Waarom rij jij motor?

Toen ik een klein meisje was boeide motoren mij al, als ik in de winkel van mijn ouders stond en er kwam een motor aan dan kon ik horen welk merk het was.
Niet zo moeilijk in die tijd, want er waren maar een paar merken die je zag. Ik herkende Harley Davidson en BMW. 8-)
Omdat ik geboren ben met een een handicap aan mijn handen wat Camptodactylie heet en last heb/had van spierverkortingen in mijn lichaam, was alles wat ik wilde doen onzeker en wilde ik dingen uitproberen om te kijken of ik het kon.
Fietsen met handremmen vond ik erg stoer, maar ja, dat ging niet. Ik heb me op 8 jarige leeftijd voorgenomen dat als ik door middel van operaties aan mijn handen, bij de remmen van de fiets kon, ik ook kon motorrijden!

Jaren later en 12 operaties aan mijn rechterhand verder, was het dan zo ver. Motorrijles!
Ik heb er wat langer over gedaan dan anderen, omdat ik nog regelmatig geopereerd moest worden, maar het is me gelukt!
Ik 1996 heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en heb voor de BMW die ik nu heb 4 andere motoren gehad.

Doordouwertje! :}
 
Is een ideale uitlaatklep voor me ,lekker als een gek aan de gas hangen en tegen de begrenzer horen knallen en wheelies en plat gaan en af en toe goed schrikken en het kameraadschap tussen onze vaste hoop rijders door trouwpartijen en begrafenisen de vakanties ,de circuitdagen ,het onderhoud de rivaliteit in de bochtjes zo hhard mogelijk vlammen en af en toe zelfs met open vizier effe relax een weggetje afhaspelen ,even stoppen om een safje te roken in't gras als het supergoed weer is ,een druppelke doen met de andere MF'ers ...hoort er allemaal bij :P

Maar moet wel zeggen dat men kijk er wel wat op veranderd is na 8 jaar rijden :)
 
Voor mij is motorrijden een geweldige ontspanning. :] De snelheid en acceleratie vind ik ook errug leuk. Jammer dat er zoveel flitspalen en andere controleurs langs de weg staan. Daarom heb ik me voorgenomen om volgend jaar vaker op het circuit te gaan rijden. Bovendien leer je op zo'n cicuitdag veel sneller dan op de openbareweg. En wat je geleerd hebt kan je dan weer gebruiken op de openbareweg. 8-)
En een hele leuke bijkomstigheid, ik vind mensen die motorrijden errug gezellig, :) natuurlijk zijn er uitzonderingen.... :X . Je kan natuurlijk niet iedereen aardig en gezellig vinden.
Zeker tijdens weekendjes tijdens de TT en de SBK vermaak ik me prima. En met name tijdens de SBK is het gezellig, geen onzinnige spanningen met ME en politie enzo.
En vergeet vooral niet de weekendjes. Lekker touren, beetje bbq-en, biertje (niet te veel natuurlijk)drinken, lol maken en dan de volgende dag weer een paar kmters maken.
Met andere woorden, maw ik ben een gelukkige motorrijdster :)

Greetz ZX6G
 
Vooral vrijheid.
Maar ook acceleratie en snelheid. Rij voor woon-werk verkeer meestal in een Corsa diesel (1 op 20 maar ook 0-100 in 23 seconden). Ik vind het een geweldig idee dat ik een motor onder mijn kont heb waarvan ik weet dat-ie sneller is dan zo'n beetje iedere auto die op de Nederlandse wegen rondrijdt en dat er geen auto is die sneller weg is bij het stoplicht.
 
Als ik me klote voel en ik stap op de motor is dat gevoel weer zo over, het is pure ontspanning en alhoewel ik geen snelheidsduivel ben, geen wheelies maak of plat door de bocht ga geniet ik en daar gaat het me om.

