Waarom zoveer flitsers in NL? Ik weet het!

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.499
182
Oss
Ik ben net terug van een (ingeblikte want vrouw en 3 kindjes mee) vakantie in Zwitserland. Al doende nam ik natuurlijk een flink stuk Duitsland maar ook Oostenrijk en Frankrijk mee.

De eerste keer dat ik het licht zag was gewoon in Zwitserland. We rijden van A naar B over een provinciale weg. Je mag daar 80 km/h en af en toe door een dorpje en dan mag je natuurlijk weer 50 km/h. We reden achter een auto met inboorlingen en die hielden zich precies aan de snelheid. En mind-you wanneer we van 80 terug naar 50 moesten dan ging hij niet alleen van zijn gas om de snelheid langzaam terug te laten zakken, nee hij REMDE zelfs. En wanneer we weer sneller mochten trapte hij flink op het gas om snel weer op de 80 te zitten. Ik zat me verschrikkelijk op te vreten. man wat was ik geiriteerd! dat kan je je wel indenken. Dus op een geschikt punt haal ik in om lekker oer-nederlands 100 te gaan rijden waar je 80 mag. Het duurde niet lang of ik zat achter de volgende zeikerd........ Om een lang verhaal kort te maken: het merendeel daaro rijd als een zeikerd. Sterker, menig motorrijder reed al een zeikerd. Heb notabene een gsx750 ingehaald met mijn 2.5ltr Isuzu DIESEL pickuptruck.

En dan te bedenken dat het schitterend geasfalteerde wegen waren. Niks geen drempels ofzo, geen versmallingen en vooral....GEEN FLITSERS. Toen viel me het kwartje: wij nederlanders zouden hier veel harder rijden, en het gevolg zou zijn dat er vroeg of laat flitsers, versmallingen en drempels zouden komen......

Zo ook op de duitse autobahn. Natuurlijk wordt daar erg hard gereden, maar alleen waar dat mag. Op stukken waar staat dat je 100 of 120 mag doen ze dat ook. Nog erger: toen ik harder reed kwam een dikke mercedes me voorbij die voor me ging rijden en afremmen tot ik op de 100 zat. Zo'n fucking MORAALRIDDER! Aaaahhh

Kortom: we doen het onzelf aan. Wij hebben de vrfaag naar drempels en flitsers gecreeerd. Ik ook.


Mazzel,

Roland
 
Ach, als ze de max snelheid in NL nu eens omhoog gooien, scheelt dat een hoop bonnen. Ik ben alleen bang dat het gemis aan inkomsten eerder een overweging is om het niet te doen dan het millieu.
Want laten we eerlijk zijn, met het Ruhrgebied naast ons... hoeveel millieu belasting zullen auto's cq motoren nu geven?

Ik ben het daarom ook oneens met jouw verklaring. Ik leg de schuld neer bij millieu organisaties die de overheid een (onjuiste) motivatie hebben gegeven om vooral de max snelheid niet omhoog te gooien.

Zelfde met 'geluidsoverlast' bij schiphol. Sjesus, niet zeuren. Je HOEFT daar geen huis te kopen!

Aaargh... better ophouden nu, voordat ik ook nog op het verbod op de wipkip kom.

In wat voor wereld leven we eigenlijk in....
 
en toen er een paar van die flitsers stonden, bedacht een slimmerik in Den Haag dat er nog een leuk gat in de begroting zat en dat je dat mooi met die flitsers kon dichten... prima ideetje... alleen bleef het gat in de begroting steeds groter worden, dus dat konden die paar paaltjes niet aan... Dus toen werd het tijd voor een hele boel palen, lasers en trajectcontroles en een heuse flitser-hoofdman Spee die de taak kreeg een propaganda machine op te zetten waarmee het volk wijs gemaakt moest worden dat er nog steeds alleen voor de verkeersveiligheid geflitst werd... ('t werd een beetje prutswerk, alleen z'n eigen BOA's geloven het nog...)
Ik heb ook geen verklaring waarom wij kaaskoppen ons niet gewoon aan de snelheid kunnen houden (met m'n oude kaddedillac lukt het bijna, maar die kan ook gewoon niet harder... ) maar dat is ook maar gelukkig... waar moet het met ons landje heen als de inkomsten uit de boetes wegvallen...
 
Ik ben net terug van een (ingeblikte want vrouw en 3 kindjes mee) vakantie in .......
Zo ook op de duitse autobahn. Natuurlijk wordt daar erg hard gereden, maar alleen waar dat mag. Op stukken waar staat dat je 100 of 120 mag doen ze dat ook. Nog .......

Ah ja, maar in duitsland is de snelheid aangepast aan de omstandigheden. Waar het mogelijk is mag je hard, en waar de snelheid beperkt is daar is er meestal ook een goede reden zoals wegenwerken, of zo.
niet zo in belgie/nl. Een perfect recht weg door een dorpskom trekken en dan verbaasd zijn dat er te hard gereden wordt.
 

Ik zie dit toch anders. Door op belachelijke momenten en op meest wazige tijden snelheidslimieten in te stellen en deze buiten proportie te beboeten worden mensen in dit land niets anders dan gefrustreerd wanneer ze zich in dit land per motorvoertuig verplaatsen. Dit lijd tot a-sociaal en agressief weggedrag.

Er worden lang niet zoveel rood-licht camera's vernield in vergelijking tot de filtskasten. Denk daar maar eens over na.

Je zegt het trouwens ook zelf al

Natuurlijk wordt daar erg hard gereden, maar alleen waar dat mag.

Op de nederlandse snelwegen mag dit gewoon niet ...punt. Ook al is het 3 uur 's nachts en zit je op de A18 bij doetinchem.
 
Het is simpel hoor, waar jij op vakantie bent geweest is er gewoon geen ruk aan... :X

Hier is het pas echt leuk, wij hebben hier het spelletje "Ontwijk de flitsers" wat het pas echt spannend maakt. Meestal winnnen "wij" en rijden we lekker ongestraft te hard *D Soms winnen "zij" en dan mogen wij voor straf een stukje van het begrotingstekort overnemen voor onze duur verdiende centen... :(

Stel je nou voor dat er hier geen flitsers waren, dan was alle lol en spanning van een lekker stukkie hardrijden er toch van af? Nee, daar in het buitenland kennen ze de charmes van het flitsen niet en dus houdt iedereen zich aan de snelheid, omdat er toch geen lol aan is om harder te rijden... :X :X :X
 
Weer een reden om een politieke partij op te zetten.

Heb nu toch een aantal goede redenen.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan