waarop letten bij regenbanden??

Godfather

Die hard MF'er
14 mei 2003
669
0
Belgium
Als het volgend seizoen wat meezit dan zullen de jongens van Biker's Days ( www.bikersdays.com ) nog steeds een gold member card aanbieden, en ga ik deze dus nemen om een heel seizoen op Francorchamps te kunnen gaan rijden.

Nu, aan de planning van 2004 zie je dat er al vanaf april gereden kan worden, en Franco is nu niet bepaald bekend als de droogste plek dus ben ik nu al even aan't rondkijken voor regenbanden...

Echter, heb nog nooit op zo'n dingen gereden :o en weet dus niet waar ik specifiek moet gaan op letten :? :?
Welke merken genieten voor regenbanden jullie voorkeur :? Zijn de prijzen vergelijkbaar met bijvoorbeeld Pirelli SC :?

Alle info meer dan welkom 8-)
 
dat wil ik nou ook weleens weten :}

Ik heb met die Blokken gereden dit jaar (2e hands) en dat ging perfect en helemaal op Spa want daar heb je als het nat is heel veel grip

e10_18.jpg

e10_32.jpg


 
dat wil ik nou ook weleens weten :}

Ik heb met die Blokken gereden dit jaar (2e hands) en dat ging perfect en helemaal op Spa want daar heb je als het nat is heel veel grip

Dat van die grip geloof ik helemaal. Heb me daar in augustus in de regen kunnen uitleven, op BT014's weliswaar, maar ging wel echt lekker ;)
Euhm nu de oerdomme vraag... maar naar't schijnt "voel" je met regenbanden niet eens dat je op een natte baan rijdt ?
 
Laatst bewerkt:
die blokken banden zoals jullie ze noemen zijn volle regenbander(eigenlijk voor in de stromende regen) die je weer in verschillende compounds heb van zacht tot hard,er zijn ook nog regenbanden die worden dan vast de streepjes banden genoemd oa van pirelli en metzler die zijn voor nat wegdek en hier en daar wat droog ook weer in verschillende compounds!!
ze sturen echt heel anders wel zeer goed,maar de rijder zal echt tegen zijn natuur in n knop om moeten zetten want je kan er echt hard meer remmen en accelereren n zeer vloeiende stuur lijn is dan wel n noodzaak en zodra er n droog spoor is zul je daar automatisch op gaan rijden wat niet goed is voor de levensduur van deze banden,ook bandenwarmers is niet echt nodig.
bespaar niet als je wil proberen op n nieuw setje banden meestal net zo duur als gewone circuit banden..n crach kost al snel meer...
 
Als het volgend seizoen wat meezit dan zullen de jongens van Biker's Days ( www.bikersdays.com ) nog steeds een gold member card aanbieden, en ga ik deze dus nemen om een heel seizoen op Francorchamps te kunnen gaan rijden.

Nu, aan de planning van 2004 zie je dat er al vanaf april gereden kan worden, en Franco is nu niet bepaald bekend als de droogste plek dus ben ik nu al even aan't rondkijken voor regenbanden...

Moet je me ff laten weten welke dagen je gaat rijden. K ga ook meer op Spa rijden. Tis alleen nog niet zeker of de goldcard blijft bestaan. De silvercard blijft wel zeker bestaan.
K hoorde gister dat BikersDays 40!!!! dagen op Spa heeft volgend jaar. En ze zijn bezig met Brands Hatch GP :9 (ga ik zeker heen)
 
Moet je me ff laten weten welke dagen je gaat rijden. K ga ook meer op Spa rijden. Tis alleen nog niet zeker of de goldcard blijft bestaan. De silvercard blijft wel zeker bestaan.
K hoorde gister dat BikersDays 40!!!! dagen op Spa heeft volgend jaar. En ze zijn bezig met Brands Hatch GP :9 (ga ik zeker heen)
hou mij ook even op de hoogte wil je ?

grt ad
 
Moet je me ff laten weten welke dagen je gaat rijden. K ga ook meer op Spa rijden. Tis alleen nog niet zeker of de goldcard blijft bestaan. De silvercard blijft wel zeker bestaan.
K hoorde gister dat BikersDays 40!!!! dagen op Spa heeft volgend jaar. En ze zijn bezig met Brands Hatch GP :9 (ga ik zeker heen)

40 ?????
Wow
Dan zal die goldkaart het inderdaad niet meer halen. Men had mij wel al bevestigd dat dit nog onzeker was, maar als ik hoor dat het nu 40 dagen zijn in totaal ipv 23 (waarvan er "slechts" 17 toegankelijk waren voor de gold card) vorig jaar dan ziet het er niet goed uit.

Maar men ging mij alleszins nog op de hoogte houden, en ik jullie dus ;-)

(maar als jullie toch hier in mijn topicje zitten, toevallig niks nuttigs te melden over regenbanden ? :} :} O-) )
 
40 ?????
Wow
Dan zal die goldkaart het inderdaad niet meer halen. Men had mij wel al bevestigd dat dit nog onzeker was, maar als ik hoor dat het nu 40 dagen zijn in totaal ipv 23 (waarvan er "slechts" 17 toegankelijk waren voor de gold card) vorig jaar dan ziet het er niet goed uit.

Maar men ging mij alleszins nog op de hoogte houden, en ik jullie dus ;-)

(maar als jullie toch hier in mijn topicje zitten, toevallig niks nuttigs te melden over regenbanden ? :} :} O-) )

Jawel,heb net een setje full Wet en Intermidiets aangeschaft :+
 
Jep, heb ervaring met regenbanden ( 3 dagen regen op Catalunya),.
Het is waanzinnig welke grip je hebt (full wets in echte regen), je kan bijna zoveel als bij slicks alleen:
- net niet zoveel m.a.w. remweg is iets langer, plat maar niet zo plat als droog, en het obstakel zit tussen je oren!!
- Als de klimatologische omstandigheden niet optimaal zijn ( bv. niet volledig nat of droge plekken) zijn ze moeilijker dan een slick in de regen en ze verbranden/verslijten dan ook in no time!!
- de motor is ook niet zo agiel omdat de band iets minder spits is , het kantelen gaat minder vlot.
- je hoeft ze niet op te warmen, de grip komt voornamelijk van de compound en de structuur!
- vloeiend rijden is een must.
- type band aanpassen aan de omstandigheden: droog-intermediat-full wet)
p.s; ik reed met Pirelli's .
 
Laatst bewerkt:
Jep, heb ervaring met regenbanden ( 3 dagen regen op Catalunya),.
Het is waanzinnig welke grip je hebt (full wets in echte regen), je kan bijna zoveel als bij slicks alleen:
- net niet zoveel m.a.w. remweg is iets langer, plat maar niet zo plat als droog, en het obstakel zit tussen je oren!!
- Als de klimatologische omstandigheden niet optimaal zijn ( bv. niet volledig nat of droge plekken) zijn ze moeilijker dan een slick in de regen en ze verbranden/verslijten dan ook in no time!!
- de motor is ook niet zo agiel omdat de band iets minder spits is , het kantelen gaat minder vlot.
- je hoeft ze niet op te warmen, de grip komt voornamelijk van de compound en de structuur!
- vloeiend rijden is een must.
- type band aanpassen aan de omstandigheden: droog-intermediat-full wet)
p.s; ik reed met Pirelli's .

Spyro, bedankt!!! :}
Vooral aan de puntjes over het niet hoeven op te warmen, agiliteit vd motor en de remweg zijn interessant!
Ik denk dat ik dus maar best eens begin rond te kijken voor Pirelli full wets dan ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan