Waarom nou weer?! :(

Je kan mij vertellen wat je wilt als ze je niet staande houden met laseren is er geen bewijs.
Zou hetzelfde zijn als wanneer ik langs een politieauto rijd en de agenten die erin zitten zeggen tegen elkaar laten we die maar een bekeuring sturen want hij reed volgens mij wel 80 en je mag hier maar 50.
Dan zou ik dus moeten aan tonen dat ik maar 50 reed.
Ik zag gisteren een foto van agenten in de regio zuidlaren die zich met hun radar controle apparaat in de bosjes hadden verstopt .
Dat deden wij vroeger om verstoppertje te spelen ik vind de politie wel steeds kinderachtiger worden om op enigzins wijze je maar een bekeuring aan te naaien.


Hilbert

Tja... Tis jammer, maar agenten leggen (als het goed is) een eed af bij hun aanstelling dat ze netjes de waarheid zullen vertellen. Daarom telt het woord van een agent altijd zwaarder dan het woord van de gemiddelde sterveling. Als dus een agent zegt dat jij x kilometer te hard gereden hebt, dan heb je x kilometer te hard gereden. Period. Ben je het er niet mee eens, dan zul je toch met serieuze bewijzen/getuigen aan moeten komen dat dat niet zo was.

Overigens, voor zover ik begrepen heb is de straf voor een agent waarvan blijkt dat die zijn eed (of hoe ze dat ding ook noemen) gebroken heeft (ie. heeft gelogen) niet mals.
 
Jeetje man, pap genoeg hoor ("waarom nou weer?"), dus niet huilen heh. Ik heb het ook niet breed en krijg ook zo'n beetje elke maand een CJIB-tje. Dan moet je je maar aan de toegestane snelheid houden en anders niet mekkeren :9
 
Ik reed 34 te hard.. typfoutje.

Maar kan ik er niets aan doen? Laat staan een vermindering oid?

Je hebt een transactievoorstel gekregen en indien je die niet betaald krijg je de mogelijkheid een en ander toe te lichten bij de kantonrechter.In de regel word ter zitting altijd een lagere straf opgelegd dus laat je niet bang maken en gooi de acceptgiro in de prullenbak.

[edit] Ambtseed of niet,een met de lasergun geconstateerde overtreding is enkel en alleen rechtsgeldig als je ook bent staande gehouden,de wet geld in dit land voor iedereen dus ook de politie heeft zo zn beperkingen.
 
Laatst bewerkt:
Zucht...geloof t of niet, als je gelaserd word is het de bedoeling dat er een staandehouding volgt. Als je iemand van voor laserd (van achter mag trouwens ook gewoon hoor) dan kan je toch zelf als verbalisant zien of dat dezelfde motor is als die waarvan je t kenteken zou noteren?? Of lijkt je dat echt heel erg moeilijk??
Staandehouding is de bedoeling, kan dat door omstandigheden niet dan mag het ook op kenteken.
En ja, dat weet ik zeker.
Uitleg al meerdere malen gegeven hierover dus dat ga ik maar niet nog eens herhalen, gebruik "zoeken".



Er zijn gevallen bekend van valselijk opgemaakte PVtjes, dus misbruikt/"verkeerd" gebruik van de ambtseed/ambtsbelofte die gewoon ontslag tot gevolg hadden. En terecht!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan