Waarom loopt mijn motor op 1 poot??

Sniep

MF veteraan
14 sep 2004
1.625
0
Harderwijk
Vandaag ben ik bezig geweest om mijn motor na lange tijd weer te starten. Het betreft een GS500E uit 89'

Na het proberen om hem te starten, liep er benzine uit het slangetje tussen de twee carburateurs.(Volgens mij is dat voor het druk verschil te corrigeren.) Ik heb toen gekeken naar de bougies, en daar was de rechter nat van.

Dus de motor liep op 1 cilinder. Ik heb gekeken naar de ontsteking, en volgens mij is daar niets mis mee. (Tegen het blok gehouden, en hij vonkt bij het starten.)
Vervolgens heb ik de motor gestart zonder de bougies erin, en er kwam gewoon nevel uit zoals dat hoort. Dus lucht heeft hij ook.

Mijn vraag is nou dus: Waarom ontsteekt hij niet in de rechter cilinder?
 
Vandaag ben ik bezig geweest om mijn motor na lange tijd weer te starten. Het betreft een GS500E uit 89'

Na het proberen om hem te starten, liep er benzine uit het slangetje tussen de twee carburateurs.(Volgens mij is dat voor het druk verschil te corrigeren.) Ik heb toen gekeken naar de bougies, en daar was de rechter nat van.

Dus de motor liep op 1 cilinder. Ik heb gekeken naar de ontsteking, en volgens mij is daar niets mis mee. (Tegen het blok gehouden, en hij vonkt bij het starten.)
Vervolgens heb ik de motor gestart zonder de bougies erin, en er kwam gewoon nevel uit zoals dat hoort. Dus lucht heeft hij ook.

Mijn vraag is nou dus: Waarom ontsteekt hij niet in de rechter cilinder?

Compressie mischien
 
9 van de 10 kapotte bougies vonken mooi maar als je ze doormeet zie jet het verschil pas.
Start hem eens met de benzinekraan dicht en vervang dan de bougies voor een vers setje.
Het kan ook zijn dat een carburateur blijft hangen waardoor die cilinder verzuipt.
 
Hoe controleer ik dat in mijn simpele schuurtje??

Geen commpressie meter dus.

Ehhm nooit zelf gedaan maarre. Een bougie er in een er uit .

in z'n twee of drie vooruit duwen.

bougie in de andere cilinder en de ene er weer uit.

in z'n twee of drie vooruit duwen.

Zou geen verschil kwa kracht mogen zijn lijkt me.
 
Thanks. Ik ga zaterdag kijken naar mijn bougies, en als dat het niet is de carbs bekijken. Mocht dat het niet zijn dan kan ik mischien nog wel iemand regelen met een compressie meter.

Als er meer mogelijkheden zijn hoor ik het graag.

Grtz Gerben
 
Terug
Bovenaan Onderaan