Waarop letten bij keuze crosshelm?

Jermo

MF veteraan
5 mrt 2006
21.994
51
Amsterdam
Ik weet dat er veel helmenkeuze topics bestaan en kwa pasvorm weet ik aardig waar ik op moet letten zoals dat je licht op je wangen hoort te bijten als je je mond open en dicht doet etc.

Wat ik niet weet is waar je bij een cross/sm helm extra op moet letten.
Bijvoorbeeld welke vorm van de klep/kinstuk bepaalde voor/nadelen heeft? etc.

Ik krijg de helm van mijn vriendin dus het maximum ligt zo rond de 100 euro.

Bij Motozoom heb ik deze helm gepast en die zat kwa pasvorm erg goed + aardige prijs (110 euro oid).
Heeft iemand ervaring met deze helm? Madhead® MexOne DULL WHITE/ORANGE

203510_410_DET2_FR_07.jpg
 
Laatst bewerkt:
heb em ook :) Bevalt primaaaa... enige is alleen dat m'n bril niet zo goed strak zit, dus ga nog ff kijken of er iets aan te doen is (grote kans natuurlijk dat het aan m'n hoofd ligt ;) Verder vind ik em erg goed aansluiten rond m'n hoofd.
 
Ben toevallig ook aan het rondkijken. Heb deze gezien:

ba23_1.jpg

Weet in ieder geval dat m'n helm supergoed moet zitten. In het begin mag het wat strak zijn, wordt altijd wel wat losser. En inderdaad, ff met bril testen.
Hoor erg veel goede verhalen over Arai, maar dan zit je al snel rond de 5 à 600 euri's...
 
Mij is verteld door de verkoopster dat het grootste verschil in prijs hem voornamelijk zit in de pasvorm en niet zo zeer in de protectie.
 
Ik heb de kenny tribal laatst gekocht. In mat zwart met witte tribal er op. Vind hem zelf erg mooi (anders koop je hem niet ;)). maar pasvorm is goed. en vooral licht! hij weegt maar 1200gram. En dat kun je best merken
 
Ik heb vorig jaar een nieuwe helm gekocht.

Mijn helm moest aan een aantal voorwaardes voldoen:

- KNMV gekeurd
- moest er goed uit zien ( dat is persoonlijk)
- goed zitten
- voldoende ventilatie
- makkelijk uitwasbaar binnendeel
- niet voor de hoofdprijs

Uiteindelijke keuze viel op een Wulfsport. Ik heb ze er ook tijdens de GP mee zien rijden, dus m.i. voor deze hobby-Bob goed genoeg.
Hij was iets meer dan 100 euro en bevalt goed. Ik heb ook een Bell en daarvoor een AGV dat zat iets minder en de Bell heeft een slechte manier van sluiten.
Arai is ook erg goed, waarschijnlijk het beste, maar prijstechnisch niet meer te vergelijken en bij de meeste hobby-rijders ver boven het budget.
 
100 eirie de max
koop em dan bij de lidl
de mijne koste +200 eurie
mijn duurste ; een olivier zak replika +- 700 eurie
helm zit na jaren nog steeds goed
koop iets waarbij je je goed voelt

ookal is het veen goeiekope
 
niet op besparen, koop een Arai o.i.d.

Ben ik het helemaal mee eens.. Als je budget 100 euro is zou ik nog lekker even doorsparen. Je hoofd is dat meer dan waard! Heb bij m'n zus gezien wat een crash kan aanrichten, toen had ze een Kenny helm op. Dan ga je toch echt nadenken wat er was gebeurt als ze een arai had gedragen! (Zus is er na 3kwart jaar weer bijna bovenop overigens)
 
Toch denk ik dat 'hoe duurder, hoe beter' niet altijd op gaat. Ofwel, je hoeft niet altijd blind voor een Arai te gaan.
Ik denk dat het verschil tussen één van €100 euro en één van €350 stukken groter is dan dat tussen die laatste en één van €600 (Arai).

En je hoofd is idd onbetaalbaar - maar iedereen heeft wèl met een budget te maken. Je knieën en nek zijn ook onbetaalbaar, maar er zijn er maar weinigen die met de beste knee-braces en Leatt brace rijden.
 
Arai vanaf 400 euro.. VXPro 2, nog wel een hap geld.
Maar tis te doen :)
 
Laatst bewerkt:
Mario heb je het model 2008 of 2007?
Heb namelijk de moto 8 en die sluit perfect hoor. D-ring sluiting.

Ben er trouwens mee gevallen en er zitten krassen door de lak heen maar geen barsten of scheuren in de schaal.
Even ter mededeling.

Trouwens Jermo, ik zou idd even doorsparen. Er zijn best leuke helmen voor rond de €100 maar kwalitatief kunnen ze zeker niet tegen een duurdere op (duhu!!). En kwaliteit is toch het belangrijkste van een helm eigenlijk.
 
Hoi...Heb zelf een HJC (100euro) en bevalt ook prima...
Denk dat het bij ARAI veelal naam is (zeker laatste jaren)
 
Ben toevallig ook aan het rondkijken. Heb deze gezien:


Weet in ieder geval dat m'n helm supergoed moet zitten. In het begin mag het wat strak zijn, wordt altijd wel wat losser. En inderdaad, ff met bril testen.
Hoor erg veel goede verhalen over Arai, maar dan zit je al snel rond de 5 à 600 euri's...

zo'n sixsixone helm wil ik mij ook graag kopen! weet jij toevallig een zaak waar deze te koop zijn? (liefst wel bovenste helft van nederland :P )
ik ben van plan een stel laarzen en helm uit amerika te bestellen alleen ik wil de helm eerst een keer passen, vandaar ;)
 
Vind het echt dikke onzin om een helm te kopen van 500 euro +.

En helm van rond de 200 euro is prima. Natuurlijk zou ik niet besparen, maar om nou geld neer te leggen voor een ''merk'' vind ik ook overdreven.
 
zo'n sixsixone helm wil ik mij ook graag kopen! weet jij toevallig een zaak waar deze te koop zijn? (liefst wel bovenste helft van nederland :P )
ik ben van plan een stel laarzen en helm uit amerika te bestellen alleen ik wil de helm eerst een keer passen, vandaar ;)
Ik weet alleen Hannamax (Hedel, Brabant) maar die had ze niet op voorraad. En dan die zaak in België...
 
Het gaat om de pasvorm en de veiligheid! Zo min mogelijk uitgeven moet niet je uitgangspunt zijn...

Heb op de motorbeurs de onderstaande (blauwe) helm besteld! Direct van de Shark-importeur want ze zijn nergens te krijgen... -O- Was er al een tijdje naar op zoek en nu op de motorbeurs kunnen scoren! *O* Kostte me trouwens 159,- En dat is dan een koopie door de motorbeurskorting en wat geregel! *D

CascoSharkDagger.jpg
 
Ik heb ook een Madhead® helm, de X1B SILVER DECO. Was de enige die ik kon vinden die groot genoeg was. 3 stukjes schuim uit de xxl halen en je hebt een xxxl, zoals ik nodig heb.

Doet wat hij moet doen. Gewoon niet te vaak mee vallen.

203447_410_FR_07.jpg
 
moet een helm voor op de openbare weg niet voorzien zijn van een keurmerk?

en inderdaad een helm van 100 euro? dat zijn vaak van die simpele crosshelmpjes waar ik niet mee op de weg zou gaan rijden.
ik zoek nog steeds de KTM teamhelm van 2007, aangezien de 2008 verschrikkelijk lelijk is ;(
 
Laat deze gekocht:

img5396qe1.jpg

img5397cy4.jpg


Kenny performence tryball.

de helm weegt maar 1200gram! en dat kun je best vernemen.
Pasvorm is ook erg fijn.
Kost in Ned. ongeveer 160,- euro
 
Laatst bewerkt:
Airoh helmen ? zijn super licht 1,3 kilo meen ik ,en zien er goed uit .

De helm die je afbeeld is als het goed is 1050 gram (carbon), ze maken ook een serie met normaal spul die 1,4-1,5 kilo weegt.

Ik ben zelf ook aan het kijken voor zo' n helm, kosten wel zo 300-400 euro. Maar goed ik heb er wel een goed gevoel bij gezien er veel mee word gereden in de sm-top....
 
Ook in de mx1 word er ook veel mee gereden door de reuver ,coppins etc.
Je moet maar eens op ebay kijken daar staan ze voor 255 euro de stelt versie van airoh.
Weet niet hoeveel kosten erboven op komen maar ze worden verzonen uit engeland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan