Waarom zou ik me nog gedragen in het verkeer ?

Op donderdag 02 oktober 2003 09:37 schreef Smitherz from V-town het volgende:Op de scooter was het nog erger. Meerdere malen meegemaakt dat mensen je letterlijk van je scooter af proberen te slaan :( Ooit met een gast op de vuist gegaan nadat zijn kutkind de straat oprende. Valt ie me aan! Ik stond meteen stil, want had dat stuk ongecontroleerd nageboorte allang aan zien komen. Malloten! Alsof ze boven de 18 ineens hoger zijn ofzo :r
Aah op de schakelbrommer |( zo ben ik eens een keer naar de carwash gereden met de brommer , reed rustig op een 90 weg 95 op de rechtse strook tussen al het ander verkeer , niet plakkend , niet achterlijk doenend ofzo , gewoon een brave weggebruiker , komt daar zon domme opel safira familiebak met de hele familie inclusief bomma en bompa in naast mij rijden klaxoneerd twee keer en doet teken naar rechts ( ga eens op het fietspad rijden ( om te beginnen mag je niet meer op het fietspad rijden in belgie , dus ze zijn al fout , ten 2de vroeger mocht allebei en ik stoor toch niemand |( ) , denk whatever rij rustig verder , claxoneerde hij nog eens , kijk hem eens lekker aan , en steek mijn middelvinger op , kapt meneer zijn auto gewoon recht op mij af , ben nog juist zon lang parkeer vak op kunnen rijden , vraag ik mij 1 ding af , wat als dat nu juist bij zon bloembak was , meneer die zelf een dochter vanachter in de auto had zitten zou dan een 15 jarig jongentje zwaar gewond hebben gemaakt of vermoord hebben :?
Mensen besseffen gewoon niet dat een auto kan fungeren als een moordwapen en wat ze doen als ze iemand op een brommer of moto afsnijden of rammen |( ( nouja dat is er ook weer uit en denk dat ik een van de langste zinnen ooit heb gemaakt :P , sry voor het belgisch en veel geluk met het ontcijferen ;) )
 
ach [me]Loeder blijft maar gewoon netjes in het verkeer...........dat lijkt mij veiliger voor mezelf en voor anderen.[/me]
 
Vertel me maar waar jouw Boma en Bompa woont, dan gaan we dat eens op hun uitproberen :r
Wtf is er mis met stoppen met slippende banden als iemand je afsnijd :? Mag dat niet omdat die mensen ouder zijn ofzo |( denk dat de verkeersregels evengoed bestaan voor iemand van 70 als voor iemand van 20 en die bomma´s zijn minstens even arogant als een 20 jarige sjonie |(
 
Wtf is er mis met stoppen met slippende banden als iemand je afsnijd :? Mag dat niet omdat die mensen ouder zijn ofzo |( denk dat de verkeersregels evengoed bestaan voor iemand van 70 als voor iemand van 20 en die bomma´s zijn minstens even arogant als een 20 jarige sjonie |(


volgens mij gaat het over oversteken van ouderen en niet over het afsnijden .

En ouderen hebben bij ook voorrang als ze tenminste normaal willen oversteken .
dus niet, als ze met een arogante houding mij willen laten stoppen.
 
ach [me]Loeder blijft maar gewoon netjes in het verkeer...........dat lijkt mij veiliger voor mezelf en voor anderen.[/me]
:^
Al pak ik wel eens het fietspad of de stoep om een opstopping voorbij te rijden..is meestal veiliger dan tussen auto's door wringen (waarom staan die gasten nou nooit netjes in een rijtje..altijd schots en scheef alsof ze samen de hele weg willen blokkeren ofzo)
 
volgens mij gaat het over oversteken van ouderen en niet over het afsnijden .

En ouderen hebben bij ook voorrang als ze tenminste normaal willen oversteken .
dus niet, als ze met een arogante houding mij willen laten stoppen.
Ik laat ook best wel iemand oversteken , maar als je gewoon arrogant het straat oploopt en dan nog kijkt naar mij van jij gaat wel stoppen ( terwijl er 5 meter verder een voetpad is de helft van de tijd |( ) dan ga ik wel stoppen maar ga ik toch alles doen om die persoon ook eens lekker te laten verschieten
 
Ik sluit me aan bij Dokkie en Fast Frankie, maar omdat ik toch ook nog graag zelf iets over de stelling wil roepen :P

Antwoord op de vraag in de topictitel:

....omdat je een fatsoenlijk mens bent die weet hoe het hoort, weet wat zijn verantwoordelijkheden zijn, en zich daarbij niet negatief laat beinvloeden door mensen die dit niet op waarde weten te schatten. (correct me if i'm wrong)

Je moet je op datgene richten waar jij invloed op uit kunt oefenen en in dit geval ben je dat zelf.

Dit neemt niet weg dat het vervelend is om niet gewaardeerd te worden, maar nogmaals. De mate van waardering moet niet de maatstaf zijn voor het vertoonde gedrag.

just my 2 cents :)
 
ls ik het zo lees herken je de motorrijdene automobilist meteen , die houden namelijk echt nergens rekening mee .

Dat zijn die automobilisten die ff naar rechts gaan zodat je ze op dezelfde baan voorbij kan... :+ daarvoor steek ik wel altijd ff me rechterbeen uit, die hebben het begrepen...overigens stop ik wel voor zebrapaden ed...je moet niet de zwakkere pakken...zolang je me niet in de weg rijdt heb je geen probleem.. })
 
Wtf is er mis met stoppen met slippende banden als iemand je afsnijd :? Mag dat niet omdat die mensen ouder zijn ofzo |( denk dat de verkeersregels evengoed bestaan voor iemand van 70 als voor iemand van 20 en die bomma´s zijn minstens even arogant als een 20 jarige sjonie |(

Ik heb liever te maken met een oud omaatje dat voor me oversteekt dan met van die gasten die dergelijke "dagelijkse foutjes" zelf denken te moeten afstraffen omdat ze denken dat de ander het met opzet zou doen. Walgelijk gedrag is dat.
 
daarom gedraag ik me al niet meer, ik rijd overal te hard (nogal) snij alles af, en trek me van niemand iets aan, met dien verstande dat ik geen brokken maak :+ kortom, ik ben een echte aso...en het zal me worst wezen wat de rest van nederland daarvan vind.Zijn sowieso alleen nog maar braverikken in het verkeer tegenwoordig, hoe vaak ik niet in de ankers moet voor autos die met 120 inhalen als ik met 180 aan kom rijden (kruissnelheid :+ ), gewoon irritant, en niet in de spiegels kijken he...bah, dat gebeurt je in duitsland gewoon nooit (alleen als je daar een nederlander tegenkomt). En wat toeteren ze altijd als je ze rechts inhaalt man! ga dan naar rechts in godsnaam...sjonge jonge!
Ik weet dat het een beetje kort door de bocht is, maar Nederlanders zijn in de regel brave schapen, die lekker achter elkaar aanlopen... :( .

Zo...dat ben ik ff kwijt! :+

edit: ik bedoel dit serieus, met licht sarcastische ondertoon :+

Ik herken het helemaal. Als ik op de motor stap neem ik me altijd voor om vandaag eens rusatig aan te doen en me netjes te gedragen. Dat gaat goed tot ik bijvoorbeeld op zondagmiddag even ergens in de drukte kom en verzeild raak achter een familieblik die gezien hun rijstijl denken dat ze met de 'droomvlucht'uit de efteling bezig zijn. Mijn vrouw voelt het eerder aankomen dan ikzelf. Ze grijpt me vast, De versnelling gaat twee trappen terug en het gas open. Pas als ik weer thuis ben en de motor aan alle kanten staat te tinkelen en te stinken kom ik weer tot rust.
Dat daarbij de wetgeving niet helemaal gevolgd wordt, daar laat ik me verder niet over uit. Dat moge duidelijk zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb liever te maken met een oud omaatje dat voor me oversteekt dan met van die gasten die dergelijke "dagelijkse foutjes" zelf denken te moeten afstraffen omdat ze denken dat de ander het met opzet zou doen. Walgelijk gedrag is dat.
1 het is niet denken , die mensen kijken gewoon arrogant naar je met zon manier van ik ben oud , daarom mag ik hier effe lekker oversteken en moet iedereen maar remmen voor mij
2 als die mensen te lui zijn om effe naar een zebrapad te gaan of 10 seconde te wachten tot er iemand op een redelijke afstand is , waarom zou ik dan niet effe mijn achterband mogen laten slippen zodanig dat ze wat verschieten :? is niet alsof ik er niet voor rem ofzo , of ik iemand in gevaar breng :Z
 
Ik was de halfdronken onder de RED-BULL zittende puberale gozertjes op hun K-scootertjes die opeens dwars over de weg schieten nog vergeten, al dan niet met kip achterop om ""indruk "" te maken.

Gisteren een auto met aanhanger met bakstenen en kruiwagens, de verlichting van de vehicles raakte kant noch wal, geen remlichten geen knipperlichten dus voor aan de rotonde ingehaald, eigen veiligheid, op de rotonde een hoop getoeter en bumpergeplak, ik vol op de rem met de Honda cb 350F .
vehicle ook vol op de rem op de rotonde, patjers-gozers uit aan het stappen, ik ook bijna afgestapt, komt grote bus met grote claxon (had ik al gezien ondertussen) dus ik rijd na nog wat gescheld langzaam verder, patjers-gozers bleven desondanks ver achter ??? dit waren toch ,,volwassen ,, mannen van een jaar of 35-40 oud.
Dus het ligt gewoon aan de persoon en het kan iedereen overkomen.!!!
 
gehehe, dit topic zo lezend zijn er ook eigenlijk maar 2 soorten motorrijders volgens mij... :+ (ff kort door de bocht dan)
 
Ik heb liever te maken met een oud omaatje dat voor me oversteekt dan met van die gasten die dergelijke "dagelijkse foutjes" zelf denken te moeten afstraffen omdat ze denken dat de ander het met opzet zou doen. Walgelijk gedrag is dat.
Ben ik het ook mee eens. Dingen worden niet vergeven, mensen scheldend, beginnen af te snijden. Alsof iedereen express fouten maakt.

Had dat laatst toen mijn broertjes een zak chips uit het raam gooide. Degene die achter me reed werd terecht kwaad, ik gebaar sorry, wees naar achter, sla mijn broertje een keer, was een kutactie van hem. Maar dat die gast me vervolgens van de weg moet gaan drukken, voor me moet gaan remmen? Mij, mijn broertje, mijn maat, zichzelf en die hoer dien langs hem zat bewust in gevaar brengen :( Al had hij hem op zijn voorruit gehad was er nog niets gebeurd! Daarvoor zou ik een keer met een "foeibeweging" lachend voorbij gereden. Haat agressie om niks, doen alsof ze overal boven staan.

En vooral mensen die beweren dat ze slimmer zijn en alles beter weten. Als ik met mijn knieen stuur of met me reet, ik pik geen opmerkingen van andere hoger-in-de-bol figuren (a.k.a. PantyAr). En natuurlijk ga ik geen rotondes rond met knieen sturend. Zijn vooral rechte, minder drukke snelwegen. Ik heb voorheen al uitgelegd dat ik een veilige rijden ben die met respect voor anderen de weg met de rest deel.

Over handsfree bellen dan nog maar een keer: onderzoek heeft uitgewezen dat het niet het vasthouden van de GSM, maar het gesprek en de daardoor volgende afwezigheid van concentratie het gevaar is in bellen tijdens het rijden. Als ik niet bel stuur ik ook weleens met 1 hand. De overheid gaat nu uitzoeken of dit klopt.
 
Laatst bewerkt:
En het is zelfs verplicht een persoon die moeilijk loopt over te laten steken. En als je een beetje respect hebt voor ouderen doe je zoiets niet.
Of het verplicht is kan ik niet zo onmiddellijk zeggen maar ik heb wel het fatsoen te stoppen aan het zebrapad als iemand wenst over te steken :)
En als iemand niet van het zebrapad gebruik maakt (en dat gebeurt meermaals) om over te steken dan vertraag ik wel even om de persoon tijd te gunnen veilig de andere kant te bereiken.
Doe ik trouwens zelf ook hoor als de situatie veilig is O-)
Waar ik me wel aan erger is van die mutsen die een beetje staan te kletsen aan het zebrapad zonder duidelijk te maken of ze nou eigenlijk willen oversteken of niet.
Daar sta je dan mooi voor joker met een rij voertuigen achter je |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan