Waarom vinden automobilisten motorrijders asociaal?

KraZi

MF'er
12 aug 2007
50
0
Amsterdam
Laatste tijd merk ik op dat er in de media erg negatief wordt gedacht over motorrijders.
Zodra er ook maar iets gebeurt met een motor(rijder) gaat het wijzende vingertje automatisch naar de motorrijder.
'De Aso die denkt dat de weg van hem is' zeggen ze dan.
Schromelijk overdreven en een vervelende minderheid zegt de motorrijder
Helaas merk ik zelf ook dat ik op de motor steeds vaker boos wordt aangekeken zonder ook maar iets gedaan te hebben, geen voorrang krijg of 'gepest' wordt door automobilisten.
Zelf rij ik best door soms maar ik probeer wel altijd rekening te houden met anderen. Hierbij in het achterhoofd houdend dat ik toch altijd wel de lul ben als er iets gebeurt.

Dat sommigen hier anders over denken heb ik vanochtend meegemaakt.

Vanochtend 16-6-09 9:30. Druilerig weer en onderweg naar werk in mijn autootje van de baas.
Tuffend tussen alle andere forensen op de ring A10 West naar Zuid.
De A4 komt uit op de ring a10-zuid en de afslag Amstelveen is hier meteen rechts. Heel veel invoegend en uitvoegend verkeer dus.
Rijdend met een kilometertje of 90 verbaas ik me er weer over hoe slecht mensen hier hun acties kunnen inschatten tot er in mijn linker spiegel een motorrijder opduikt.
Leuk, even kijken wat voor motor... o.. hij is weg.
Aha hij zit nu in mijn binnenspiegel... Of tenminste... ik zie een hele grote koplamp... meer niet... voor ik het weet is ie alweer weg uit mijn binnenspiegel. In een flits zie ik rechts iets voorbij komen wat zich nog even heel snel tussen mij en de auto die ik aan het inhalen was doorwurmt.
Dat een GS een wendbare motor was wist ik maar dat ie met 100 km/u door een gaatje van 1 meter kan is toch knap.
Even verder zie ik de motorrijder nog wat slalommetjes uithalen en rijdt zich daarna toch echt vast in de drukte.
Ietsje verderop heb ik deze figuur weer ingehaald. Zijn sportieve rijstijl heeft niet heel veel tijdswinst opgeleverd.
Bij het inhalen wijs ik eventjes met mijn vinger naar mijn voorhoofd.... DOM!!!
Ik heb meneer tot op het bot beledigd en met een ferme zwaai wordt mijn rechterbuitenspiegel naar binnen geslagen. Er wordt me nog een boze blik en een middelvinger getoond en daarna geeft meneer gas. Al slalommend, rechts inhalend en bumperklevend rijdt de GS verder om iets later de A2 op te knallen.
Ik rij naar mezelf kijkend in de buitenspiegel verder richting de A1 en denk aan alle automobilisten die dit voorval net gezien hebben en aan degene die zich kapotgeschrokken zijn van die 'sportieve' GS die ineens naast, achter, voor, tussen hun auto zat.

Wat voor indruk zullen zijn nu wel niet hebben van motorrijders?
Het zal inderdaad een kleine minderheid zijn...


toch?


KrZ
 
dat was er dus een van de minderheid :Y

Al gemeld bij politie ?

zat er een MF sticker op de kentekenplaat ?

en wat was het kenteken ?
 
volgens mij ben ik deze GS ook op de A73 tegengekomen, ik was toen wel met de motor en reed gezellig met de blikkers mee in de rij...

Dezelfde toeren haalde hij uit...
Ronduit belachelijk

Gr. Vier
 
Ik snap jouw vingertje niet zo goed, en zijn spiegelklap-aktie ook niet echt. Sowieso knap dat hij jouw vingertje ziet tijdens het rijden; persoonlijk neem ik nooit echt de tijd om in auto's te kijken, maar OK.
 
Wil geen ruzie hebben met de BMW rijderts hier op het forum (en vooral niet iedere bwm rijder over 1 kam scheren). Maar... ik heb toch wel gemerkt dat dit een apart volkje is. Tijdens de files zie je ze inderdaad vaak raar door de file slalomen, handje opsteken en vriendelijk groeten zit er vaak ook niet in... Om even mijn ervaring te onderbouwen 2 weken geleden op 'tour vakantie' geweest. Zuid-Limburg, Belgie en stukje Duistland meegepakt. Samen met mijn motormatjes zijn we wezen peilen welke motor rijders nou wel of niet hun handje opstaken. 9 van de 10 sport rijders groette netjes terug, bmw rijders 2 van de 10 en van de senioren op choppers / tour 5/10 (omdat het moest :p).

