Waarschuwing. Opel Corsa XT-75-HR

P. IJsvogel

MF veteraan
1 mei 2004
3.431
0
Gistermiddag rond 18:00 uur ben ik betrokken geweest bij een ongeval. Ik mag toegevoegd worden aan de lange lijst schadegevallen. Perssoonlijk heb ik niks, de fiets heeft lichte schade maar plastic is duur.

Op de A20 richting Gouda ter hoogte van aflag Rotterdam Centrum reed ik rustig door de file toen de Opel Corsa, kenteken XT-75-HR ineens 2 banen tegelijk uitvoegde. De auto naast mij ging uiteraard vol in de ankers en ik ook. Helaas voor mij raakte ik deze auto en ging op mijn plaat. Niets aan de hand, schadeformulieren invullen en klaar. Nou, mooi niet dus.

Die ongelofelijke eikel in de Corsa begon een beetje moeilijk te doen, had me niet gezien, ik mag daar uitvoegen, is jouw fout en weet ik wat nog meer. Mij best, niet met mij en de getuige eens. Formulier invullen en laat de verzekering het maar uitzoeken. Ook niet dus, geen papieren bij en je hebt me kenteken dus komt wel goed. Nou, mooi niet dus en ik vroeg de getuige om de politie maar te bellen.

Nu komt het, de mongool gaat er gewoon vandoor. Daar sta je dan met je goeie gedrag. Geluk bij een ongeluk, we hadden zijn kenteken. Politie heeft proces verbaal opgemaakt en zou meneer nog thuis opzoeken. Ik kreeg helaas het adres niet van oom agent.

Dus voor iedereen die in de regio Rotterdam rijdt en vaak over de A20: kijk uit voor deze Opel Corsa, het is een gevaar op de weg en vlucht bij ongevallen. Als je hem ziet, doe wat je wilt, leef je uit.

Zo, nu eerst een Bavaria. dit lucht op.
 
dit is gewoon doorrijden na een ongeval
heb je daar aangifte (officieel) van gedaan ?
hij mag inderdaad invoegen maar niet twee banen tegelijk :(
het is daar elke keer wat
het is vakantie tijd ,nergens file ,behalve daar
het lijkt wel of mensen die in de stad werken helemaal gek geworden zijn
en die doseerstoplichten staan daar ook voor jan lul
die staan nooit aan
logischs ergens ,anders staat de hele stad vast
ze moeten dat stuk gewoon helemaal opnieuw inrichten
 
Klote man, succes met de schade en je herstel! Erg naar dit. Ik hoop dat ze die kerel nog even te pakken krijgen.

Wat voor kleur was die Corsa, je weet maar nooit...

CatchDude rijdt ook Opeltje Corsa. Maar emt MF sticker en ander kenteken...
 
kleur?


ik zit in de buurt, kan in de auto wel een digicam klaar leggen wie weet hebben we straks een plaatje van hem.
 
mijn god! meteen aangifte doen, heeft ie 24 uur om zich te melden na het ongeval, en daarna wordt doorrijden na een ongeval zwaar bestraft! ik maak me altijd zo kwaad als ik zoiets lees! :(

hopen dat je ook de gegevens hebt van de getuige, kan erg belangrijk zijn.

jammer dat je zijn adres niet kreeg, anders had je zijn corsa kunnen verbouwen naar een 206 ;)
 
Ik kom er ook in de buurt, zal ook mijn ogen openhouden.
Mag ik hem de auto uitsleuren en de kreukels in slaan, of moet ik hem kipnappen en geblindoekt met een oranje jas aan voor een videocamera zetten })

iig klote dat er zulke mensen bestaan. Nog vreemde is dat er niemand achteraan ging B|
Hoe laat is dit gebeurd eigenlijk :? Ik kwam bij die afslag de A20 op richting Gouda rond 15:30 en dr was toen nog niks

Edit: laatmaar, lezen blijft ook een vak |(
 
mijn god! meteen aangifte doen, heeft ie 24 uur om zich te melden na het ongeval, en daarna wordt doorrijden na een ongeval zwaar bestraft!

nope.. als de politie hem eerder opzoekt dan dat hij zich bij het bureau meldt wordt ie nog steeds vervolgd, ook al is het binnen de 24 uur.
 
Wat een verschrikkelijke klootzak zeg! Gelukkig ben je zelf nog heel. Wat betreft het schadeverhaal zal deze situatie wel heel erg tegen hem spreken (als hij de auto niet net gejat had o.i.d.)
 
ik heb zelf zo'n gevalletje meegemaakt
ik heb ooit eens met een busje tegen een ander busje aangezeten
deze reed zonder licht in het donker en het waaide vrij hard
ik had dus het idee dat mijn bus wat schommelde door de wind
bleek dus tegen die andere bus aan te hebben gezeten
ik werd dus door de politie opgebeld
ik heb dit verder onderling geregeld en er was niks aan de hand
ik had zelf helemaal geen schade maar na vergelijking (bussen naast elkaar) klopte het allemaal
excuses aangeboden en schadeformulieren ingevuld
 
Voor de mensen die interesse hebben, de kleur is donkergrijs. De politie zou mij nog terugbellen of ze een verklaring van hem zouden hebben. Tot nu toe helaas nog niets gehoord maar zal straks ff bellen.

Ik heb alle gegevens van de getuige, hulde voor deze blikker voor de hulp bij het optillen van me fiets en het feit dat ie het meteen voor me opnam. Ook voor de snelle reactie met het noteren van het kenteken toen de randdebiel er tussenuit kneep.

Heb nog geen aangifte gedaan maar zal het zeker nog doen als ik vanavond contact heb gehad met de politie.

Ik ga de MF knokploeg niet aanmoedigen, een ieder moet maar voor zich uitmaken wat ie hiermee doet. Ik weet wel dat ik deze druiloor niet moet tegenkomen...
 
Wat een klootzak. Gelukkig dat de schade meevalt. Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.
 
k heb vorige week nog voor mn theorie geleerd dat je binnen 12 uur moet melden, pakken ze je voordat je je gemeld hebt binnen 12 uur ben je alsnog terecht de sigaar
 
Moet geen probleem zijn , ik heb net zoiets gehad .. kerel is aangehouden heeft een dikke vette bekeuring gehad (moest voorkomen want doorrijden na ongeval is een ernstig misdrijf) en zijn verzekering heeft alles gedokt zonder problemen ..

Maar het blijft kut ik weet nog precies hoe ik me voelde toen ik daar stond en die dronken ouwe lul er vandoor ging :(

btw: die 24 uur regel geld niet als de politie binnen die 24 uur bij jou op de stoep staat .... want als je thuis ben had je dus ook tijd om aangifte te doen .. dus in dat geval be je gewoon het LULL
 
Tjezus zeg, zo'n malloot in zo'n corsa zouden ze toch direct dood mogen knuppelen zeg, wat een idioot |(
Zeker wel aangifte doen ja, daar zullen ze zeker wel werk van maken!
 
M-F Opel Corsa Demolition Crew ready for action })

Hoho, rustig aan! Blauwe Corsa's heel laten alsjeblieft. Heb er net een hoop knaken tegenaan moeten gooien om hem op de weg te kunnen houden, en ik zou het zonde vinden als ik hem morgenochtend met krassen en deuken terugvind. Voor de zekerheid heb ik er op de achterruit 2 MF stickers opgeplakt... :) 8-)
 
Ja, er is nieuws.

Oom agent heeft me gebeld gisteravond en hebben me alle gegevens gegeven. Ik weet nu wie de eigenaar is en waar die woont. Uiteraard was de bestuurder in dit geval niet de eigenaar maar ook de bestuurder is terecht. Ook van hem heb ik nu naam en adres. Tegen de politie heeft ie al toegegeven in de Corsa te hebben gereden en op die plaats en het tijdstip van het ongeval. Aangezien de auto verzekerd is gaat het met de schade wel goedkomen denk ik.

Maar het wordt nog leuk, hij moest dus ook nog op het bureau komen en dat hebt ie niet gedaan. Nu gaan ze hem lastig vallen tot ie wel komt en dan is ie nog niet jarig heeft oom agent me verzekerd. Blijft ie weg dan mag ik alsnog aangifte komen doen.

En als ie wegblijft en de verzekering wordt vervelend dan maak ik zijn naam en adres hier gewoon bekend. Alleen niet voordat ik eerst zelf ben langsgeweest...
 
Terug
Bovenaan Onderaan