waarom zie je zo weinig suzuki's TL1000R's

Elke fiets heeft wel zijn op of aanmerkingen.
Maar als je eens op zo´n karaktervolle v-twin (TL1000R) fiets gereden heb wil je niets anders!

V-twin greetz. :}
 
omdat het net als destijds en nog steeds zoals de gsxr 1100 een echte manne motor is die je met wat lef gewoon de bocht om moet trappen.
als dit eenmaal lukt heb je heel veel lol


TLSeerd
 
Volgens mij hebben dien TLR's destijds veel slechte publiciteit gehad ivm met tankslappers... toen hebben ze er later een stuurdemper opgezet om dit te verhelpen... dat heeft qua verkopen schijnbaar niet veel geholpen. Ook het feit dat ie niet in de Superbikes is ingezet zel wel hebben meegeholpen (van die lui die alleen een motor hebben voor de show). Of ben ik num

Dit was alleen bij een TL,S en niet bij een TL,R heel andere motor.
Als je er geen verstand van hebt moet je niet reageren.
 
TL1000r.jpg


Dit LELIJK?? Oké, smaken verschillen, maar ik vind ze er geweldig uitzien!! Echt super. En dan is dit nog lang niet de mooiste kleur... Maar oké, smaken verschillen, ik vind ze super!
 
Een TLR KICKT ASS!zit wat hoog, duizend keer betrouwbaarder als een stukgatie, en klinkt belachelijk gaaf! en als je die kont niet mooi vind koop je toch gewoon een R1, die vindt iedereen mooi :X Heb trouwens onlangs een ranzig cool gemodificeerde TLR gezien in H'veen (Hammerkont, Yoshimura's e.d), vast ook bekend hier, WAT EEN GAAF DING! En die TL van Seerd net zo, (het moest verboden worden: Leo Vincies op een TL, sta je dan met je fluistergixxertje ;)
 
Zal best leuk zijn hoor, en ook nog goed rijden (tenminste, dar hoor ik iedereen zeggen die het geluk heeft gehad erop te rijden), maarrrrrr


Waarom in godsnaam zou je een twin maken (voordeel: lekker smal en redelijk licht) en die vervolgens zo enorm breed maken dat een gemiddelde viercilinder er anderhalf keer uitkan? Lekker logisch....
 
Zal best leuk zijn hoor, en ook nog goed rijden (tenminste, dar hoor ik iedereen zeggen die het geluk heeft gehad erop te rijden), maarrrrrr


Waarom in godsnaam zou je een twin maken (voordeel: lekker smal en redelijk licht) en die vervolgens zo enorm breed maken dat een gemiddelde viercilinder er anderhalf keer uitkan? Lekker logisch....
Niet alles heeft een functionele reden, waarschijnlijk vond de ontwerper dat 'ie toch wel wat breder moest worden.

De TLR vind ik best een mooie fiets maar ik heb al meerdere malen vernomen dat het blok gewoon niet zo goed is (was), dus het zal niet snel mijn motor worden.
 
de tl1000r is net als de hayabusa ontworpen in de windtunnel de tl was in eerste instantie bedoeld voor de superbikes
 
heb gisteren titanium dempers gemonteert op mijn tlr, en nu zit ie in de prak.
er sloeg een scooter links af zonder richting aan te geven, en die haalde ik net in natuurlijk. KUTZOOI :(
 
De TLR vind ik best een mooie fiets maar ik heb al meerdere malen vernomen dat het blok gewoon niet zo goed is (was), dus het zal niet snel mijn motor worden.
Als er iets goed is aan die fiets dan is het het blok wel. Veel andere fietsen zijn gebaseerd op dat blok (Cagiva Raptor, SV1000, V-Strom e.d.)
 
weet niet hoe het gaat komen, hij zegt dat zijn richting aanwijzers wel aan had. en zijn vriend zegt hetzelfde. lekkere samenzwering dus weer,en zal wel weer op mijn verzekering uitdraaien. rustig afwachten, motor komt er toch wel weer... ;( :(
 
ik vind persoonlijk de TL1000 een zeer strakke motorfiets

vooral de TL1000S vind er mooi uitzien. this een motor die gewoon opvalt wanneer die tussen andere "standaard" racertjes staat.

ik hou wel van aparte look

'k heb er helaas nog geen proefrit op gemaakt maar wil die snel een keertje maken :]
 
weet niet hoe het gaat komen, hij zegt dat zijn richting aanwijzers wel aan had. en zijn vriend zegt hetzelfde. lekkere samenzwering dus weer,en zal wel weer op mijn verzekering uitdraaien. rustig afwachten, motor komt er toch wel weer... ;( :(

rechtdoorgaand verkeer heeft altijd voorrang! dus.........

suc6 verder
 
weet nog niet hoeveel schade er is, ga vandaag (week na ongeval) maar eens kijken hoe het ermee staat. hoop dat de schade expert al is geweest.
 
rechtdoorgaand verkeer heeft altijd voorrang! dus.........

suc6 verder
Idd.
Ik heb zo verleden jaar ook een ongeluk gehad.
Een auto, met richtingsaanwijzer aan, wou zich keren
in een straat. De file duurde hem te lang (stond nog 20 m van een rond punt!!).
Besloot maar te draaien. Op dat moment kwam ik aan.
Bang op de grond. Zonder discussie, hij was in fout.
Zijn verzekering heeft nooit moeilijk gedaan (mijne wel de zakken).
Enige merde hier: scooter, wordt da niet gezien als "zwakke gebruiker"?
 
OF je vindt de TL-R verschrikkelijk lelijk, OF je vindt hem verschrikkelijk mooi. Hoop negatieve publiciteit ivm rotatiedemper "die op het circuit na wat sessies gaat zwabberen door dunne olie omdat het ding achter de cilinder zit en dus warm wordt".. Gelul voor de meeste motorrijders die meer op de weg dan op het circuit rijden. De kuip is inderdaad in de windtunnel ontworpen en doet zijn werk verschrikkelijk goed. Overgewicht? Kun je er afslopen, en de peekaas compenseren het gewicht (vergelijk de pk-gewichtsverhouding maar met die van een standaard Duuk 996). En in een directe vergelijking met de VTR-SP1 scheelden de prestaties geen kont. Verder is de TL-R de V-Twin met de meeste peekaas geweest, tot de SP-2 uitkwam. Ding stuurt messcherp, wanneer je er mee om weet te gaan. Voor beginners is het inderdaad geen fiets. Ik kwam zelf van een opgefokte Blade af, en moest erg wennen aan het koppel, de stuureigenschappen en de vermogensafgifte. De genoemde modificaties waren zoals eerder genoemd niet op de TL-R maar op de S. Meer SP-1'tjes verkocht? Tuurlijk, hoop mensen die een winnende superbike willen bezitten. Kijk je dan naar de prestaties en naar de nieuwwaarde: geef mij de TL-R dan maar! En ja, ik vind hem erg mooi, gelukkig dat smaken verschillen. :}
 
Ik heb net ff een filmpje zitten kijken van Fastbikes. Een stelletje mafkezen stellen de tl, duc916, vtr op de proef in zuidfrankrijk. Ze gaan echt mongolig hard enzo. De duc is veruit superieur. Dan de tl die steeds "running wide" is. Veel problemen in bochten. En de vtr stinkt op alle gebieden. Maar dat was hun mening overigens!
 
Terug
Bovenaan Onderaan