Nu vraag ik me af waarom het percentage bmw rijders dat niet zwaait zo groot is? Wie legt het mij uit?
 
dat was er dus een van de minderheid :Y

Al gemeld bij politie ?

zat er een MF sticker op de kentekenplaat ?

en wat was het kenteken ?

Eerlijk gezegd heb ik alleen nog de koplamp en de vuist redelijk scherp op mijn netvlies.
Het kenteken is me zo snel even ontschoten.

T was in ieder geval een 1150 Gs, zo'n blauwe met wit.

Politie ga ik niet heen. Te veel gedoe en te weinig info.

Hoop dat t voor deze meneer een moment van verstandverbijstering was... Anders ben ik bang dat ie 't niet lang volhoudt op de weg.

Vind 't vooral zo jammer... Je kan nu 20 motorrijders hebben die zich voorbeeldig gedragen.. de automobilisten van vanochtend hebben hun oordeel al klaar.

En als ik dan weer op mijn motortje zit heb ík daar last van -O-
 
Wil geen ruzie hebben met de BMW rijderts hier op het forum (en vooral niet iedere bwm rijder over 1 kam scheren). Maar... ik heb toch wel gemerkt dat dit een apart volkje is. Tijdens de files zie je ze inderdaad vaak raar door de file slalomen, handje opsteken en vriendelijk groeten zit er vaak ook niet in... Om even mijn ervaring te onderbouwen 2 weken geleden op 'tour vakantie' geweest. Zuid-Limburg, Belgie en stukje Duistland meegepakt. Samen met mijn motormatjes zijn we wezen peilen welke motor rijders nou wel of niet hun handje opstaken. 9 van de 10 sport rijders groette netjes terug, bmw rijders 2 van de 10 en van de senioren op choppers / tour 5/10 (omdat het moest :p).

Nu vraag ik me af waarom het percentage bmw rijders dat niet zwaait zo groot is? Wie legt het mij uit?
Chagrijnige ouwe lullen in hun midlifecrisis?
 
Met zulk gedrag snap ik wel dat automobilisten zich storen aan motorrijders. De goeie opgebouwde reputaties van velen wordt door een enkeling in no-time weer afgebouwd.
Verder ben je met een motor altijd sneller en maakt het meer geluid. Het wordt daarom al snel als overlast asociaal en overlast bestempelt.

maar daarnaast, ik heb allang geleerd dat je met andere weggebruikers bemoeien tot de raarste uitspattingen kan leiden. ik seinde iemand in op een brandende knipper en werd vervolgens achtervolgt en beschoten. :/
Het leverde de man uiteindelijk wel 2,5 jaar cel op. :W Sindsdien bemoei ik me met niemand meer op de weg.
laat maar gaan, het helpt toch niet en het is het ook niet waard.
 
Waarom mensen een hekel hebben aan motorrijders, kuddegedrag. Een persoon op een verjaardag hoeft maar zoiets als jij vandaag meegemaakt te hebben en men vindt motorrijders gevaarlijk.

Ik snap jouw getik op je voorhoofd overigens ook niet. Wat zou het uitmaken afgezien van een berg agressie?
 
maar daarnaast, ik heb allang geleerd dat je met andere weggebruikers bemoeien tot de raarste uitspattingen kan leiden. ik seinde iemand in op een brandende knipper en werd vervolgens achtervolgt en beschoten. :/

Sorry...

Uh...

WTF?!
 
lol

Dus die BMW rijder heeft je rechts ingehaalt en ging een beetje tussen de auto's door...?

En tussen een gat door van wel 1 meter? Nooit geweten dat een BMW GS zo klein is ;)

Klagen is ook een vak apart hoor... hehe... als jij nu ff wat van het gas was afgegaan had de beste BMW rijder wat meer ruimte gehad om jouw rechts in te halen... het is maar net hoe je het bekijkt.

Maargoed, ik zeg dit omdat het hier in Spanje er meestal zo aan toe gaat. Ik woon in een drukke stad en de automobilisten zijn het hier wel gewent dat de scooters en motoren hen links en rechts inhalen. Dus een vingertje van een automobilist zal je hier niet krijgen, anders kunnen ze bezig blijven en krijgen ze last van rsi.
 
Met zulk gedrag snap ik wel dat automobilisten zich storen aan motorrijders. De goeie opgebouwde reputaties van velen wordt door een enkeling in no-time weer afgebouwd.
Verder ben je met een motor altijd sneller en maakt het meer geluid. Het wordt daarom al snel als overlast asociaal en overlast bestempelt.

maar daarnaast, ik heb allang geleerd dat je met andere weggebruikers bemoeien tot de raarste uitspattingen kan leiden. ik seinde iemand in op een brandende knipper en werd vervolgens achtervolgt en beschoten. :/
Het leverde de man uiteindelijk wel 2,5 jaar cel op. :W Sindsdien bemoei ik me met niemand meer op de weg.
laat maar gaan, het helpt toch niet en het is het ook niet waard.

uh.. wat?


Ik neem nooit de moeite om in auto's te kijken, tenzij ik ontzettend wordt gesneden ofzo.

Geen slimme actie van deze BMW rijder, maarja niks aan te doen. Rotte appels hou je altijd.
 
Dat was dus geen motorrijder, dat was een donorrijder.
Een donorrijder die goed bezig was de kans op verse donororganen te verhogen.






Helaas worden motorrijders weleens verward met donorrijders......
 
Klopt maar dat kudde gedrag wordt ook andersom goed overgenomen. Sinds ik mijn motor rbw heb, pas 2 maandjes ben ik op de verjaardagen redelijk aan het opscheppen en leuke motor verhaaltjes aan het vertellen. Ook leg altijd even de spelregels uit voor het file rijden. Er zijn altijd wel mensen die daar nog nooit van hebben gehoord. Meeste mensen praten daarna wel positief verder over het motorrijden (komt ook omdat ik zo leuk kan vertellen :p).

Waarom mensen een hekel hebben aan motorrijders, kuddegedrag. Een persoon op een verjaardag hoeft maar zoiets als jij vandaag meegemaakt te hebben en men vindt motorrijders gevaarlijk.

Ik snap jouw getik op je voorhoofd overigens ook niet. Wat zou het uitmaken afgezien van een berg agressie?
 
Als ik dit allemaal zo lees hoop ik dat het rijden met een BMW GS verboden wordt. :+

Het aso-gehalte van de gemiddelde motorrijder zal hierdoor een stuk minder worden. :P
 
Haha hebben 'we' geen trek ik. Ik ook niet hoor, maar als iemand dan naar mij zwaait is het een kleine moeite om ook even mijn handje op te steken. Bovendien zo blijf je ook in bewegen en verbrand je ook nog wat extra calorien tijdens het motorrijden. Maar euh levensmoe? B|
Hebben we gewoon geen trek in, klaar.

Tja leuk doen hoeft natuurlijk helemaal niet, we worden in nederland immers toch steeds asocialer en op ons zelf teruggetrokken.
Zwaaien is passé.
 
Laatst bewerkt:
Klagen is ook een vak apart hoor... hehe... als jij nu ff wat van het gas was afgegaan had de beste BMW rijder wat meer ruimte gehad om jouw rechts in te halen... het is maar net hoe je het bekijkt.

Als ik gezien had dat deze meneer dit van plan was had ik hier wel beter rekening mee gehouden. Nu kon ik alleen nog maar hopen dat het goedging.

Vingertje deed ik omdat ik zo enorm baal van dit soort gasten op motoren die het voor de rest verpesten.
Maargoed... zoals ik al zei: Dom van me.
Als je de moralist gaat uithangen wordt dat natuurlijk ook niet altijd gewaardeerd :+

Anderzijds... als je zo opgefokt bent dat je dit al niet kan hebben... kan je dan niet beter met de trein gaan?
 
De eerste paar keren dat ik in Spanje reed zwaaide ik ook vrolijk naar iedereen... heb het maar snel opgegeven. Krijg zo af en toe een knikje of een handje van een mede supersport rijder maar verder... nee hoor. Zwaaien ze enkel in NL naar elkaar of hoe zit dat?
 
Belgie en Duitsland ook wel veel ( en nee het waren niet allemaal nederlands motortoeristen ). Sommige gevallen zelfs midden in een haarspeld bocht, nou dan zwaai ik ook even niet hoor :W

De eerste paar keren dat ik in Spanje reed zwaaide ik ook vrolijk naar iedereen... heb het maar snel opgegeven. Krijg zo af en toe een knikje of een handje van een mede supersport rijder maar verder... nee hoor. Zwaaien ze enkel in NL naar elkaar of hoe zit dat?
 
Als ik gezien had dat deze meneer dit van plan was had ik hier wel beter rekening mee gehouden. Nu kon ik alleen nog maar hopen dat het goedging.

Vingertje deed ik omdat ik zo enorm baal van dit soort gasten op motoren die het voor de rest verpesten.
Maargoed... zoals ik al zei: Dom van me.
Als je de moralist gaat uithangen wordt dat natuurlijk ook niet altijd gewaardeerd :+

Anderzijds... als je zo opgefokt bent dat je dit al niet kan hebben... kan je dan niet beter met de trein gaan?

Ahh tuurlijk, als je iemand een gevaarlijk actie ziet uithalen maak je dat ff kenbaar toch? Doe ik zelf ook wel eens hoor.

Maar het laatste waar ik me druk over maak is de reputatie van motorrijders ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan