Waarom nou weer?! :(

Speedy_J

MF veteraan
25 jun 2003
3.906
59
Deurne
Ik kom thuis van een dag werk, sport en school. Na het controleren van mijn post concludeer ik dat er een envelop van mijn grote vriend de CJIB inzit.

*slik* Ik denk na, waar kan ik nou hard hebben gereden? O-)

Maar goed, op de Friesschestraat weg in Groningen, richting Zuidhorn/grijpskerk ben ik "gelasered". Ik reed 84 (na correctie) dat was 34 km te hard.
Het te betalen bedrag: 205 euro.

Leuk, ik heb het al krap bij kas, dit kan er ook nog es bij.
Natuurlijk word je eerst kwaad op jezelf. Maar daarna richt je de woede af op je omgeving en uiteraard "het Rijk"

Op de desbetreffende weg zit links en rechts alleen maar weilanden, het was op een vroege tijdstip en dus was er geen kip op de weg. Maar kom op...

Wie rijd er niet es te hard in de bebwoude kom, van een gehucht waar sowieso niemand is.... AARRGGHH!!! |(

CJIB :r
 
Laatst bewerkt:
Maar goed, op de Friesschestraat weg in Groningen, richting Zuidhorn/grijpskerk ben ik "gelasered". Ik reed 84 (na correctie) dat was 54 km te hard.
Het te betalen bedrag: 205 euro.

Begrijp ik nu goed dat je in een 30km-zone reed???
Ben maar blij dat je niet bent aangehouden (hetgeen ik trouwens erg vreemd vind). Bijna 3x de toegestane snelheid, dus volgens mij kom je er nog goed vanaf.

Begrijp me goed: ik wil niet de moraalridder uithangen, rijd zelf ook regelmatig te hard, maar blijf over het algemeen wel binnen de perken. Zeker in een 30km-zone.
 
als ze je laseren moeten ze jou staande houden omdat er geen foto word gemaakt is er geen bewijs.
Alleen op heterdaad is dan rechtsgeldig.

Hilbert
 
Ik reed 84 (na correctie) dat was 54 km te hard.
Het te betalen bedrag: 205 euro.

Op de desbetreffende weg zit links en rechts alleen maar weilanden, het was op een vroege tijdstip en dus was er geen kip op de weg. Maar kom op...

CJIB :r

84 na meetcorrectie, en 54 km te hard, dit wil dus zeggen dat het een 30 km zone of weg was. Waarom maken ze een weg met zowel links als rechts alleen weilanden een 30 km zone/weg? Ennuh, ik ben ook niet heilig, maar een snelheidsovertreding van 54 km is in mijn optiek een terechte bekeuring. Dit soort overtredingen betaal ik zonder morren. Dat is het risico wat je neemt. En helaas krijg ik ze ook in de bus. :]
 
Ik reed 34 te hard.. typfoutje.

Maar kan ik er niets aan doen? Laat staan een vermindering oid?
 
Drie dingen:
1. Flisten op die plek is een kutstreek
2. Je reed MAAR 34 per uur te hard...meevallertje...want wat is nou 84 per uur?
3. 200 € is wel veel geld.
 
tja daar staan ze helaas wel vaker te flitsen, terwijl er in de ochtenduren inderdaad geen kip op de weg is!!
Ze staan sowieso vaak te flitsen in Groningen, ook langs de ring. Donderdag nog, eerst bij de ring richting Zuidhorn, later terug op de a28 en er reden een paar politieauto´s en motoren. Dat is toch niet leuk meer. :(
 
je weet toch dat je in nederland woont :z
daar gebeuren dit soort dingen gewoon
 
ik meen ook dat ik ergens in een krant gelezen heb dat de politie je staande moet houden als je wordt gelaserd, en dat de boete anders niet rechtsgeldig zou zijn..
 
ik meen ook dat ik ergens in een krant gelezen heb dat de politie je staande moet houden als je wordt gelaserd, en dat de boete anders niet rechtsgeldig zou zijn..

Mijn ervaring is ook dat ze je staande houden, is me vorig jaar gebeurd in koekblikje. Kosten waren toen 380 eurootjes, ik reed geloof ik 180 kmpu. Werd gelaserd en er verscheen een motoragent in de spiegel en die zetten me vervolgens aan de kant. :?
 
ik meen ook dat ik ergens in een krant gelezen heb dat de politie je staande moet houden als je wordt gelaserd, en dat de boete anders niet rechtsgeldig zou zijn..

Ok, ik zal jullie uit de droom helpen: het liefste willen ze je staande houden, echter dit is (helaas) niet verplicht. Ivm bewijslast (wordt immers geen foto gemaakt) handelen ze het dus liever ter plekke af. Soms lukt dit niet en dan zullen ze het via de post afhandelen.
 
Kan zo zijn maar dan is er geen bewijslast daarbij laseren ze je 99 van de 100 keer van voren dus kenteken kan pas gezien worden nadat je ze gepasseerd bent.
Dus geen idee of het dan bewezen kan worden dat jij gereden hebt.
Als ze je flitsen van voren is er een foto maar ook dan is er naderhand weinig belastende feiten omdat er op de foto geen kentekenplaat staat.
Alles met alles vind ik dit een vaag verhaal en denk ik persoonlijk dat hij is geflitst en niet gelaserd.

Hilbert
 
Als je GELASERD bent, vragen om 'bewijs' net zoals dat kan als je geflitst bent.

En anders: het is kut maar je reed nu eenmaal te hard.. Ik zou het ook stom vinden maar ja :)
 
Is inderdaad niet rechtsgeldig. Als je geflitst word is het wat anders. Als je gelaserd word moet je langs de kant worden gezet. Blijft kut. Misschien voor laten komen?
 
Je kan mij vertellen wat je wilt als ze je niet staande houden met laseren is er geen bewijs.
Zou hetzelfde zijn als wanneer ik langs een politieauto rijd en de agenten die erin zitten zeggen tegen elkaar laten we die maar een bekeuring sturen want hij reed volgens mij wel 80 en je mag hier maar 50.
Dan zou ik dus moeten aan tonen dat ik maar 50 reed.
Ik zag gisteren een foto van agenten in de regio zuidlaren die zich met hun radar controle apparaat in de bosjes hadden verstopt .
Dat deden wij vroeger om verstoppertje te spelen ik vind de politie wel steeds kinderachtiger worden om op enigzins wijze je maar een bekeuring aan te naaien.


Hilbert
 
Terug
Bovenaan Onderaan