waarom wel, waarom niet?

Je moet het voor de motor doen, dus als je een naked mooi vind moet je die gewoon nemen.
Zeker dat een kuip-motor meer relaxed is op de snelweg, maar daarom heb je ook minder snelheidservaring...waardoor je altijd veel te hard rijd.
En tsja, als iemand zegt dat een naked niet op de snelweg kan is het een mietje, want ben al 2 keer naar frankrijk geweest met mijn naked, 1 keer naar belgie, en ook genoeg toerritten etc
Vanuit frankrijk een constante snelheid van 140 aangehouden :Z
 
Laatst bewerkt:
ik vind dat je allereerst een motor moet kopen die fijn rijdt.
onder de motoren die fijn rijdt, kies je vervolgens degene die het beste bij je gebruik past.

hoeveel mensen ik niet een R1 zie kopen, omdat dat de bike 2 B seen with zou zijn.
na 2000km ruilen ze hem in omdat ze nieuwe polsen moeten kopen bij de huisarts.
niet dat ik zelf geen R1 zou willen hebben

en zeg nou eerlijk, hoeveel mensen kopen niet een fiets omdat ze daarmee gezien willen worden, terwijl ze beter op een (compleet) andere fiets kunnen gaan rijden ?

een naked biedt gewoon wat minder windbescherming, maar heej, wakker worden, je zit niet in de auto !
motorrijden = wind vangen, anders moet je maar auto gaan rijden of iets als xxx-wing of pan ofzo, zit niet voor niets een achteruit op.

een kuipje biedt misschien voor je lichaam bescherming tegen wind, maar maakt ook dat je helm in de turbulentie hangt. je verbaast je hoe stil een helm kan zijn op een naked, terwijl die op een supersport zoveel windgeruis maakt dat je oordopjes wil.

zelf heb ik zo'n beetje elk model fiets gereden wat er maar is, maarja, ik heb ook alle stages al gehad, van brommergup, tot sjonnie, van patso/klaverbladracer tot midlifecrisis.

op de shadow had ik trouwens meer last van de wind (turbulentie) en daardoor vermoeiend op de snelweg achter een windscherm dan vol in de wind op de CB-sevenfifty.
 
Een naked is wat mij betreft een motor zonder kuip...schermpje mag maar zo'n klein sportkuipje vind ik alweer teveel. Is allemaal nogal persoonlijk. Heb zelf een naked en dat rijdt prima. Wel wat last van de wind bij hogere snelheden natuurlijk maar dat weet je vantevoren als je een naked koopt. Wel een fantastische beleving. 8-)
 
en, zoals ik ook vroeg, wat zijn de ervaringen met de mini de mini kuip in de vorm van een riggel op de Z750 (vind die kawa zeer aantrekkelijk)

sorry ik lees het topic nu pas.
de Z 750 rijd prima je kan best langere tijd 140 tot 150 rijden.
harder zal denk ik ook wel gaan als je jezelf eraan laat wennen,
maar voor mij hoeft dat niet maar vindt een stukje ook wel leuk.
met de Z kan je vooral lekker sturen het is mijn eerste motor dus kan ik niet veel ter verglijking over vertellen.
maar volg het advies hier op en ga proefrijden.
ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.


ps. lees het het topic Z750 en z1000 meeting plaza eens er zijn ook
topics van andere merken genoeg.
 
Laatst bewerkt:
en, zoals ik ook vroeg, wat zijn de ervaringen met de mini de mini kuip in de vorm van een riggel op de Z750 (vind die kawa zeer aantrekkelijk)
Dat vond ik ook.
Mooi vormgegeven, lekker agressief uiterlijk, en een 750 voor de prijs van een 600. Echter, en misschien komt dat doordat ik slechts een beginnend motorrijder ben, toen ik erop reed vond ik het een erg zenuwachtige machine. In een 30 km zone heb je zo een paar prenten aan je broek hangen. Vooral drempels vond ik een hel. Daarnaast vond ik het gewoon eng hoe snel hij optrok. Ik heb op een verlaten weggetje eens de prestatioes van het beest aan de tand gevoeld, en trok toen in no-time van 0 naar 110 of misschien zelfs hoger. In de eerste versnelling. Binnen 4 seconden. Ik had het gevoel dat ik er afgetrokken werd. Voor mij is het daarom niet deze kawa geworden. Toen bleven de Honda CBF600 ern de FZ6 van Yamaha over. De CBF ken ik goed van het lessen en heb ik een weekend gehuurd. Prima fiets, niets mis met prestaties, maar mij net wat te braaf (zowel qua vormgeving als qua prestaties). De Fz6 was wat uiterlijk betrof meer wta ik zocht: het gedurfde, wat agressieve van de Z750, een prachtige koplamp, en tja, ik vind de pijpen (of eigenlijk de seat demper) heel mooi. Maar goed, dat was het uiterlijk. Toen ik ben gaan rijden viel als eerste het mooie geluid op, vooral in de middenregio van toeren. Misschien ben ik de enige die dat vind, maar voor mij telt het als plus. De prestaties waren ook zeker goed. Pittig, maar zeker niet onhandelbaar. Ik heb zowel de versie met als die zonder kuip geprobeerd, en ik vond een kuip vreselijk. Ik wil het zicht op de weg hebben. Op mijn kale FZ6 zit nu wel een headlight fairing
5VXW07510000_HR.jpg
om het op de snelwegen wat draaglijker te maken, maar ik vind dat ook als de fiets stilstaat eigenlijk gewoon wle een mooi ding. Het grote nadeel van de FZ6 kan zijn dat er weinig standaardbaggage mogelijkheden zijn. Nou maakt mij dat niet veel uit (zal voor mijn werk toch een tanktas/rugzak aan moeten schaffen) en ik heb bij de Honda noch de Kawa een zee aan ruimte kunnen ontdekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan