Waarschijnlijk ingevoerde motor

Grokoe

MF'er
13 dec 2020
48
23
Ik ben op zoek naar een beginnersmotor voor onze zoon. Hebben een mogelijke kandidaat gevonden maar er is een probleem.
De motor is van 1993 maar het kenteken is van 2003. Er staat geen eerdere internationale registratie datum op het kenteken vermeld.
Is er iemand die weet wat hiervan de reden kan zijn?
 
Laatst bewerkt:

Wellicht interesant..
 
Ik ben op zoek naar een beginnersmotor voor onze zoon. Hebben een mogelijke kandidaat gevonden maar er is een probleem.
De motor is van 1993 maar het kenteken is van 2003. Er staat geen eerdere internationale registratie datum op het kenteken vermeld.
Is er iemand die weet wat hiervan de reden kan zijn?
Als er geen datum eerste toelating bekend is hoe weet je dan dat hij van 1993 is?
 
Van de huidige eigenaar.
En dat klopt ook wel als je de uitvoering vergelijkt.
Wat ik raar vindt is dat dat de motor geen invoer op het kenteken heeft van voor 2003.
Ook als is het een ingevoerde motor dan moet de eerste datum toch aangegeven worden.
 
Ik ben op zoek naar een beginnersmotor voor onze zoon. Hebben een mogelijke kandidaat gevonden maar er is een probleem.
De motor is van 1993 maar het kenteken is van 2003. Er staat geen eerdere internationale registratie datum op het kenteken vermeld.
Is er iemand die weet wat hiervan de reden kan zijn?
Geen goed gevoel, dan niet kopen. Er staan zat andere ook leuke goede motoren te koop.
Dus waarom zou je beginnen met een motor waarvan je nu al vragen hebt!
 
Van de huidige eigenaar.
En dat klopt ook wel als je de uitvoering vergelijkt.
Wat ik raar vindt is dat dat de motor geen invoer op het kenteken heeft van voor 2003.
Ook als is het een ingevoerde motor dan moet de eerste datum toch aangegeven worden.
Dat klopt voor zover ik weet.
Mogelijk is het een motor die ongekentekend ergens 10 jaar in een showroom heeft gestaan.
Als het verder een nette machine is die goed loopt en onderhouden is zie ik het probleem niet zo.
We hebben het neem ik aan niet over een kostbare exoot maar over een machine van tussen de 17 en 27 jaar oud met bijpassende prijs.
 
Motor lijkt ok, vraag mij alleen af hoe dit zit en of er mogelijk problemen van kunnen komen.
 
Technische problemen vanwege het gat van 10 jaar lijkt me sterk, hij rijdt immers al 17 jaar rond.
Als er niks omgekat is dan is het verder geen probleem.
 
Geen idee waarom sommige mensen nu al aangeven dat je m zou moeten laten staan :?
90 van de 100 motoren waarbij dit soort administratieve dingen zich voordoen heeft de koper er helemaal geen weet van en dan rijdt ie net zo goed als welke andere motor dan ook.

Er zijn legio mogelijkheden waarom data kunnen verschillen, volkomen normaal.
Zolang je het kenteken niet noemt kan niemand meekijken naar de gegevens en kan dus niemand iets verstandigs zeggen wat dan ook specifiek voor deze motor geld.

Onzin dus om deze motor op grond van deze gegevens af te raden.
 
Bij een cross- of racemotor, kan het zo zijn dat hij in eerste instantie niet op kenteken gezet is, omdat hij alleen buiten de openbare weg gebruikt werd.
 
Denk dat de verkoper ook niet meer weet, maar vind dat je als koper zelf onderzoek moet doen. Voor de koop, om zo gezeur na de koop te voorkomen.
 
Dat is een van de laatste vierpitters die nog op kogellagers draait, bulletproof blok..
Je bent een hele grote als je die stuk krijgt.
Val je je geen breuk aan, kopen!
 
Mijn dochter heeft er op gereden als beginnersmotor. Zij vond het een geweldige motor. Ik heb er ook op gereden en ik vond hem doodeng.
Maar persoonlijk zou ik even verder kijken naar een andere motor. Gewoon om geen gezeik achteraf te krijgen.
 
Voer het kenteken even in op OVI: RDW Kentekencheck dan zie je de datum eerste toelating.
Dan nog kan je afvragen of dat een probleem zou zijn. De helft van de gebruikte motoren in Nederland is ingevoerd. Als een motor van die leeftijd goed loopt is hij toch gewoon goed, waar zou je drukte over maken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan