Waarom rijden motorijders in groepsverband?

pegaso-rider

MF veteraan
6 aug 2011
1.051
12
Fryslân
Vanochtend ontstond er bij ons een discussie over waarom motorrijders bij voorkeur in groepen rijden. Eigenlijk zijn we niet tot een antwoord gekomen, wellicht kan iemand op dit forum het verduidelijken.

Onze voorlopige conclusie is dat het veel onveiliger is om in groepsverband te rijden (maar de gezelligheid is waarschijnlijk belangrijker).
 
:^

Ik rij het liefst alleen.

Kan ik mn eigen tempo bepalen, rijden waarheen ik wil en vooral niet bij elk terras hoeven stoppen.
 
Ze durven niet alleen.
Vooral "bikers"hebben hier last van. In groepen durven ze overlast te veroorzaken.
 
Laatst bewerkt:
Kan de topicstarter geen ban krijgen? })

Ik bedoel, als je als topicstarter notabene al in de openingspost het enige zinnige antwoord op je eigen vraag gaat geven, waar blijven we dan als MF? :N
 
Kan de topicstarter geen ban krijgen? })

Ik bedoel, als je als topicstarter notabene al in de openingspost het enige zinnige antwoord op je eigen vraag gaat geven, waar blijven we dan als MF? :N
Ik zou het graag doen, maar hij kent Bananeman, schijnt het.
 
Kan de topicstarter geen ban krijgen? })

Ik bedoel, als je als topicstarter notabene al in de openingspost het enige zinnige antwoord op je eigen vraag gaat geven, waar blijven we dan als MF? :N

Pas op jij! Anders wordt je uitgezwaaid... :(



:+ :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je als groep meer/beter opvalt dan als eenling. Al ben ik zelf iemand die liever alleen rijd, denk ik. Kan je zelf je tempo en af te leggen afstand bepalen.
 
hier ook: liever alleen rijden. of anders met een heel klein groepje (2 of 3).

de aandacht die je nodig hebt voor de groep is aandacht die je niet aan andere gevarenbronnen kan besteden.


ik zie soms groepjes rare dingen doen, zowel uit onervarenheid (denk ik) als uit "te veel met onszelf bezig" gedrag. Vooral het midden-op-kruising stilstaan voor overleg, of onduidelijke inhaal-manoeuvres vind ik lastig in te schatten.
(eh: ik vermoed/hoop dat "mr manoeuvre" meeleest? waar ben je man?)

maar goed ... Respect voor alle rijders, ook groepsrijders.
En het blijft ook leuk om af en toe ander rijders te spreken, of met een treintje tussen een file door te gaan (wel paar autos afstand van elkaar houden svp, en niet te hard duwen please, als het moet/kan mag je van mij echt wel voorbij... ).
 
waarom gaan mensen in groepsverband fietsen?
waarom gaan mensen in groepsverband wielrennen?
waarom gaan mensen in groepsverband hardlopen?
waarom gaan mensen in groepsverband wandelen?
waarom gaan mensen in groepsverband skateboarden?
waarom gaan mensen in groepsverband naar de dierentuin?
waarom gaan mensen in groepsverband uit eten?
waarom gaan mensen in groepsverband bier drinken?
waarom gaan mensen in groepsverband op vakantie?

zo veel vragen...
 
Anders gelooft niemand mij dat ik met 200+ door de bebouwde kom heen kneedowns en wheelies aan het doen was!
 
Terug
Bovenaan Onderaan