andor
MF veteraan
waarom zo snel
om dat er niemand op een schadebak wil
dat doen er al zo veel
om dat er niemand op een schadebak wil
dat doen er al zo veel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Snel is natuurlijk behoorlijk relatief.
Maar een highsider, die krijg je bij normaal gebruik niet....zeker niet op de openbare weg.....we hebben dus simpelweg te maken met een wannabe-Rossi die zijn brommer niet onder controle heeft.
Door dit soort prutsers betalen wij ons scheel aan premies.
Nee, het is nooit leuk als iemand op zijn bek gaat, dat gun ik niemand. Maar als je een highsider op de openbare weg voor elkaar krijgt ben je gewoon een pannenkoek.
Jouw bijnaam is zeker "Piet de Lasser".
Laatste 2 posts met plaatjes (XT500 en CBR900RR) gaan hopenlijk wel over fietsen die niet WA Casco verzekerd waren
Tenzij ze door een extern expertise bureau middels een taxatierapport als waardevol getaxeerd waren.
Ik ben het niet met je eens. Ik heb al 1x een bijna highsider meegemaakt. Oorzaak: nat en koud wegdek na een droge periode. Ik ree rustig de rotonde af, niks vol het gas erop. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.Snel is natuurlijk behoorlijk relatief.
Maar een highsider, die krijg je bij normaal gebruik niet....zeker niet op de openbare weg.....we hebben dus simpelweg te maken met een wannabe-Rossi die zijn brommer niet onder controle heeft.
Door dit soort prutsers betalen wij ons scheel aan premies.
Nee, het is nooit leuk als iemand op zijn bek gaat, dat gun ik niemand. Maar als je een highsider op de openbare weg voor elkaar krijgt ben je gewoon een pannenkoek.
Als je dit soort vraagstellingen wil voorkomen dan moet je je fiets niet "WA casco" (all risk) verzekekeren.
Ik heb m'n destijds gloednieuw aangeschafte R6 '08 bewust "WA+" (beperkt casco) verzekerd omdat ik door eigen toedoen aangebrachte schade aan m'n eigen spullen zelf kán/wil betalen maar niet wil opdraaien voor de kosten bij diefstal van de fiets. Het verschil in premie levert tevens een spaarpotje op voor dat soort schades. Dat verschil qua premie tussen WA+ en WA Casco is gemiddeld ongeveer €100,- per maand zodat je al gauw €1200,- per jaar in je "spaarpotje" kunt stoppen.
Met deze fiets had ik alleen het domme geluk dat ik 'm binnen 2 dagen met nog geen 200Km op de teller over z'n rechter zijkant heb laten schuiven zodat ik als het ware m'n nog op te bouwen spaarpotje al direct kon opsouperen.
klikje voor de toen ontstane schade. Fiets stond 2 dagen later weer 100% rijdbaar bij me thuis binnen met alleen nog wat schade aan de uitlaat + blokdeksel (ontsteking) + de tank had nog een "tikje" wat later weggewerkt moest worden vanwege de simpele rede dat ik dat zélf niet kan.
Kuipdelen van zo'n fiets moet je nieuw gemiddeld op €350,- pér deel tellen echter koop je een volledige (tweedehands) kuipset incl. koplamp/kuipruit/spiegels/zadel(s)/knipperlichten/achterlicht voor minder dan €1000,-. Dit soort sets worden van volledig nieuwe fietsen afgehaald welke ingezet worden als circuitfiets.
Nou had ik alleen de rechter kant nodig dus de linker kant kon weer afzonderlijk in de verkoop, tank is achteraf netjes uitgedeukt en opnieuw gespoten voor €300,-
Vervavangings uitlaat + remhendel (incl. koppeling) lagen destijds al klaar om gemonteerd te worden (Leovince + Titax), dus dat was ook snel opgelost.
Al met al heeft de schade me destijds ongeveer ¾ van de uitgespaarde premie op jaarbasis gekost (plus uiteraard de tijd om alles te vervangen).
Voor de verzekering hing deze schade op 't randje van economisch TL verklaren, overigens.
Maar als antwoord op de vraag van TS: Je zou eigenlijk eens een gloednieuwe fiets aan moeten schaffen en deze direct strippen. Als je ALLE onderdelen zou kunnen verkopen tegen de prijs welke de dealers/importeurs er voor vragen dan gaat zo'n fiets economisch ongeveer 2½ keer over de kop. Tel daarbij het uurloon van de monteur(s) + de kosten die een verzekeraar maakt (expert, administratie....), en je weet waarom zo'n fiets zo snel TL verklaart wordt.
Ik vraag me toch af of iedereen hier het verschil tussen een high- en een lowsider wel kent.
Dat geldt niet alleen voor motoren, maar net zo hard voor auto's, laptops of fietsen. Het probleem is natuurlijk dat het enorm veel tijd (en dus werk) kost om alle onderdelen verkocht te krijgen, zoveel zelfs, dat niemand dit doet.Maar als antwoord op de vraag van TS: Je zou eigenlijk eens een gloednieuwe fiets aan moeten schaffen en deze direct strippen. Als je ALLE onderdelen zou kunnen verkopen tegen de prijs welke de dealers/importeurs er voor vragen dan gaat zo'n fiets economisch ongeveer 2½ keer over de kop. Tel daarbij het uurloon van de monteur(s) + de kosten die een verzekeraar maakt (expert, administratie....), en je weet waarom zo'n fiets zo snel TL verklaart wordt.
Nou... mijn fiets wat TL, zelf onderuit gegaan, allrisk verzekerd, schadebedrag was ongeveer 3x de inruilwaarde (3 maanden er voor geïnformeerd om 'm in te ruilen)... maar ik kreeg toch echt te horen wat het bod was van de hoogste opkoper. En of ik daar voor accoord voor wilde tekenen.Nee, dat klopt niet. Ze laten bedrijven op het wrak bieden. Je hebt ook geen idee hoe hoog de biedingen zijn. Ik heb het van de zomer bij de hand gehad. Het is iets waar je geen vat op hebt.
Nee, dat klopt niet. Ze laten bedrijven op het wrak bieden. Je hebt ook geen idee hoe hoog de biedingen zijn. Ik heb het van de zomer bij de hand gehad. Het is iets waar je geen vat op hebt.