- 24 mrt 2003
- 29.486
- 14.521
Nou gewoon om dat het kan en het misschien wel leuk is voor korte ritjes buiten de snelweg om en hij afgezien van een paar flessen Moonshine van goede kwaliteit en wat liters diesel om hem op te halen niets heeft gekost.
Wie dat verhaal nog eens wil teruglezen: Waarom geen chinese motorscooter ?
Het heeft even geduurd, voordat ik de motor weer rijdend kon maken, ik heb hem in juni opgehaald bij Duncan en thuis gestald.
De voorvork lag er snel onderuit en de oorzaak van de onderuitgezakte vork was duidelijk zichtbaar. T stuk uitgescheurd, waarschijnlijk als gevolg van een eerdere botsing, of wat ook mogelijk is slechte kwaliteit staal.
Ik heb geprobeerd de balhoofdpen van het T stuk los te persen, dit mislukte, ondanks losgeslepen las en verwijderde pin, doordat de balhoofdpen onder de pers moeiteloos krom boog. De pen overzetten op een ander exemplaar ging dus niet. Ik kon wel makkelijk een T stuk vinden, maar deze had een langere balhoofdpen. Veel aan Chinese scooters is standaard, alle motorblokken zijn gelijk en alles past op elkaar, behalve het T stuk van deze scooter. Dus op zoek en een passende in Engeland gevonden.
Deze heb ik vandaag gemonteerd. Het ging niet helemaal zonders strubbelingen, door de belabberde kwaliteit van de afwerking. boorgaten gericht en schroefdraad nabewerkt en toen ging het probleemloos in elkaar. Scooter weer opgebouwd en het door de valpartij van Duncan beschadigde plaatwerk met behulp van wat tyraps weer gemonteerd.
Daarna proefrijden. Sinds begin juni was de scooter niet meer gestart, dit ging echter probleemloos, genoeg spanning in de accu, paar keer starten en meteen goed lopen. Butsmuts opgezet en rijden maar, eerst tanken, er ging wel 3 liter in de bijna lege tank Daarna volgas over de wegen gescheurd. En maar niet op de snelweg gereden, het schijnt, dat daar op een kleine scooter rijden met 75 km/u niet goed is voor de gezondheid. Toch was het ritje van een kilometer of 30 leuk. Had ik als notoire scooterhater niet verwacht.
Nu nog wat aan het uiterlijk van het ding doen, het ziet er nu niet uit. Als iemand een idee heeft ?
Dat motorcycle moet natuurlijk wel op de zijkant blijven staan, anders gelooft niemand, dat ik niet op het fietspad hoef.
Of als iemand wil oefenen in airbrushen, dan mag dit motief er ook op:
Gevonden in china in een klein winkeltje in de binnenlanden deze zomer, ik kon hem niet laten hangen, die moest mee.
Wie dat verhaal nog eens wil teruglezen: Waarom geen chinese motorscooter ?
Het heeft even geduurd, voordat ik de motor weer rijdend kon maken, ik heb hem in juni opgehaald bij Duncan en thuis gestald.
De voorvork lag er snel onderuit en de oorzaak van de onderuitgezakte vork was duidelijk zichtbaar. T stuk uitgescheurd, waarschijnlijk als gevolg van een eerdere botsing, of wat ook mogelijk is slechte kwaliteit staal.
Ik heb geprobeerd de balhoofdpen van het T stuk los te persen, dit mislukte, ondanks losgeslepen las en verwijderde pin, doordat de balhoofdpen onder de pers moeiteloos krom boog. De pen overzetten op een ander exemplaar ging dus niet. Ik kon wel makkelijk een T stuk vinden, maar deze had een langere balhoofdpen. Veel aan Chinese scooters is standaard, alle motorblokken zijn gelijk en alles past op elkaar, behalve het T stuk van deze scooter. Dus op zoek en een passende in Engeland gevonden.
Deze heb ik vandaag gemonteerd. Het ging niet helemaal zonders strubbelingen, door de belabberde kwaliteit van de afwerking. boorgaten gericht en schroefdraad nabewerkt en toen ging het probleemloos in elkaar. Scooter weer opgebouwd en het door de valpartij van Duncan beschadigde plaatwerk met behulp van wat tyraps weer gemonteerd.
Daarna proefrijden. Sinds begin juni was de scooter niet meer gestart, dit ging echter probleemloos, genoeg spanning in de accu, paar keer starten en meteen goed lopen. Butsmuts opgezet en rijden maar, eerst tanken, er ging wel 3 liter in de bijna lege tank Daarna volgas over de wegen gescheurd. En maar niet op de snelweg gereden, het schijnt, dat daar op een kleine scooter rijden met 75 km/u niet goed is voor de gezondheid. Toch was het ritje van een kilometer of 30 leuk. Had ik als notoire scooterhater niet verwacht.
Nu nog wat aan het uiterlijk van het ding doen, het ziet er nu niet uit. Als iemand een idee heeft ?
Dat motorcycle moet natuurlijk wel op de zijkant blijven staan, anders gelooft niemand, dat ik niet op het fietspad hoef.
Of als iemand wil oefenen in airbrushen, dan mag dit motief er ook op:
Gevonden in china in een klein winkeltje in de binnenlanden deze zomer, ik kon hem niet laten hangen, die moest mee.