Waarschuwing snelheidscontrole middels navigatie

Sergio

MF veteraan
11 jul 2008
2.267
449
Alkmaar
Waarschuwing middels navigatie; werkt dat? Ik vraag dit omdat ik een Tomtom 40 of 400 wil kopen. Een 40 volstaat, behalve dat de waarschuwing voor flitsers door medegebruikers niet word weergegeven. Niet dat ik de straatstenen eruit rijd, maar de 10 km te hard boetes is toch zondegeld.
 
Ik heb op een gegeven moment flitsmeister uitgezet....ik weet inmiddels waar vaste flitskasten staan in de omgeving. Daarbuiten hou ik me aan de snelheid, en bovendien waar ik rij (DL) heb ik er geen last van...wil je daar een bekeuring krijgen dan je zit ver boven de 10km/h grens.

Kortom, geen jengel meer aan de oren door go with the flow rijstijl.....
 
Nadeel van zo'n systeem vind ik altijd dat heel veel mensen mobiele controles doorgeven. Dan begint dat apparaat te piepen dat er een flitser staat, maar staat er gewoon niks.
Je kan beter gewoon zelf je ogen goed openhouden.
 
Laatst bewerkt:
ja hoor.. flitsmeister of flitsnav werken goed.. Op een gegeven moment weet je wel waar de vaste flitspalen staan en ook waar de vaste mobiele flitsplekken zijn.. maar in een onbekende omgeving kan het handig zijn.

Mobiele controles moeten meerdere malen worden gemeld voordat deze daadwerkelijk op je scherm komt. (soort van controle)


Nadeel van zo'n systeem vind ik altijd dat heel veel mensen mobiele controles doorgeven. Dan begint dat apparaat te piepen dat er een flitser staat, maar staat er gewoon niks.
Je kan beter gewoon zelf je ogen goed openhouden.

Als men wel geattendeerd wordt op een mogelijk flitser en die staat er niet en dat wordt dan niet doorgegeven dat die daar niet meer staat, dan blijft ie wel staan helaas voor een bepaalde tijd.

En ja, Beter 1 keer teveel gepiep, dan 1 keer te weinig. :P
 
Ik heb op een gegeven moment flitsmeister uitgezet....ik weet inmiddels waar vaste flitskasten staan in de omgeving. Daarbuiten hou ik me aan de snelheid, en bovendien waar ik rij (DL) heb ik er geen last van...wil je daar een bekeuring krijgen dan je zit ver boven de 10km/h grens.

Kortom, geen jengel meer aan de oren door go with the flow rijstijl.....

ik kan iig 3 boetes vanuit Mönchengladbach verwachten. ze hadden de afgelopen tijd een Blits marathon. nb ik woon en werk in duitsland.
en mobiele flitsers kennen ze hier ook.
 
ik kan iig 3 boetes vanuit Mönchengladbach verwachten. ze hadden de afgelopen tijd een Blits marathon. nb ik woon en werk in duitsland.
en mobiele flitsers kennen ze hier ook.

Lokale nieuws beter in de gaten houden. Dergelijke Blitzmarathons worden hier in de regio (noordelijk NRW/Niedersachsen) over het algemeen netjes aangekondigd ;)
 
Laatst bewerkt:
Waarschuwing middels navigatie; werkt dat? Ik vraag dit omdat ik een Tomtom 40 of 400 wil kopen. Een 40 volstaat, behalve dat de waarschuwing voor flitsers door medegebruikers niet word weergegeven. Niet dat ik de straatstenen eruit rijd, maar de 10 km te hard boetes is toch zondegeld.

De tomtom 400 heeft bij mij zich al ruim terug verdient:Y staan inderdaad af en toe waarschuwingen in die er niet meer zijn. Maar ben het eens , beter 1 melding teveel als 1 te weinig

Jij hebt het over de 40, daar zit volgens mij geen lifetime abb voor de flitsers bij. De 400 heeft dat weer wel, misschien een reden om toch voor de 400 te gaan?
 
De tomtom 400 heeft bij mij zich al ruim terug verdient:Y staan inderdaad af en toe waarschuwingen in die er niet meer zijn. Maar ben het eens , beter 1 melding teveel als 1 te weinig

Jij hebt het over de 40, daar zit volgens mij geen lifetime abb voor de flitsers bij. De 400 heeft dat weer wel, misschien een reden om toch voor de 400 te gaan?

Dat is dus inderdaad mijn afweging. Het scheelt 70 euro, maar werkt het was mijn vraag..jij hebt dus goede ervaringen?
 
net even gecheckt: wat de TT-R40 wel heeft, is een optie om een signaal te geven als je te hard rijdt. ik kan alleen niet zien bij [hoeveel km te hard] het signaal gaat...ik heb mijn TT-R40 nog niet in de praktijk op mijn motor kunnen uittesten.
 
Bedenk wel even dat dit soort systemen (bijvoorbeeld) in Frankrijk niet mag en de bekeuringen zijn niet mals.

Ik zelf gebruik de Zumo 660 en daar zaten ze ook in, ik heb ze allemaal verwijderd om deze reden (ben chauffeur en gebruik hem ook in de truck)
 
Dat is dus inderdaad mijn afweging. Het scheelt 70 euro, maar werkt het was mijn vraag..jij hebt dus goede ervaringen?

Ik heb hele goede ervaringen ermee. Ik rijd iedere dag naar mijn werk. Die weg ken ik inmiddels wel (A2, A76 en N284) maar mooi dat ik wel mijn tomtom 400 trouw op mijn voorruit heb zitten :Y :Y

net even gecheckt: wat de TT-R40 wel heeft, is een optie om een signaal te geven als je te hard rijdt. ik kan alleen niet zien bij [hoeveel km te hard] het signaal gaat...ik heb mijn TT-R40 nog niet in de praktijk op mijn motor kunnen uittesten.

Dacht dat ie tot de 5km/u boven de max alleen maar rood aangeeft dat je te hard rijd en daarboven weer een akoestisch signaal. In de tomtom 400 kun je trouwens ook aangeven of ie bij flitspalen wel of geen signaal moet geven als je niet te hard rijdt.


Bedenk wel even dat dit soort systemen (bijvoorbeeld) in Frankrijk niet mag en de bekeuringen zijn niet mals.

Ik zelf gebruik de Zumo 660 en daar zaten ze ook in, ik heb ze allemaal verwijderd om deze reden (ben chauffeur en gebruik hem ook in de truck)

Dat was vroeger zo, je mag inderdaad geen flitslocaties in je toestel hebben staan. Vandaar dat tomtom ze tegenwoordig gevaarlijke situatie oid noemt en dan mag het ineens weer wel. Dan is het ook geen punt, maar een afstand voor de gevaarlijke situatie.
 
Gebruik zelf sygic ( 25 euro ) app op de telefoon.
Voor een tientje erbij dus totaal 35, heb je alle eu maps en flitskasten + mobiele flitsers.
Wel 3g vereist voor mobiele flitsers.
Heb hem altijd aan ook als ik niet navigeer, en werkt tot dusver perfect.
 
Wegen de extra kosten op tegen de baten? Waarschijnlijk wel. Gewoon kopen dus. Een forse boete omdat je even niet oplette en je hebt het ding terugverdiend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan