Waarom staan er zoveel VTR-SP1's te koop??

cbrdude

Rookie
21 sep 2004
1
0
Ze gooien ze bijna naar je hoofd bij wijze van spreken.
Scheelt er iets aan deze toch wel mooie motoren buiten het verbruik dat wat naar de hoge kant ligt?
Is blijkbaar niet meer gewenst.
 
Er stonden tot voor kort nog hééél veel nieuwe, overjarige SP-2'tjes te koop die voor relatief weinig geld weg mochten (alleen bij Molenaar al een stuk of 17?!!?!?). Veel mensen de SP-1 ingeruild? Daarnaast was de SP in zijn klasse zo'n beetje de duurste fiets (Ducati's buiten beschouwing gelaten, maar daar zitten veel meer exotische onderdelen op...en de naam kost ook geld).

Is maar een ongefundeerde gok hoor ;)
 
Er stonden tot voor kort nog hééél veel nieuwe, overjarige SP-2'tjes te koop die voor relatief weinig geld weg mochten (alleen bij Molenaar al een stuk of 17?!!?!?). Veel mensen de SP-1 ingeruild? Daarnaast was de SP in zijn klasse zo'n beetje de duurste fiets (Ducati's buiten beschouwing gelaten, maar daar zitten veel meer exotische onderdelen op...en de naam kost ook geld).

Is maar een ongefundeerde gok hoor ;)

klopt arie molenaar heeft toentertijd zelf een hoop sp's ingekocht en dat mensen dan hun sp1 inruilen op deze nieuwere sp2, bewijst alleen maar dat ze genoeg vertrouwen in het produkt hadden om de opvolger te kopen ;) ...
dat daarna vervolgens dus veel sp1's aangeboden worden is alleen een logisch vervolg..

dit verhaal geld ook voor de rsv mille, iedere eigenaar van zo'n fiets zal denk ik wel het model 2004 willen hebben, toch?

het is zo simpel als je logisch nadenkt.. ;) O-)

P.s arie molenaar heeft er nu nog 2 sp1, en 1 sp1 staan.... toch wel hard gegaan dan he... :)
 
even een testje op marktplaats gedaan:

zo maar even een greep uit de 'concurentie'......

zoekterm:


ducatie 998 aantal te koop: 7
rsv mille 1000 aantal te koop: 48 !!!!
suzuki Tl 1000 R (R!) te koop : 16
sp1: aantal te koop : 10


conclusie: als je wat roept doe het dan wel gefundeert he! :+

ps.. topic titel moet zijn: "laat ik ook maar eens wat roepen" :X

in elk geval voeren italianen toch de boventoon he
zal gewoon liggen aan het feit dat iedereen die italianen heel mooi vinden, en er een gaaf geluid in zit, maar er stiekem niet mee kunnen rijden, ondanks dat ze hier hun fiets helemaal de hemel in prijzen })
 
aah oki bedankt voor de info zat al hard te twijfelen omdat ik niet graag de stuureigenschappen van m'n muzzie wil opgeven,maar begin toch steeds meer te twijfelen :? eerst maar even op zo'n ding rijden dus :]


Krijg je geen spijt van... Je moet alleen wel weten hoe je olie moet peilen bij een dry sump blok. Anders gaat`ie stuk... ;) Zie Yamaha TRX850 topic. :}
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een VTR-sp1 gehad.

Mooie motor.
Ik had er een met volledige openuitlaten van Akropovic (titanium ovaal)
Voordelen
Bijzonder vet geluid
Leuk koppel.
Mooi disign
2 cilinder
Uniek, krijgt veel aandacht.

Nadeel:
Bijzonder hoog verbruik,
Erg dure verzekering
Vrij zwaar.

Ik ben overgestapt naar een Fireblade 2002 model.
Stuurde veel lichter. trekt veel meer toeren. Verbruikt minder, is veel beter te verzekeren, meer pk, veel lichter.

Echter toch mis ik iets. Het unieke, karakter. Het geluid. etc.
Mocht er iemand willen ruilen dan hoor ik het wel
Kortom ik mis mijn sp1-tje.
;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan