Waarschijnlijk ingevoerde motor

Bedankt voor de berichten, zal de motor eens gaan bekijken.
Wat is de prijs tenopzichte van een motor die volledig bekend is met de onderhouds historie en vergeleken met elkaar de slijtage onderdelen.
Heb je al eens bij elkaar opgeteld wat banden ketting versleten remschijven kosten gepoetst zien ze alle twee net zo goed uit...
 
Dat is een van de laatste vierpitters die nog op kogellagers draait, bulletproof blok..
Je bent een hele grote als je die stuk krijgt.
Val je je geen breuk aan, kopen!
van 93, dus het is een twin en die hun blok is iets minder bullet-proof ;)
Ja...verkeerd gelezen ...1993.
Da's een twinnetje en die hadden nog wel eens problemen inderdaad..
Mmmm...
 
Ik ben op zoek naar een beginnersmotor voor onze zoon. Hebben een mogelijke kandidaat gevonden maar er is een probleem.
De motor is van 1993 maar het kenteken is van 2003. Er staat geen eerdere internationale registratie datum op het kenteken vermeld.
Is er iemand die weet wat hiervan de reden kan zijn?
Ik heb dit ook al eens met een ingevoerde auto gehad, leg de vraag eens neer bij de RDW
 
Eerste gedachte: kijk nog eens wat de kentekencheck op de site van het RDW zegt. Heb je wel goed gekeken?

Tweede gedachte: is het niet gewoon echt een 2003 model met kuip- en tank van eentje uit 1993? Na schade bijvoorbeeld?

Derde gedachte: blijft apart, zo'n ding werd niet gebruikt voor de racerij ofzo?

Vierde gedachte? Import en foutje bij RDW gemaakt?

Enfin, zou framenummer even controleren en aan de hand daarvan het bouwjaar navragen bij suzuki danwel het RDW. En een bod doen passend bij een motor uit 1993 als ie uit dat jaar blijkt te zijn en ie verder technisch in orde is.
 
Wat is de prijs tenopzichte van een motor die volledig bekend is met de onderhouds historie en vergeleken met elkaar de slijtage onderdelen.
Heb je al eens bij elkaar opgeteld wat banden ketting versleten remschijven kosten gepoetst zien ze alle twee net zo goed uit...
Bekend of onbekend, de prijs voor die GS blijft bijna altijd te hoog. Ik zou er persoonlijk schrootprijs, of hoogstens 300€ voor geven als hij goed loopt. Omdat ik de motor ken en weet wat er (meestal) nog aan gedaan moet worden. Been there, done that... en wij hadden gelukkig een motormechanieker in huis wonen.
 
Mijn motor is van 98 maar volgens kenteken 2008. Ook niet echt een verklaring voor maar het ding rijdt prima. Misschien inderdaad een foutje bij het rdw. Ipv 1993 naar 2003
 
Ga deze week de motor maar eerst even bekijken. Motor is 25 kw op kenteken dus A1.
Het kenteken geeft aan dat het geen ingevoerde motor is, dus het zou toch eenvoudig moeten zijn om de motor op kenteken naar 34 kw te krijgen.
 

hier een oude topic voor het (terug) bouwen 25 KW set
 
Ga deze week de motor maar eerst even bekijken. Motor is 25 kw op kenteken dus A1.
Het kenteken geeft aan dat het geen ingevoerde motor is, dus het zou toch eenvoudig moeten zijn om de motor op kenteken naar 34 kw te krijgen.
25kw is te veel voor a1, daar zit een maximum aan van 11kw. Als je zoon a1 moet rijden, is de gs niet geschikt.

Voor oudere motoren is het juist erg moeilijk vermogens te veranderen, omdat er toen bij veel motoren nog geen dubbele typegoedkeuring beschikbaar was.
Als de motor echt van 1993 is, 25kw op kenteken, en je wil het later officieel op kenteken weer vol vermogen krijgen dan zou ik eerst vooraf bij een suzuki dealer en de rdw checken of het mogelijk is.
 
25kw is te veel voor a1, daar zit een maximum aan van 11kw. Als je zoon a1 moet rijden, is de gs niet geschikt.

Voor oudere motoren is het juist erg moeilijk vermogens te veranderen, omdat er toen bij veel motoren nog geen dubbele typegoedkeuring beschikbaar was.
Als de motor echt van 1993 is, 25kw op kenteken, en je wil het later officieel op kenteken weer vol vermogen krijgen dan zou ik eerst vooraf bij een suzuki dealer en de rdw checken of het mogelijk is.
Ik heb in 1998 mijn rijbewijs gehaald, en mocht ook op 25 kW beginnen. Mijn Diversion van 1992 kon destijds ook gewoon met een ombouwset door de dealer naar 25 kW op het kenteken gezet worden. Dus voor een veelverkochte motor als de GS500 is dat helemaal niet vreemd.
 
Ga deze week de motor maar eerst even bekijken. Motor is 25 kw op kenteken dus A1.
Het kenteken geeft aan dat het geen ingevoerde motor is, dus het zou toch eenvoudig moeten zijn om de motor op kenteken naar 34 kw te krijgen.
A2 zul je dus bedoelen? A1 is maximaal 125CC.
 
Begrenzing kan er zo af, meestal wat onderdelen in de carburateurs of inlaatrubbers na de carbs. Ik meen wel dat het verschillend is voor diverse jaren. Heb zelf een GS500e uit '92 en '93 gehad. Daarna wel aanpassing doorgeven aan RDW en verzekering. Ik ga er vanuit dat je zoon het A2-rijbewijs heeft en niet A1. En anders.... bij twijfel niet doen en een andere kopen. De GS500 is een motor die veel werd verkocht, kan me niet voorstellen dat er eentje 10 jaar in een krat blijft of in de winkel staat als showmodel.
 
Een 27 jaar oude GS500. Daar is waarschijnlijk al zoveel mee gebeurd dat het ook niet meer uitmaakt dat hij geimporteerd is...
 
We hebben de motor gekocht.
De motor is volgens VIN van 2000.
Motor ziet er nog netjes uit en heeft elk jaar onderhoud gehad bij een motorzaak.
Alleen de achterband wordt wat minder.
Morgen halen we de motor op.
Nu zitten er wel wat lichte roestplekjes op het frame maar ik had al begrepen dat dit een bekend euvel is.
Wat mij opvalt is dat ik nergens een kleurcode of naam voor de grijze kleur kan vinden, niet op dit forum maar ook niet op andere sites.
Wel de kleuren van de motor zelf?
 
We hebben de motor gekocht.
De motor is volgens VIN van 2000.
Motor ziet er nog netjes uit en heeft elk jaar onderhoud gehad bij een motorzaak.
Alleen de achterband wordt wat minder.
Morgen halen we de motor op.
Nu zitten er wel wat lichte roestplekjes op het frame maar ik had al begrepen dat dit een bekend euvel is.
Wat mij opvalt is dat ik nergens een kleurcode of naam voor de grijze kleur kan vinden, niet op dit forum maar ook niet op andere sites.
Wel de kleuren van de motor zelf?
Veel plezier met de nieuwe aanwinst. Betreft de kleurcodes; Deze worden angstvallig geheim gehouden. In ieder geval bij de Goldwing. Dus misschien geldt hetzelfde voor jouw motor.☺
 
Mijn dochter heeft er op gereden als beginnersmotor. Zij vond het een geweldige motor. Ik heb er ook op gereden en ik vond hem doodeng.
Maar persoonlijk zou ik even verder kijken naar een andere motor. Gewoon om geen gezeik achteraf te krijgen.
Ik vraag me even geheel offtopic achter wat er doodeng aan een gs500 is. Zijn super makkelijke motortjes om mee te rijden. Hartstikke leuk.
GS500E zolang je er maar voor zorgt dat er genoeg olie in zit ,zijn ze bulletproof.
Ze lusten wel eens een slokje olie, en als je maar 2 minuten te laat bent liggen de lagers er uit.
Voor max €500 een leuke fiets om ervaring op te doen.

Er is zelfs een heel topic met ervaren gebruikers over.
[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]
Ik denk dat je een paar jaar geleden met 500 euro een heel degelijke gs500 kon kopen. Tegenwoordig lukt je dat niet meer. Met het A2 rijbewijs zijn ze echt nog wel gewild en door sommigen ook geliefd.
Voor een goede (geen sleutelwerk meer, maar opstappen en wegrijden) is 1000-1300 euro realistischer.

Klopt wel wat je zegt over de olie; goed bijhouden, anders gaat er vanalles stuk.
We hebben de motor gekocht.
De motor is volgens VIN van 2000.
Motor ziet er nog netjes uit en heeft elk jaar onderhoud gehad bij een motorzaak.
Alleen de achterband wordt wat minder.
Morgen halen we de motor op.
Nu zitten er wel wat lichte roestplekjes op het frame maar ik had al begrepen dat dit een bekend euvel is.
Wat mij opvalt is dat ik nergens een kleurcode of naam voor de grijze kleur kan vinden, niet op dit forum maar ook niet op andere sites.
Wel de kleuren van de motor zelf?
Gefeliciteerd. Je kunt er nog genoeg plezier aan beleven. Helemaal met goed onderhoud.

lichte roestplekjes zijn inderdaad heel normaal. Als je het wil bijwerken, hier een topic op het amerikaanse gstwins forum: An Error Has Occurred!

Daar geven ze deze aan: Suzuki 13L Bright Silver Metallic

Maar als je dat gaat doen, ga je hoe dan ook nog wel kleurverschil zien. Zorg dat je alle roest eronder echt helemaal weghaalt, anders heeft het geen zin.

Voor de achterband schijnt de bridgestone BT45 veel gebruikt te worden, hoewel de BT46 ook de juiste maten schijnt te hebben tegenwoordig. Ander alternatief is de Pirelli Sport Demon, maar ondanks dat ik daar zelf mee reed, vind ik de BT45 op lange termijn beter (slijt wat beter, minder cupping enzo).

Verder: hou. je. olie. op. peil. Super belangrijk. Helemaal als je veel aan je gas gaat hangen. Deze blokjes vul ik zelf altijd bij tot iets boven het maximum. Als ie halverwege de peilstok is moet je al bijgevuld hebben. Als ze ook maar even onder het minimum kopen lopen ze in de soep. Laatst nog een blok hier gehad waar de balansas uit gelopen was. Wel een nieuw blok kunnen scoren, maar ook goede tweedehands blokken worden langzaamaan duurder.
 
Bedankt voor de reacties we aan het oliepeil nauwlettend controleren. Bandje wordt een Bridgestone BT45. Ga de info voor de lak zeker even checken, toch raar dat Suzuki dit zelf niet bekend maakt, vooral aangezien dit probleem door hun matige afwerking van het frame veroorzaakt wordt.
 
Gefeliciteerd met de aankoop!

Bij een spuiterij hebben ze apparatuur om je huidige lakkleur te scannen en deze vervolgens te mengen. ;) Zo krijgen ze zelfs oude voertuigen met verkleurde lakken(waarbij de originele lakkleur dus niet meer 'klopt' met de kleur op dat moment) onzichtbaar herstelt. Misschien is dat een optie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan