Waarom zou ik me nog gedragen in het verkeer ?

S.O.T

MF veteraan
4 jun 2001
3.374
169
Oirschot
Gisteren reed ik ff een rondje door de buurt.
rijdend op voornamelijk buitenwegen, kom ik wat mensen tegen

Eerste is een echtpaar met kinderen die ze niet goed onder controle hadden maar er zich wel mee in het verkeer begaven.

Ik kom met 80 (mocht ik daar ook ) aanrijden en (zo social als ik ben ) rem bewust af om ze ruimte te geven met hun kroost .
Paartje kijk me verontwaardigd aan en geeft in het geheel geen blijk van waardering na aanlijding van mijn rijgedrag, ze kijken nog eerder kwaad .

Zogaat het nog 2 x resp met een paard en begeleider en rolstoel met duwer.

Al deze personen geef je de ruimte en je laat zien dat je ook ff aan hun denkt, en wat krijg je er voor terug , nix nog geen glimlach kan eraf.

De volgende keer rijd ik er gewoon langs en moeten ze maar zien met hun kind/paard/rolstoel :)


Moet ik ff kwijt :P
 
Heb je wel gecheckt of je uitlaat er nog onderhangt? Maar het valt me ook op dat mensen niet meer eens een blijk van waardering kunnen geven. Een omhooggetrokken mondhoekje moet er toch afkunnen.
 
ahja, toch krijg ik wel 's een handje omhoog omdat ik een automobilist geen remproef laat doen op de rechterbaan achter een kruipende vrachtwagen.

Maar kijk maar naar het nieuws over ambulances, in het verkeer is er weinig respect voor. Laat staan voor "spelende" motorrijders die het niet zo nauw nemen met de maximum snelheid ...los van jouw voorbeeld...
 
Je rijdt toch niet netjes om bedankt te worden?? :? Je rijdt netjes omdat het zo hoort en je laat zien dat je rekening houdt met de rest van de verkeersdeelnemers.. Helaas is dit tegenwoordig sporadisch gedrag..
 
Dat ken ik..!!!!!

Rijdt door een woonwijk in de 1e versnelling 4/5d toeren, is 50 ofzo......
Allemaal boze blikken, armpjes naar buiten, zo van.........ff langzamer. (of doorschakelen :P )

..................een brutaal mens heeft de halve wereld.
 
Je rijdt toch niet netjes om bedankt te worden?? :? Je rijdt netjes omdat het zo hoort en je laat zien dat je rekening houdt met de rest van de verkeersdeelnemers.. Helaas is dit tegenwoordig sporadisch gedrag..

Als er nog geen bedankje vanaf kan, hoeveel interesseert het die mensen dan eigenlijk dat jij er moeite voor doet om alles soepel te laten verlopen (voor hen) :? :?
Kennelijk nix, dus waarschijnlijk redden ze het zonder die moeite ook wel, geen aandacht meer aan besteden.
 
Je rijdt toch niet netjes om bedankt te worden?? :? Je rijdt netjes omdat het zo hoort en je laat zien dat je rekening houdt met de rest van de verkeersdeelnemers.. Helaas is dit tegenwoordig sporadisch gedrag..
Dat kan wel zijn, maar tis wel frustrerend als je je best doet om rekening te houden met mensen en als mensen je vervolgens nog nijdig aankijken of wat dan ook, terwijl ze zelf ook sch*t hebben aan de verkeersregels. Met name fietsers hebben hier een handje van.
 
full
schijnt toch normaal te zijn!! rekening houden met............. :+
 
daarom gedraag ik me al niet meer, ik rijd overal te hard (nogal) snij alles af, en trek me van niemand iets aan, met dien verstande dat ik geen brokken maak :+ kortom, ik ben een echte aso...en het zal me worst wezen wat de rest van nederland daarvan vind.Zijn sowieso alleen nog maar braverikken in het verkeer tegenwoordig, hoe vaak ik niet in de ankers moet voor autos die met 120 inhalen als ik met 180 aan kom rijden (kruissnelheid :+ ), gewoon irritant, en niet in de spiegels kijken he...bah, dat gebeurt je in duitsland gewoon nooit (alleen als je daar een nederlander tegenkomt). En wat toeteren ze altijd als je ze rechts inhaalt man! ga dan naar rechts in godsnaam...sjonge jonge!
Ik weet dat het een beetje kort door de bocht is, maar Nederlanders zijn in de regel brave schapen, die lekker achter elkaar aanlopen... :( .

Zo...dat ben ik ff kwijt! :+

edit: ik bedoel dit serieus, met licht sarcastische ondertoon :+
 
Laatst bewerkt:
Je rijdt toch niet netjes om bedankt te worden?? :? Je rijdt netjes omdat het zo hoort en je laat zien dat je rekening houdt met de rest van de verkeersdeelnemers.. Helaas is dit tegenwoordig sporadisch gedrag..

Ik rijdt idd niet netjes ombedankt te worden maar een gebaartje met als jansen al schreef moet er toch wel afkunnen.(krijg ik zo'n lekker gevoel van binnen :) )

Maar ik had het over overdreven sociaal rijgedrag , moet ik er rekening mee houden dat ouders kinderen niet in bedwang hebben , of dat een mensen een paard niet onder controle hebben .
Dacht het niet dat ik daar ik het vervolg aan ga beginnen.
Hun feestje, niet het mijne. (maar niet echt hoor )


ps: ik heb idd een Laser hotcam eronder , maar die hoor je bij 1500 tpm bijna niet .
 
Tsja, kom het helaas ook nog wel eens tegen. Je probeert sociaal te doen, maar het wordt niet gewaardeerd. Doe je zoals iedereen, krijg je alleen boze blikken :(
Ik blijf het doen, vooral voor mezelf (vertrouw knollen en kinderen niet, rolstoelers beschouw ik niet als gevaar O-) )

Verbeter de wereld, begin bij jezelf :z
 
Ik kijk uit voor invalide en bejaarden.. de rest kunnen een middel vinger krijgen.. stelletje aso's in het verkeer (including me) ;)

nog een keer editten..zucht..

rijd natuuurlijk wel voorzichtig en oplettend..maar ga niet continue met andere rekening houden als in ruimte geven etc. Tis wel goed onderhand.
 
Laatst bewerkt:
Ze waren waarschijnlijk zo geschrokken van je sociale gedrag dat ze dachten "niet kijken, gewoon doorlopen, 't is of een gevaarlijke gek of 't zijn opnames voor dat nieuwe gesponsorde motorprogramma op sbs6...".
 
Het is misschien niet leuk om kwaad aangekeken worden terwijl je netjes rekening met ze houdt, maar weet jij veel wat hun reden is? Misschien zijn ze net door hun echtgeno(o)t(e) betrapt tijdens overspel :+
 
Het is misschien niet leuk om kwaad aangekeken worden terwijl je netjes rekening met ze houdt, maar weet jij veel wat hun reden is? Misschien zijn ze net door hun echtgeno(o)t(e) betrapt tijdens overspel :+

Zijn er wel een hele boel overspeligen op de weg... :Z

(Oja wat ook helpt, niet terugkijken, weet je ook niet of ze boos waren ofniet }) niet dat dat interessant is trouwens)
 
ouderen en kinderen kunnen onvoorspelbaar zijn en ik hou daar ook altijd rekening mee. Ik hoef niet van iedereen een bedankje omdat ik ze meer ruimte geef, ik zou het mezelf nooit meer vergeven als ik een kind omver zou rijden omdat ik er te kort langs rijd en dat kind onverwacht mijn kant op komt. Dus voor hun veiligheid en de mijne geef ik ze de ruimte.


edit op verzoek:

als ik ze voorbij ben dan scheld ik ze pas hun huid vol :+
 
Laatst bewerkt:
Het is misschien niet leuk om kwaad aangekeken worden terwijl je netjes rekening met ze houdt, maar weet jij veel wat hun reden is? Misschien zijn ze net door hun echtgeno(o)t(e) betrapt tijdens overspel :+
Ja boeiuh, dat hoeven ze niet op de rest van de wereld af te reageren. Dan gaan ze maar uithuilen bij hun vriend(in) ofzo.
 
precies, daarom naai ik hun liever op })
Ik heb de laatste weken een paar keer meegemaakt dat er een paar fietsers naast elkaar rijden welke een zodanige plaats op de weg innemen, dat ze de volledige rijstrook bestrijken. Als ik ze nader en ze gaan niet aan de kant (en ze zullen we echt wel horen met mijn pijp :+ ), rij ik heel dicht op ze, knijp mn koppeling in en geef een peut gas.. Moet je eens zien hoe wit ze wegtrekken... ff eigen rechtertje spelen.. niet goed, wel leuk 8-)
 
Ik heb de laatste weken een paar keer meegemaakt dat er een paar fietsers naast elkaar rijden welke een zodanige plaats op de weg innemen, dat ze de volledige rijstrook bestrijken.

haha, gisteren had ik zo'n groepje schoolkinderen als tegenligger, ik in de auto... ik reed al heel rustig maar zo'n mannetje slingerde 'm er voor. Doordat ik met gierende banden stil kwam hielden ze vanochtend netjes ruimte voor me. 8-)
 
haha, gisteren had ik zo'n groepje schoolkinderen als tegenligger, ik in de auto... ik reed al heel rustig maar zo'n mannetje slingerde 'm er voor. Doordat ik met gierende banden stil kwam hielden ze vanochtend netjes ruimte voor me. 8-)
Een van die groepjes begint mij nu te kennen; vanochtend keken ze om en maakten keurig plaats, heel erg gehaast })
 
Terug
Bovenaan Onderaan