Waarom motorlaarzen?

Ik heb deze

1495618.jpg


Goede protectie, goretex membraan en loopt als een sportschoen!
 
Laatst bewerkt:
Zat er Goretex in? Goretex eist van de fabrikant die hun membraan verwerkt dat ze 5 jaar garantie op waterdichtheid krijgen. Voor mij de belangrijkste reden om bij waterdichte kleding altijd voor Goretex te gaan.

Tja, het zal inderdaad wel geen Goretex zijn, op de Difi site staat "Aerotex" dus waarschijnlijk zoiets maar dan nep en minder goed. Ik had helaas vanwege pasvorm niet zoveel keus in laarzen. Soms zijn andere membranen ook niet slecht hoor, ik heb behoorlijk lang met mijn Gaerne toerlaarzen gedaan voordat die water door gingen laten.
 
Tja, het zal inderdaad wel geen Goretex zijn, op de Difi site staat "Aerotex" dus waarschijnlijk zoiets maar dan nep en minder goed. Ik had helaas vanwege pasvorm niet zoveel keus in laarzen. Soms zijn andere membranen ook niet slecht hoor, ik heb behoorlijk lang met mijn Gaerne toerlaarzen gedaan voordat die water door gingen laten.

Nee, die andere membranen zijn tegenwoordig technisch net zo goed als Goretex. Maar als je een membraan verkeerd verwerkt kan het ook gaan lekken. Bijvoorbeeld te strak op bepaalde plaatsen, waardoor het kan scheuren, of een naad verkeerd gestikt.

Het grote verschil zit hem dan ook in de eisen die Goretex aan de kledingfabrikant stelt. Goretex bepaalt de markt en stelt dat die fabrikant het membraan op kwalitatief juiste wijze moet verwerken en dwingt af dat er 5 jaar garantie wordt gegeven. Dat betekent voor die fabrikant dus òf zorgen dat er zorgvuldig geproduceerd wordt (en dus beter geschoold personeel) òf accepteren dat er veel garantieclaims komen die duur zijn.

De andere membraanproducenten kunnen dat minder dicteren en stellen die eisen dus ook niet.

Naar verluidt is BMW om deze reden ook gestopt met het gebruiken van Goretex in hun motorkleding, omdat ze de eisen van Goretex te lastig vonden. Voor mij een reden om nooit meer BMW kleding te kopen, vooral omdat de kledinglijn niet duurder is geworden, terwijl ze wel lagere kosten hebben.
 
Ik rij al dik 100k met Gearne laarzen en ik ben niet bepaald de typische mooi weerrijder.
Een paar keer aquaplaning gehad door een overvloed aan water en een keer een valse melding van de Fi door een overvloed aan water bij een connector maar nog nooit natte voeten.
 
Het hoeft ook niet in de prijs te zitten, maar ze moeten ook mooi passen/aansluiten.
Mijn eerste laarzen waren deze Vannuchi
vanucci-vtb4-202024_r_l.jpg


Zullen best waterdicht zijn geweest, maar ik heb ze met enorm noodweer aangehad en het water stroomde letterlijk mijn laars in, dus stonden mijn voeten tot aan mijn enkel in het water.

Nu heb ik de daytona Lady Evoque, vooral vanwege de verhoging maar ook omdat ze zo mooi passen. Er zit een dubbele schacht in, de binnenste is een dunne met elastiekrandje met Goretex en op die manier kan er geen water meer bij inlopen.
De bedoeling is dat je je broek over de binnenste laag en binnen de buitenste laag doet, maar ik doe de pijpen gewoon erbij in.
Heb er 1 heftige hoosbui mee gehad en mn voeten bleven keurig droog. Daarnaast zitten ze heerlijk en zien er ook nog eens mooi uit en kan je er ook goed op lopen. (ik kon wel aandelen hebben....)
650_0.jpg


Moraal van het verhaal: investeer in goede laarzen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan