Waarschijnlijk diesel getankt. tenminste?

BuGs_BuNnY

Die hard MF'er
9 feb 2002
893
0
Drenthe
Ik reed vandaag motor en na even gereden te hebben gingen we tanken bij een onbeheerde pompstation

Tanken 4 liter want mijn tank zat nog behoorlijk vol
Toen ik wegreed begon die al beetje anders te doen. Beetje schokkerig. niet heel erg.

Maar als ik het gas terugnam kwam er flinke rookpluim uit mijn uitlaat.
Degene die achter mij reed zei dat het blauw was

Ben maar alleen terug gegaan omdat ik niet volgas wilde rijden
Heb als optie toen maar tank leeg gereden en motor deed verder niet heel erg raar. Maar hield zich 1/10 sec in als ik gas gaf.
Nu weer vol getankt maar te kort gereden erna om te zien of het ook daadwerkelijk diesel is

Mijn vraag; als het diesel is geweest kan een motor daar uberhaupt wel op verder rijden? en nu ik weer euro95 in heb gegooit is het dan klaar? Of moet ik toch iets met de motor doen?

Ik ga morgen kijken of het ook echt diesel is geweest. Kan het mij niet voorstellen maar goed
 
Als het diesel is geweest zou die nu weer goed moeten rijden, 4 liter diesel op je 11 a 12 liter tank? kan nog net volgens mij....

edit carbs dan wel even schoonmaken....
 
Laatst bewerkt:
Vond je de prijs dan niet vreemd? En de geur ?
Normaal zit er geloof ik ook een metalen ding over de houder heen... maar dat kan bij een onbeheerde pomp misschien anders zijn. Zou niet weten of je nu zo door kan rijden met een mix van benzine en diesel. Als je met een dieselauto gewoon benzine gaat tanken mag de boel wel worden leeggepompt geleuf ik... zelf totaal geen ervaring mee gelukkig :)
 
Vond je de prijs dan niet vreemd? En de geur ?
Normaal zit er geloof ik ook een metalen ding over de houder heen... maar dat kan bij een onbeheerde pomp misschien anders zijn. Zou niet weten of je nu zo door kan rijden met een mix van benzine en diesel. Als je met een dieselauto gewoon benzine gaat tanken mag de boel wel worden leeggepompt geleuf ik... zelf totaal geen ervaring mee gelukkig :)


Diesel en benzine is echt geen ramp hoor. Ik heb eens een grasmaaier laten lopen op een mengsel van 50% diesel en 50% benzine. Liep er perfect op alleen stonk flink. Dit was overigens volgens opgave van de fabrikant, het zou gewoon kunnen zonder einige aanpassing in dat motortje.
 
Diesel en benzine is echt geen ramp hoor. Ik heb eens een grasmaaier laten lopen op een mengsel van 50% diesel en 50% benzine. Liep er perfect op alleen stonk flink. Dit was overigens volgens opgave van de fabrikant, het zou gewoon kunnen zonder einige aanpassing in dat motortje.

dit klopt, de benzine is nog sterk genoeg om de benzine (Vette drap) te verbranden. Maar ik zou er niet lang mee rijden zeker niet met een motor, 4 a 5 liter sjah moet kunnen maar de rij je er langer mee door dan wordt de boel wel erg smerig (kool) bougie's mega vet, etc etc. Lijkt me nie gezond, niet te vergeten dat er altijd iets benzine terugvalt in je carter en diesel doet rare dingen met olie....
 
Ik dacht dat zulke dingen alleen bij vrouwen gebeurde.

Heel heel lang geleden (1983) normaal getankt ipv super. dat was s'nachts.
Maar diesel is toch even iets anders.

Ik weet niet of het veel kwaad kan. Geen ervaring mee.

Gr,
Henk
 
dit klopt, de benzine is nog sterk genoeg om de benzine (Vette drap) te verbranden. Maar ik zou er niet lang mee rijden zeker niet met een motor, 4 a 5 liter sjah moet kunnen maar de rij je er langer mee door dan wordt de boel wel erg smerig (kool) bougie's mega vet, etc etc. Lijkt me nie gezond, niet te vergeten dat er altijd iets benzine terugvalt in je carter en diesel doet rare dingen met olie....

Benzine die terugvalt in je carter? Dan zijn je zuigerveren wel heel erg versleten.. En dat diesel rare dingen doet met olie valt ook wel mee, diesel is olie, benzine is schraal (ontvettend).

Dat beetje diesel dat TS heeft getankt is nu al wel verbrand, kan absoluut geen kwaad. Hooguit dat je carbs eventjes verstopt raken, maar zoals gezegd dat probleem lost vanzelf op doordat er benzine langsstroomt. Gewoon rijden met dat ding! :]
 
Ik hoop ook echt dat dit het is. En zo te zien horen valt het mee

Want ik dacht eerst dat het witte rook was. En dan ben je verder van huis geloof ik.

P.S. ga nu zo even kijken wat ik getankt heb en ja. als dit zo is. |(

Toen ik wegreed ruik je het niet maar bij stilstaan wel. Aparte geur
En nee, er zat geen klep op de "diesel"
 
Benzine die terugvalt in je carter? Dan zijn je zuigerveren wel heel erg versleten.. En dat diesel rare dingen doet met olie valt ook wel mee, diesel is olie, benzine is schraal (ontvettend).

Dat beetje diesel dat TS heeft getankt is nu al wel verbrand, kan absoluut geen kwaad. Hooguit dat je carbs eventjes verstopt raken, maar zoals gezegd dat probleem lost vanzelf op doordat er benzine langsstroomt. Gewoon rijden met dat ding! :]
klopt inderdaad dat de diesel terugvalt in het carter.
de diesel verbrand lang zo goed niet en zal neerslaan/condenseren op de cilinderwand en zo in het carter terecht komen.
maar kan niet heel veel kwaad, ik zou wel even naar je olie kijken (nivo) en als je eventueel last krijgt van een slippende koppeling.
met een renaultje ook wel gezien, Werkte bij een benzine pomp en gooide de diesel/benzine mengelmoesjes (die verkeerd getankt werden) in zijn tank.
Het stonk, het rookte en het oliepijl ging stijgen zo erg snel dat bij bochtejs rechtsom de carterontluchting olie aanzoog en de olie de carberateur in zoog _O- _O- _O- en wat voor rookgordijn er dan onstond :} :} Schitterend! (wel levensgevaarlijk btw B| )
 
klopt inderdaad dat de diesel terugvalt in het carter.
de diesel verbrand lang zo goed niet en zal neerslaan/condenseren op de cilinderwand en zo in het carter terecht komen.
maar kan niet heel veel kwaad, ik zou wel even naar je olie kijken (nivo) en als je eventueel last krijgt van een slippende koppeling.
met een renaultje ook wel gezien, Werkte bij een benzine pomp en gooide de diesel/benzine mengelmoesjes (die verkeerd getankt werden) in zijn tank.
Het stonk, het rookte en het oliepijl ging stijgen zo erg snel dat bij bochtejs rechtsom de carterontluchting olie aanzoog en de olie de carberateur in zoog _O- _O- _O- en wat voor rookgordijn er dan onstond :} :} Schitterend! (wel levensgevaarlijk btw B| )

:Y jij snapt het.
 
Damn, oke ik ben terug gereden en zag inderdaad dat het diesel was
Ik heb de tank leeg gereden en weer euro erin
Pakt weer goed op en rookt niet veel meer

Maar ik dacht wel toen ik het zag dat het diesel was. SUKKEL!!!!

gelukkig waren de reacties hier positief dat het niet heel erg veel kwaad kan voor een keer. Want door zoiets doms flink in de kosten gejaagd te worden zat ik niet op te wachten
 
Terug
Bovenaan Onderaan