Waarom wil Europa er niet aan???

SnowFreak

MF veteraan
17 aug 2003
5.814
0
's Hertogenbosch
Zoals in bijna alle landen van Europa is het niet toegestaan om in elke situatie zowel rechts als links in te halen. Nee tegelijk gaat natuurlijk niet(effe de wijsneuzen voor zijn :+ ) Voor de motorrijder maakt het niet veel verschil, deze moet toch bij iedere verplaatsing zowat een Threesixty maken om niet van zijn fiets te worden gereden door een koekblikker. :(
Ik denk dat het een stuk minder irritatie zal geven: Links blijven rijden...minder bumper klevers en daardoor een betere doorstroom.

In Amerika werkt het ook............

Waarom hier niet??? :?
 
In duitsland mag het bv in de bebouwde kom wel. (Die lange ringwegen van 70 km/h waar meerdere rijstroken zijn)
 
In Amerika zover ik weet ook niet overal, en het komt van snelwegen met meerdere banen per rijrichting, 6 bijv, en dan snap je meteen waarom daar wel en hier niet.

Maar het zou mooi zijn, nog mooier als gewoon IEDEREEN NAAR RECHTS OPROT ALS DIE BAAN VRIJ IS, en nu weer rustig, dat mag ook als er een kilometer verder al een auto rechts rijdt |(
 
Liever niet zeg!
De gemiddelde automobilist kan nu al niet naar links kijken, laat staan dat ie ook nog naar rechts moet kijken.
 
In amerika is het wegennet geheel anders ingericht.
Neem San fransico bv is net en dambord. Bestaat voor een groot geheel uit eenrichtings wegen en bestaat voornamelijk uit huizenblokken.
Meer rijstroken per rijbaan etc. Amerika heeft een vrij jonge geschiedenis en men heeft bij de bouw van de steden met veel meer rekening gehouden met toegangswegen en verkeer. Ga maar eens in een stad als Amsterdam 4 rijstroken om elk huizenblok aanleggen. :?

:]
 
Op maandag 01 december 2003 16:42 schreef Gorilazz het volgende:
en afritten aan de linkerkant.

Het zou het rijden een stuk avontuurlijker maken. Maar van mij mag het hoor B|

is voor mij al avontuurlijk zat, opa's met hoeden, vertegenwoordigers met leasebakken, de zondagrijders, de aso's, jonge moeders en ga zo maar door met lui in koekblikken die het rijden al spannend genoeg maken
 
In amerika is het wegennet geheel anders ingericht.
Neem San fransico bv is net en dambord. Bestaat voor een groot geheel uit eenrichtings wegen en bestaat voornamelijk uit huizenblokken.
Meer rijstroken per rijbaan etc. Amerika heeft een vrij jonge geschiedenis en men heeft bij de bouw van de steden met veel meer rekening gehouden met toegangswegen en verkeer. Ga maar eens in een stad als Amsterdam 4 rijstroken om elk huizenblok aanleggen. :?

:]

Ja ik denk ook niet dat het een oplossing zal zijn in de steden. Waar ik aan acht was vooral de 2 en 2 plus snelwegen. De irritatie van linksrijders is in NL erg hoog. Als het op die wegen zou worden toegestaan dan zal dit sterk afnemen, met daarbij het bumperkleven. Tis inderdaad zo dat de wegen in NL een beetje te smal zijn, maar de afritten alleen aan de rechterkant lijkt me geen probleem. Het grootste probleem is dat we er niet aan zijn gewend. En de koekblikkers die het gevaarlijk doen den dat nu ook al. Als het mag kan het tenminste op een normale manier gebeuren en is het niet een uiting van frustratie waardoor het meestal erg lomp en snel gebeurd.
 
In Amerika zover ik weet ook niet overal, en het komt van snelwegen met meerdere banen per rijrichting, 6 bijv, en dan snap je meteen waarom daar wel en hier niet.

Maar het zou mooi zijn, nog mooier als gewoon IEDEREEN NAAR RECHTS OPROT ALS DIE BAAN VRIJ IS, en nu weer rustig, dat mag ook als er een kilometer verder al een auto rechts rijdt |(

Maar in de VS mag je dan weer niet van rijbaan wisselen, dus als je in de langzame zit heb je pech (switching lanes)
 
In Amerika zover ik weet ook niet overal, en het komt van snelwegen met meerdere banen per rijrichting, 6 bijv, en dan snap je meteen waarom daar wel en hier niet.

Maar het zou mooi zijn, nog mooier als gewoon IEDEREEN NAAR RECHTS OPROT ALS DIE BAAN VRIJ IS, en nu weer rustig, dat mag ook als er een kilometer verder al een auto rechts rijdt |(
pesies

De regels verschillen per staat en per weg. Soms is het wel rechts houden en soms is het "keep your lane", niet altijd en overal hetzelfde dus. Vaak staat het aangegeven.

www.opweg.nl/verkeer/amerika.html

Hoewel op veel zaken niet geheel correct (te algemeen en niet per staat onderscheiden) geeft het wel een aardig inzicht.
 
Als er bij mij eentje links voor me rijdt, te langzaam, dan sein ik ff met groot licht en dan gaan ze meestal wel opzij :?
 
dat vind ik nu een stom idee, en ik denk niet dat je weet wat voor een gevolgen dan kan hebben.
ik rij nu al 4 jaar elke dag hier in virginia, en ik HAAT het om over de grote wegen te rijden , jij denkt dat het handiger is om links in tehalen, maar in de praktijk is dat gevaarlijk, om dat je dan van alle kanten ingehaald word, en geloof me, dat geeft veel irritaties in het verkeer.
hier zie je ook mensen constant op de linker baan helft rijden en vertikken het om naar de rechter rij strook over te gaan, en dan krijg je gauw situaties , dat de verkeer in de linker en rechter rij strook op gehouden word door 2 koekblikken.
mijn vrouw is doods benauwd om over de snelweg te rijden, zij neemt altijd de achterlangs route, en dat is veel veiliger.
 
Als er bij mij eentje links voor me rijdt, te langzaam, dan sein ik ff met groot licht en dan gaan ze meestal wel opzij :?

Ik doe het over het algemeen op een iets subtielere manier, want vand at geflits wil zon koekblikkerd nog wele ens schrikken. Ik ga gewoon een stukje achter ze rijden en zet knipper naar links uit. Als ze naar rechts gaan 2 keer terug trappen en gas erlangs. Scheelt een hoop iritatie.
 
Ik doe het over het algemeen op een iets subtielere manier, want vand at geflits wil zon koekblikkerd nog wele ens schrikken. Ik ga gewoon een stukje achter ze rijden en zet knipper naar links uit. Als ze naar rechts gaan 2 keer terug trappen en gas erlangs. Scheelt een hoop iritatie.

:^ Dit heb ik richting italie veel gezien en vind dit een hele nette en vooral duidelijke manier
 
Wat je ook verzint, probleem in Nederland blijft dat er teveel mensen op te weining asfalt zitten.
Tel daarbij op dat iedereen van zichzelf denkt dat wat hij doet het juiste is en je hebt de bekende file-problemen.
Wanneer het niet zo druk is hebben dergelijke beslissingen niet al te ernstige gevolgen.
Maar 's morgens in de drukte leveren "verkeerde" inschattingen toch al gauw files op.
Tel daarbij op dat onze wegen intensief worden gebruikt voor vrachtvervoer met daarbij het feit dat de chauffeurs het niet zo nauw nemen met de inhaalverboden, wat dus de problemen alleen maar groter maakt.

Praktisch probleem bij het "keep-your-lane"principe is dat het grootste gedeelte van het Nederlandse rijkswegennet 2 baans is, dus waar laat je dan de vrachtwagens ?
 
dat vind ik nu een stom idee, en ik denk niet dat je weet wat voor een gevolgen dan kan hebben.
ik rij nu al 4 jaar elke dag hier in virginia, en ik HAAT het om over de grote wegen te rijden , jij denkt dat het handiger is om links in tehalen, maar in de praktijk is dat gevaarlijk, om dat je dan van alle kanten ingehaald word, en geloof me, dat geeft veel irritaties in het verkeer.
hier zie je ook mensen constant op de linker baan helft rijden en vertikken het om naar de rechter rij strook over te gaan, en dan krijg je gauw situaties , dat de verkeer in de linker en rechter rij strook op gehouden word door 2 koekblikken.
mijn vrouw is doods benauwd om over de snelweg te rijden, zij neemt altijd de achterlangs route, en dat is veel veiliger.
:^
Toen ik op motorvakantie in L.A. reed werd ik links én rechts ingehaald door die grote 16-wheelers. Als je dan bedenkt hoe weinig Amerikaanse automobilisten op motorrijders letten, rijdt dat niet echt lekker...
Je kunt dus van zowel links als rechts van je sokken gereden worden, en je moet dan ook continue de 2 rijbanen aan weerszijden van je in de gaten houden...


En voordat ik commentaar krijg op het ingehaald worden door vrachtwagens:
Ik reed op een Harley in een groep andere motorfietsen :)
Die trucks rijden echt een stuk harder als het overige verkeer
 
Op woensdag 03 december 2003 15:34 schreef Warped1 het volgende:En voordat ik commentaar krijg op het ingehaald worden door vrachtwagens:
Ik reed op een Harley in een groep andere motorfietsen :)
Die trucks rijden echt een stuk harder als het overige verkeer

die grote 16 wheelers rijden meest van de tijd sneller als het overige verkeer , als de borden aangeven van 70 mijl , zij rijden rusig 85-90 mijl per uur.
 
die grote 16 wheelers rijden meest van de tijd sneller als het overige verkeer , als de borden aangeven van 70 mijl , zij rijden rusig 85-90 mijl per uur.
Bij jullie zijn het dus niet de vrachtwagens die de files veroorzaken. Hier is iedere vrachtauto in zicht een vrijbrief om met zijn allen links te blijven kakken. Ga je dan naar rechts, hangt iedereen zo op elkaars bumpert, dat je er nooit meer tussen komt :(

Zo zie je weer: ieder nadeel heb z'n voordeel. Nu is het zoeken naar het voordeel met de minste nadelen... Ben blij dat ik niet in de politiek zit :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan