Waarom worden oudere topic's in techniek gesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KwaSuz

MF veteraan
Donateur
20 aug 2006
10.049
10.032
Het mooiste stukje Friesland
Ik zie zo regelmatig dat oudere topic's in techniek worden gesloten. Meestal nadat het topic "gevonden" wordt door een nieuw forum-lid.
Waarom? Ik dacht dat techniek topic's niet gesloten werden omdat er altijd wel iemand een zelfde probleem ondervindt.
Topic's met dezelfde problemen worden gesloten, omdat dubbel...
Gebruikt men de zoekfunctie of men komt via google binnen op desbetreffende topic is het ook niet goed en gaat het op slot :? , terwijl de vraag dikwijls niet of niet voldoende is beantwoord, of men ervaart eenzelfde probleem of oplossing.
M.a.w. laat lekker open die techniek topic's....
 
Omdat veel mensen niet kijken voor ze op reply drukken, en reageren op oude reacties die niet meer actueel zijn.

Veelal reageert men dan massaal op de vraag van de TS uit 2004, terwijl er dus iemand vandaag een eigen vraag stelt die net wat anders is en overheen gekeken wordt.


dubbele topics die gesloten worden is m.i. meestal bij de zoveelste bandenvraag, terwijl er een algemeen bandentopic is, de zoveelste olie vraagt, terwijl er een algemeen olie topic is, enzovoorts :)
 
Laatst bewerkt:
Carburateur problemen blijven actueel, de meeste carburateurs waarbij de problemen besproken worden zijn 99% gelijk. Toch moet er een nieuw topic geopend worden, terwijl er een topic over is.
Anderzijds mag ik een olievraag niet mag stellen voordat ik een topic met 500.000 pagina's over olie heb doorgespit...
Men moet de zoekfunctie gebruiken maar zodra gevonden word wat men zocht gaat het topic dicht....

Verwarrend.... 🤷‍♂️
 
Carburateur problemen blijven actueel, de meeste carburateurs waarbij de problemen besproken worden zijn 99% gelijk. Toch moet er een nieuw topic geopend worden, terwijl er een topic over is.
Anderzijds mag ik een olievraag niet mag stellen voordat ik een topic met 500.000 pagina's over olie heb doorgespit...
Men moet de zoekfunctie gebruiken maar zodra gevonden word wat men zocht gaat het topic dicht....

Verwarrend.... 🤷‍♂️

Maar je weet helemaal niet of het een carburateur probleem is, daar ga je van uit.

Anderzijds mag ik een olievraag niet mag stellen voordat ik een topic met 500.000 pagina's over olie heb doorgespit...

Nee, dat is ook een aanname, het olietopic is een verzameltopic voor de olievragen, dus, daar stel je lekker je olievraag. Al is het wel makkelijk als je een paar paginas terugleest.
 
Ik begrijp je wel maar ik heb een andere mening, mag dat ook? :+
Wil er geen verdere discussie van maken, ik meende ooit gelezen te hebben dat techniek topic's niet op slot gingen zodatmen er nog verder op door kon gaan.
Aan de andere kant, techniek topic's die vol staan met niet beschikbare foto's zijn ook geen bron van info meer...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan