1200 staan (model vorig jaar, maar dealer was niet vriendelijk en wist er niets van -was zijn moeder denk ik- en toen ik terug ging kijken was hij weg. daar ook nog gekeken voor een SV650 maar nogal duur)
Dan bij mijn dealer geweest tijdens open-deur dagen: zag een TRX staan maar leek me iets te sportief voor mijn doeleinden:
- woon/werk
- reis
- comfort buddyseat
gewoon wat rondgelopen in de showroom en mijn oog viel op een T-Cat. Zag er zwaarder uit dan 600 cc en dat verraste me aangenaam. De verkoper zag me kijken en bood me onmiddelijk een proefrit aan met de woorden: "Trek hem maar eens goed open".
Ik was dus verkocht -was nog wat bevreesd ivm met op de polsen steunen,ik kwam nl van div,maar eens je het gewoon bent valt dat wel mee-. De prijs viel ook nog goed mee. Nog even getwijfeld over Thunderace maar dat leek me van het goede teveel.
En Fazer vind ik persoonlijk niet zo mooi.
Dus gekocht en geen spijt van.
Kortom:
ideaal compromis tussen
-sportief,reizen,comfort buddy,woon/werk,prijs,...
 
"M'n vriendin vind hem er zo lief uitzien" :+

Goede prijs, leuke looks en fijne beginfiets...
 
Laatst bewerkt:
Combinatie van factoren hè!
Altijd bij al m'n vorige motoren bezig om ze "mooier",lichter, sneller en beter sturend te maken!
Dit alles was/is niet nodig bij een R1! :}
Maar het kan wel :P
( Oftie ook mooier is geworden is natuurlijk een kwestie van smaak hè ? )
 
De belangrijkste reden is het blok, 2-cilinder (geluid, karakter). Hoe hij echt reed heb ik de eerste twee jaar niet uit kunnen proberen (25 kW). Daarnaast was hij geel, wat één van mijn kleuren is.

De ZZR heb ik gekocht, omdat hij in de eerste instantie aardig reed, er goed uitzag voor z'n leeftijd en denk ik redelijk betrouwbaar is voor woon- / werkverkeer.
 
Lekkere sportfiets die niet zo extreem zit i.v.m. last van je polsen etc...

ben namelijk 2 mtr dus sportfiets is snel teklein
 
Laatst bewerkt:
Tja, het moest een 25 KW zijn dus de R1 viel af. :P
Ik dacht ja, kan wel iets sportiever en flitsender kopen, maar harder zal hij toch niet gaan. Dus werd het de GS500.
Niet duur, werkt goed.
Ben nog jong, heb alle tijd om op een Supersport te gaan rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ben altijd al lijp geweest van de gixxers. Was dus niet zo moeilijk voor me, er moest en zou 1 komen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan