Waarom rijden mensen met een toertocht te hard?

van tevore afspreken he..
Dat werkt dus ook niet, wat voor de 1 rustig toeren is is voor een ander een ritje met geknepen billen.
Het kan best zijn dat de andere R-etjes voor hun doen rustig reden.

Het was natuurlijk te verw88 dat ze onderweg geen koetjes en kalfjes zouden gaan tellen.
 
Waarom heb je een R6 als je niet van doorrijden houd :?

Laat me raden, je vind de R6 gewoon een hele mooie motor.

Hallo heb de R6 net 7 weken en ik heb mijn rijbewijs pas sinds 13 maart dit jaar.
Hard rijden doe ik op de snelweg, maar niet over dijkjes waar je maar tussen de 30 en de 60 mag.
 
Ik ben een paar keer met een tourtocht mee geweest en daar waren 2 groepen de snelle en de wat minder snelle rijders.

Dat ging perfect.

ja maar dat is van tevoren afgesproken, zoals het hoort, als je van tevoren afspreekt allemaal samen te touren dan vind ik dat je als ongeduldige je hoort aan te passen aan de langzaamste..
 
Wij van de Holec doen niet anders dan (sport)tochtjes houden met groepen. Daarbij liggen de snelheden ook vaaak boven 't toegestane, maar we raken ook wel aardig op mekaar ingespeelt.
Jah, je spiegelt je wel een ongeluk, maar ik vind het wel erggg gezellig, en super rijden. We wachten zowieso op elkaar als de groep in 2 of 3 en valt, dat maakt het ook weer relaxer, omdat men toch wel wacht.
Bovendien spreken wij mensen waarvan we denken dat ze boven hun kunnen rijden, of gewoon 'gek' doen, daarop aan....dan weet je pas wat je aan elkaar hebt.

Wat is er nou gezellig dan met een groepje lekker te rijden, en sportief te sturen, en dan ff gezellig met z'n allen wat eten enzo. *D
 
Ehh...tja... er zitten 2 kanten aan de zaak..in mijn ogen:

1) het moet niet gevaarlijk worden ! (het allerbelangrijkste)
2) ik rij meestal om het rijden.... wat ik belangrijk vind zijn de wegen, bochten enzovoort... Ik ga niet voor het sight-seeing... dan pak ik wel het koekblik...

maar nogmaals... het moet zeker niet gevaarlijk worden... en dat er grote snelheidsverschillen optreden tussen nr1 en de laatste rijder....dat is idd zo... daarom moet de langzaamste rijder voorop...

My 2 cents
 
mensen mensen mensen van het goed leven en het slome rijden;

Ga meej met die salland tour, ik rijd ook mee en kan niet hard met dat ding van mij :]

puur plezier gegarandeerd 8-)
 
Ik snap het probleem niet helemaal ;)

Ik ga ook regelmatig "touren" met een clubje mensen in de Eifel, maar dat is altijd voor iedereen leuk. En de groep bestaat uit diverse soorten motoren (SS's, nakeds, shoppers, etc.). Wij hebben alleen de afspraak dat iedereen zijn eigen tempo rijdt. Wanneer de voorsten afslaan, wordt er gewacht tot de hele club weer bij elkaar is.

Werkt imho perfect.
 
Lang leve de OBT's, en zoals ik heb begrepen ook de Newbie tours...
Daar gaat het om de gezelligheid, niet om wie de mooiste, nieuwste of snelste motor heeft, of wie het hardste of platste door de bocht kan...

Met beide ritten rijden ook zeer ervaren mensen mee, tijdens de OBT ook nieuwere motoren, dat maakt niet uit, tis gewoon gezellig...
 
Volgens mij is het leuke van een toerrit dat je die rijdt voor je plezier...en dat geldt dus voor iedereen, je kan niet van iemand die vlot door rijdt verwachten dat hij/zij zich konstant aan de langzamere rijder aanpast, en andersom is dat ook zeker geen aanrader!

Ik heb in het verleden ook veel toertjes gereden, en had er absoluut geen moeite mee om bij een afslag of zijstraat even te wachten met een groepje tot alles weer compleet was. Toch heb ik het idee, dat sommige rijders (de omgevingsgenieters :) ) dat niet geloven en toch tegen hun kunnen (en plezier) in alles doen om het bij te houden.

Dat is dus niet de bedoeling IMHO, ieder rijdt dus voor zn eigen plezier en de ene ziet wat meer van de omgeving tijdens een toerrit dan de ander...
 
maar goed, het kan ook normaal hoor. als we met mijn oude rijschool gaan rijden is het tempo echt heel goed te doen. vaak niet harder dan 50/60. echt lekker op je gemakje tuffen door het landschap.

en als ik zelf een toertochtje heb uitgezet en voorrij gaat dat ook heel rustig. verder probeer ik er op te letten of iedereen me bij kan houden en pols ik regelmatig of de snelheid hoger of juist lager moet.
 
Dit haal ik van het forum op de YZF R Club:

"Extreme Red en ikke gaan om een uur of 1 vandaag een blokkie om.

Als het droog blijft !!!! Meer liefhebbers?"


Waar haal je vandaan dat het een tourtocht is? Mensen die 'een blokkie om' gaan hoef je niet van te verwachten dat het een rustig ritje gaat worden. Het was nota bene niet eens een echte tourtocht. Ik vind dit een beetje zielig gezeik om niks als je 't mij vraagt. Ownee er werd mij niks gevraagd :P Maar ik zeg 't lekker toch })
 
Lang leve de OBT's, en zoals ik heb begrepen ook de Newbie tours...
Daar gaat het om de gezelligheid, niet om wie de mooiste, nieuwste of snelste motor heeft, of wie het hardste of platste door de bocht kan...

Met beide ritten rijden ook zeer ervaren mensen mee, tijdens de OBT ook nieuwere motoren, dat maakt niet uit, tis gewoon gezellig...

Hehe, qua leeftijd van mijzelf en dat van mijn motor pas ik daar prima tussen. OBT in Twente was daar een voorbeeld van.

Maar ja, heb ook een rit meegemaakt van een club waarbij een stelltje sukkels meededen die bij elke flauwe bocht in de remmem gingen, daar wordt ook niet goed als je daar achter rijd. Dus gauw over naar een wat snellere groep. Let op niet de snelle groep want die gingen voor mijn doen veel te hard; aso hard dus...... Ik wil nl mijn rijbewijs behouden.

Belangrijk is dat je vooraf informeert in welke groep je het beste past en eventueel tijdens de rit kunt wisselen. En mocht je de snelle jongens niet bij kunnen houden: laat gaan die handel !!!!!

En waarom te hard bij een toertocht: Ze kunnen rekening houden met anderen, zo simpel is dat.

Blokje om: is wel erg rekbare begrip, dus vooraf ff wat info inwinnen....
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het probleem niet helemaal ;)

Ik ga ook regelmatig "touren" met een clubje mensen in de Eifel, maar dat is altijd voor iedereen leuk. En de groep bestaat uit diverse soorten motoren (SS's, nakeds, shoppers, etc.). Wij hebben alleen de afspraak dat iedereen zijn eigen tempo rijdt. Wanneer de voorsten afslaan, wordt er gewacht tot de hele club weer bij elkaar is.

Werkt imho perfect.


:^ jah pcies, zo hoort het, en doen we het ook.
 
Dit haal ik van het forum op de YZF R Club:

"Extreme Red en ikke gaan om een uur of 1 vandaag een blokkie om.

Als het droog blijft !!!! Meer liefhebbers?"


Waar haal je vandaan dat het een tourtocht is? Mensen die 'een blokkie om' gaan hoef je niet van te verwachten dat het een rustig ritje gaat worden. Het was nota bene niet eens een echte tourtocht. Ik vind dit een beetje zielig gezeik om niks als je 't mij vraagt. Ownee er werd mij niks gevraagd :P Maar ik zeg 't lekker toch })

Het werd toen we daar met 9 man stonden toch een toertochtje genoemd.

En hou jij je mond nou maar dicht, je wilde niet eens meer lid zijn van de club, maar je kijkt nog wel op het forum.

Ik rij pas sinds kort motor, maar door dit soort dingen krijg je bijna spontaan zin om dat ding te verkopen. Ik rij voor me plezier, stel een normale vraag en dan krijg je dit soort antwoorden, lekker hoor!
 
ik doe het altijd zo .....als ik wil doorsturen op de dijken/of in de eiffel . is de groep nooit groter dan 5/6 rijders ......
als ik met een toerrit mee rij , kan ik me best aanpassen ........en heb ik er genoeg van....rij ik naar de voorijder , en bedank hem voor het warm rijden van mijn motor :P :P ...en ga er vandoor ......(das het mooie van motor rijden ...je heb allemaal een stuur ) dus je kan er zo vandoor :)
 
Wij rijden nooit te hard tijdens een toertocht :9

En als dat wel gebeurd dan wachten we op de achterblijvers.

Overigens kun je beter de langzaamste voor laten rijden, kunnen die het tempo bepalen
 
Ik snap niet dat je verwacht veel van de omgeving te zien tijdens een tourrit eigenlijk. :? Je gaat toch mee om het motorrijden, bochtenwerk enzo, toch niet om schapen te kijken? :? En ook niet dat je denkt dat iedereen zich precies aan de maximum snelheid houdt. :? Ik rij ook niet enorm hard in een groep, maar ik ga niet heel de tijd naar die meter kijken hoor.

Aan de andere kant snap ik er wel wat van. Een poos terug ging het mij ook vaak veel te vlug en dat frustreert best wel. En soms nog steeds wel, ik ken best wat mensen die veel harder kunnen. Laatst in Luxemburg had ik mijn dag niet en wel een vlotte voorrijder en kon ik het echt niet bijbenen. Ik verviel alleen maar telkens weer in beginnersfouten.

Je moet gewoon je eigen tempo rijden, idd niet achterin de groep maar in de buurt van de voorrijder. Maar andere kant kun je ook niet verwachten dat het schapen in de wei langs de weg kijken wordt. Je bent wel aan het motorrijden in een groep en voor de meesten is dat lekker rijden en het is nu eenmaal een hobby die wat concentratie vergt, zeker in het begin.

Je hebt dan wel weer net de pech dat je een kutgroep treft die elkaar in lopen te halen en die dus geen rekening houden met verschillend tempo. Dat kun je hebben in een spontane groep. Ik heb dat met een mf- rit ook wel gehad. Maar dat kan ook goed gaan. Toen ik voor het eerst met de 'rijden in zeeland' mensen reed vond ik het heel goed gaan.

Bij mijn clubje, de esmc, hebben we een tourreglement als richtlijn. Niet dat we daar superbraaf rijden, best vlot soms denk ik, maar dingen als elkaar inhalen zijn echt not done bij ons. En er wordt altijd rekening met elkaar gehouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan