waarom worden originele motoren zo 'vernaggelt'??

Electrisch zit je rijdend ook boven de 70 dB. Stil is hij alleen bij stilstand bv voor een verkeerslicht.
Hij is rijdend zeker niet stil.


Even aangepast O-)
Geen topics in Techniek over vieze carbs, onstekings problemen, start problemen, kleppen stellen shims enz enz enz
Hooguit wat bugs in de software, maar die kunnen we nog niet in Techniek kwijt :+

Oh ja de uitlaat, die kan er ook niet lelijk uitzien })
Ghehehe, erg sterk.
 
Het enige interessante aan dat hele uitlatengebraak is dat ik nog steeds wel een Vance $ Hines FZR600 Replica wil maken. Een unieke. Hoe komen die gasten trouwens bij die heaumeausensuelen kleuren. Rose is voor mijn bril, niet voor Harley pèpe

Yamaha-FZR600-Vance-Hines-Right-Side.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zie ik nu waarachtig zo'n A_SOCIALE pijp? :X
Nee, daar was ie ook te duur voor. :N

  • De dempers zijn volledig handgemaakt
  • - Zijn voorzien van een Europese keuring CE/TUV
  • - De uitlaat voldoet aan de wettelijke geluidsnorm als de Db-killer gemonteerd is.

Nu jij met de jouwe... O-)
 
Nee, daar was ie ook te duur voor. :N

  • De dempers zijn volledig handgemaakt
  • - Zijn voorzien van een Europese keuring CE/TUV
  • - De uitlaat voldoet aan de wettelijke geluidsnorm als de Db-killer gemonteerd is.

Nu jij met de jouwe... O-)
Ik heb ook een legale. O-)
 
Nee, daar was ie ook te duur voor. :N

  • De dempers zijn volledig handgemaakt
  • - Zijn voorzien van een Europese keuring CE/TUV
  • - De uitlaat voldoet aan de wettelijke geluidsnorm als de Db-killer gemonteerd is.

Nu jij met de jouwe... O-)
Meestal houdt het boutje van de dB killer het niet zo lang vol. En dan niet door metaalmoeheid, maar door het imbussleuteltje van de eigenaar.:P
 
Meestal houdt het boutje van de dB killer het niet zo lang vol. En dan niet door metaalmoeheid, maar door het imbussleuteltje van de eigenaar.:P

Vertel mij wat, die ging er als eerste uit. 😅

(Inmiddels zitten ze er alweer een maandje of twee in en laat ik het lekker zo.)
 
Hier snap.ik niks van Knutselsmurf2 jij maakt 99 db met je motor dat laat je vol trots zien op een foto met db meter erbij.
Enig idee hoe hard 99 db is,heel hard.
Wel afgeven op andere motorrijders maar zelf doe je ook niet onder met je geluid.
Het zal wel.je wijst zelf ook nu naar anderen en zelf neem je hierin geen verantwoording.
Je denkt waarschijnlijk dat 99 dBA erg hard is, maar dat valt best mee. Ga maar eens meten bij een kleuterschool als het speelkwartier is, kom je ver boven de 100dBA met dat gegil.

Bovendien ervaren wij een donker uitlaatgeluid op dat nivo lang niet zo irritant als het gegil van een tweetakt bromfietsje zonder uitlaat.

Ik ben wel benieuwd hoe onze smurf het heeft gemeten, op welke afstand van de motor en de hoek tov de uitlaat, hoeveel toeren de motor maakte.

Als ik op een halve meter van mijn standaard Honda V4 meet bij stationair toerental, dan meet ik rond 80 dBA uit het blote hoofd, want precies weet ik het niet meer. Maar ik ben er zo achter hoor, metertje pakken, motor starten en klaar is Arie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan