Waarom wordt de liefde zo op de proef gesteld ?

Ik heb een vt750 ACE uit 99.
Mét ketting.

500-800 km een keer inspuiten. Dat is voor mij om de week of wanneer het regent wat vaker. Eigenlijk spuit ik wanneer de ketting begint te glimmen.
Het is indd iets van 5 min werk. Maar het boeit me weinig dat het vet ook op wiel, spatbord, tandwiel etc zit.
Ik heb ongeveer 30000km met 1 ketting gedaan.
 
Ok Midnight, bedankt voor de info.

Hebben de dikke en dunne voorwielen bepaalde voor- en/of nadelen tegenover mekaar.

Hoewel ik overigens liever cardanaandrijving zou hebben, lijkt het er binnen mijn budget op dat de meeste mogelijkheden ketting zullen omvatten.
Nu ben ik daar toch wat terughoudend over omdat dat toch vrij regelmatig onderhoud vergt. De handelaars spreken van elke 4-500 km. Nu is dat volgens hun gewoon effe inspuiten, dus 5 minuutjes werk maar wat is jullie ervaring hierin.

Moet ik hiervan terugschrikken of is het idd een werkje van niets.
Met het gebruik dat ik voor ogen heb, zou dat op gemiddeld 1 keer per week komen.

Mvg
Geert
Dikke voorband is wat logger, en valt meer een bocht in (na het eerste stuk er in geduwd te hebben :') )
 
Maar is wat stabieler op de wegligging, zoekt minder naar geultjes en scheuren in de weg.
 
Ok Midnight, bedankt voor de info en foto's die maken veel duidelijk.Vind de derde de mooiste, o.a. omwille van de wat kleinere spatborden en het dikkere voorwiel.

Hebben de dikke en dunne voorwielen bepaalde voor- en/of nadelen tegenover mekaar.
Moet overigens toegeven dat ik een dikker voorwiel wel mooier vind. Puur esthetisch.

Mvg
Geert
De sabre is idd ook een leuke motor :Y Heeft wat meer punch dan een 750 ace of spirit. :]
 
Jammer dat honda (nederland) de 1100 uit het assortiment heeft gegooid. De Shadows zijn alleen nog maar in 750cc klasse. De 750S is wel een leuke Sportster "kopie". Maar voor dat geld kan je beter voor een echte sportster gaan.
 
Ik zie nu ook dat Honda, net als Harley, een totaal zwart model heeft in het assortiment.
Blijkbaar is dat hip.
 
Rij sinds een jaar ook een honda shadow 1100 vt.. weliswaar uit 89 maar ik vind het heerlijk rijden ook de langere stukken... Mijn man heeft hetzelfde type (ja ik weet het lekker degelijk) maar die rijd op dat ding alsof het een vtr250 interceptor is hihi... Dus qua beweeglijkheid hoef je het ook niet te laten. Die nieuwere Honda's zien er gewoon geweldig uit!! Ik zeg volg je gevoel!! Ben benieuwd naar je keus.!!
 
Sorry hoor, maar de titel van dit topic komt nogal slachtofferig over.
De "proever" ben jij.
(Geen lijdend voorwerp dus)
 
@bikerbertus proeven is het halve genot, zeg ik altijd.

dus een dikke voorband is beter voor rechtdoor en een dunne beter voor veel bochtenwerk of begrijp ik dat verkeerd.

@opoefiets een 89, dat is nog ene met 4 versnellingen dan, stoort dat niet op de snelweg, ivm hogere toeren e.d. Niet dat ik zoveel snelweg doe maar ben gewoon benieuwd.

Mvg
Geert
 
Laatst bewerkt:
dus een dikke voorband is beter voor rechtdoor en een dunne beter voor veel bochtenwerk of begrijp ik dat verkeerd.

Nee dat zie je verkeerd. Je moet meer denken in termen van wegstabiliteit. Als de weg mooi strak is, kan je ook prachtig en bloedsnel rechtdoor met een dunnere band.
 
Is 3900€ voor een Shadow 1100 van 1994 en 1996 een redelijke prijs ? Ze hebben beiden saddle bags, rugsteun voor passagier, ongeveer 30.000 kms maar geen windscherm.

Zou willen gaan kijken maar had graag eerst van jullie geweten of het een eerlijke prijs is.
De '96 is particulier, de '94 een handelaar.

Mvg

Geert
 
hoe ziet het eruit? de km-stand zegt niets.. het gaat om onderhoud en uiterlijk, als het helemaal weggeroest is, dan heb je er niets aan natuurlijk ;) . Heb je daar een link van?
 
ik weet niet precies hoe de prijzen liggen, maar ik vind het veel geld zeg, voor fietsen van resp. 18 en 16 jaar oud :?
 
Ik zie dat dat Belgische motoren zijn en ben niet zo bekend met de Belgische prijzen maar een openingsbod van 3250 op die 1e motor kan geen kwaad denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ligt natuurlijk aan een heleboel factoren. Ik zou zoals midnight cruiser zegt eerst maar een rond de 3 a 3250 gaan proberen te zitten.. Zijn natuurlijk vraagprijzen dus onderhandelen kan altijd lijkt me toch. Wat de 2e betreft hou in de gaten dat niet iedereen van dit soort paints houd en dat wanneer je hem door wilt verkopen dat dit wel wat moeilijker gaat worden.

denk ik...
 
Beste medemotorliefhebbers,

De beslissing is gevallen. Ik heb, de Pan en Deauville niet meegerekend, proefgereden met een Shadow 750, VT 600, twee Vulcan 800's en een Dragstar 650.
En, zelfs tegen mijn eigen verwachtingen in, is het een Vulcan 800 uit 1999 geworden. De motor klonk goed, niet te agressief, niet te soft. Koppelen ging zoet en met het vermogen zit het goed in orde. Zithouding perfect, maar eigenlijk wist ik dat (onbewust) al van een familielid zijn exemplaar. Ik was wat bevooroordeeld door mijn vorige (positieve) ervaringen met Honda en de Honda Shadow VT 750 en zelfs VT600 vielen mij bijzonder goed mee maar om een of andere reden was er met de Vulcan een 'klik' en ook het vrouwtje was positief. Voor zover ik kon nagaan, met behulp van tips op dit(en een ander) forum was de motor technisch in orde, geen vreemde geluiden, de, koude, motor startte meteen en draaide in mijn opinie zoetjes met een bescheiden brom. Eigenlijk zoals ik het wenste. Er was zowaar geen spatje vochtaantasting te bespeuren.
Heb er dus een positief gevoel bij, verkoper leek ook oprecht.

Als hij in bezit is en ik hem wat gewoon ben, post ik een aantal pics want dat hebben jullie verdiend. Nou ben ik niet zo'n clubmens maar hoop toch dat ik nog lang van jullie forum kan genieten.

:] :]
Mvg
Geert
 
Terug
Bovenaan Onderaan