Tis gewoon lekker :]
 
Op maandag 06 oktober 2003 00:30 schreef MrHawkeye het volgende:
2) De frisse lucht, ik wil buiten zijn
[/quote]

Denk aan deze uitspraak als je de volgende keer net wat langer achter dat afgetrapte rookspuwende GTI'tje hangt. Natuurlijk net wat langer dan je lief is omdat je ook nog eens op zijn aso rijstijl hebt te anticiperen. :)
Proefde laatst ook voor het eerst hoe Ruitensproeier vloeistof smaakt! :r

Maar goed motor rijden is en blijft :}
Laatst vroeg iemand of ik het uit kon leggen, heb gezegd dat ie maar een les moest nemen! Maar dat doen ze dan weer niet |(

Vrijheidsgevoel, de "Kick" O-) en Fileontwijking is mijn top3 zou ik zo denken.
 
Als je een gemiddelde motorrijder vraagt waarom hij motor rijd krijg je meestal als eerste te horen: Het geeft je een gevoel van vrijheid.

1.Maar als het regent willen ze hun blinkende machine niet nat laten worden.
2.Parkeren? Niet zomaar overal. Moet er wel zicht op hebben.
3.Glad? Nooit! Laat de machine maar binnen, stel je voor dat je onderuit gaat.
4.Pekel? Nee dat is de doodsteek voor je aluminium onderdelen.
5.Naar je werk. Nee want ik kan hem niet goed kwijt daar.

En is dat vrijheid? :?

Ik rij motor omdat ik het altijd leuk vind om te rijden. Nat, koud, glad maakt niet uit ik geniet van het rijden. Elke werkdag heeft minimaal twee leuke momenten, de heenweg en de terugweg .

En ik hou van mijn beide motoren, ik geloof niet dat ik dat ooit van een auto zou kunnen zeggen.
 
Wolfman

You are my man!

Dat zijn mijn enige echt leuke momenten in mijn leven, waar ik in mijn eentje van kan genieten..

Er zijn natuurlijk nog meer momenten maar dat is meestal met vrouwelijk gezelschap.



Er is namelijk nog een dame..















sfiets die ik aan het opknappen ben

 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf nog student, en ga met de motor naar school. Als ik weer eens depri van school kom zorgt de motor ervoor dat ik toch weer dat kleine lachje op mijn gezicht krijg :} Ik hou van motorrijden en zou hem nooit willen opgeven voor zo'n dom johnny-golfje :r
 
Toen ik een klein meisje was boeide motoren mij al, als ik in de winkel van mijn ouders stond en er kwam een motor aan dan kon ik horen welk merk het was.
Niet zo moeilijk in die tijd, want er waren maar een paar merken die je zag. Ik herkende Harley Davidson en BMW. 8-)
Omdat ik geboren ben met een een handicap aan mijn handen wat Camptodactylie heet en last heb/had van spierverkortingen in mijn lichaam, was alles wat ik wilde doen onzeker en wilde ik dingen uitproberen om te kijken of ik het kon.
Fietsen met handremmen vond ik erg stoer, maar ja, dat ging niet. Ik heb me op 8 jarige leeftijd voorgenomen dat als ik door middel van operaties aan mijn handen, bij de remmen van de fiets kon, ik ook kon motorrijden!

Jaren later en 12 operaties aan mijn rechterhand verder, was het dan zo ver. Motorrijles!
Ik heb er wat langer over gedaan dan anderen, omdat ik nog regelmatig geopereerd moest worden, maar het is me gelukt!
Ik 1996 heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en heb voor de BMW die ik nu heb 4 andere motoren gehad.


wauw respect :} ik doe het alleen voor de lol en de file.

(maar ik rijd wel door in de winter)
 
Toen ik een jaar of 7 was heb ik eens een stukje mogen rijden achterop de motor van m'n nonkel (1 die hij geleend had, was een harley).
Dit vond ik zo geweldig dat ik toen al zei "later koop ik me een motor".

Daarna kreeg m'n neef ook een motor (is 15 jaar ouder dan mij ofzo :P ), dat was een racer. Toen werd ik helemaal gek. Ik moest en zou een motor hebben later.
Toen ik 16 werd wou ik natuurlijk een scooter, kreeg ik niet van thuis ("binnen 2 jaar kan je auto rijden") :(

Zodra ik 21 geworden ben (juni dit jaar) ben ik me gaan inschrijven voor motorlessen en heb begin augustus m'n rijbewijs gehaald. Begin september heb ik dus m'n Divje 600 gekocht :)

Niks zo fijn nu als die wind tegen je voelen, de accelleratie, de bochtjes,... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan