Waarschuwing voor extra controles op dijk

En toen....

  • Shit, andere route kiezen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Goed opletten en op tijd van het gas...

    Stemmen: 15 57,7%
  • Niets....

    Stemmen: 3 11,5%
  • Ben ik tegen die tijd alweer vergeten....

    Stemmen: 8 30,8%

  • Totaal aantal stemmers
    26

SecOp

MF veteraan
18 jan 2004
11.700
30
Nijmegen
Het volgende bericht komt uit Moto 73 van 11-24 maart:

Wegens klachten van aanwonenden worden er van mei t/m juli, op steeds verschillende plaatsen, dagelijks (dus ook in het weekend!), snelheidscontroles gehouden op de dijken in de omgeving van Nijmegen. Dit geldt in ieder geval voor dijken langs de waal tussen Lent en Gendt. Blablabla iets over politie moet boetes uitdelen blablabla... Wees gewaarschuwd!

Bij deze dan.... :+
 
Tja, ze moeten tegenwoordig zelf hun geld verdienen hè... :r
idd,snap niet dat ze niks beters te doen hebben,zie ze daar al half slapend zitten de hele dag.en die dijkbewoners moeten niet zeiken,vorig seizoen zag ik een man grind op de dijk gooien in een bocht,en toen ik langskwam kreeg ik meteen de vinger,als ik nog een keer zon klootzak grind in de bocht zie gooien zeg ik er echt wel wat van.
 
idd,snap niet dat ze niks beters te doen hebben,zie ze daar al half slapend zitten de hele dag.en die dijkbewoners moeten niet zeiken,vorig seizoen zag ik een man grind op de dijk gooien in een bocht,en toen ik langskwam kreeg ik meteen de vinger,als ik nog een keer zon klootzak grind in de bocht zie gooien zeg ik er echt wel wat van.

Ho even, dat is poging tot doodslag. Dan zou ik getuigen zoeken, foto's maken en direct de politie bellen.
 
Woon zelf ook aan de dijk, maar mijninziens komen er geen klachten (of het moet van mensen komen die uit de stad zijn geemigreerd,die hebben altijd wel wat te zeuren) over een motorfiets die zo nu en dan eens langs komt fluiten. Wat door sommige wel als storend wordt ervaren zijn die toercaravanen die s'ochtends om tien uur beginnen en onafgebroken doorgaan tot s'middags half vijf, liefst ook nog met de radio op "terminal velocity" zodat iedereen lekker mee kan genieten. Mijninziens is dit wel een punt van aandacht voor diegene die deze tochten organiseren, als we willen voorkomen dat er nog meer dijken afgesloten raken voor motorrijders. :)
 
Woon zelf ook aan de dijk, maar mijninziens komen er geen klachten (of het moet van mensen komen die uit de stad zijn geemigreerd,die hebben altijd wel wat te zeuren) ....

Zoiets als boven een kroeg gaan wonen en dan vervolgens klagen om het geluid van benenden.... |(

Kijk ik bij ons naar de dijk dan zie je voornamelijk boederijen die een eindje onderaan de dijk liggen. De boeren zoon crosst zelf over de weilanden, de boer is te druk met z'n ik weet niet wat, terwijl de boerin de was staat te doen en zo geen motor hoort nog ziet.
Volgens mij is het vooral de fietser en de voetganger op de dijk die het meest klaagt... :?
 
Zoiets als boven een kroeg gaan wonen en dan vervolgens klagen om het geluid van benenden.... |(

Kijk ik bij ons naar de dijk dan zie je voornamelijk boederijen die een eindje onderaan de dijk liggen. De boeren zoon crosst zelf over de weilanden, de boer is te druk met z'n ik weet niet wat, terwijl de boerin de was staat te doen en zo geen motor hoort nog ziet.
Volgens mij is het vooral de fietser en de voetganger op de dijk die het meest klaagt... :?
:^

Ik ken ook verschillende mensen die al jaren langs een dijk wonen en die klagen er ook niet over. Het is vooral de import die loopt te zaniken. En de mensen die zelf in de stad wonen en 's zondags over de dijk gaan fietsen/wandelen. (Iets wat niet alleen langs de dijk, maar overal in en om dorpen een probleem is. Mensen uit de stad gaan 'op het platteland' wonen en gaan vervolgens lopen zeiken als het een keer 'landelijk ruikt' of als de boeren 's morgens om 07:00 gaan maaien ofzo. |( En het ergste is, die zeikerds krijgen het vaak nog voor elkaar dat de mensen die er hun hele leven al wonen zich aan moeten passen aan dat import volk wat er van buitenaf komt wonen. :r )

Overigens is het ieder jaar hetzelfde liedje: dit jaar meer controles, etc. etc. Feit is dat je gewoon goed op moet letten omdat die struikrovers er regelmatig staan.
 
Mensen uit de stad gaan 'op het platteland' wonen en gaan vervolgens lopen zeiken als het een keer 'landelijk ruikt' of als de boeren 's morgens om 07:00 gaan maaien ofzo.

Voor dit soort volk moeten ze de huizen "per ongeluk" aan de verkeerde kant van de dijk bouwen........ :9
 
:^

Ik ken ook verschillende mensen die al jaren langs een dijk wonen en die klagen er ook niet over. Het is vooral de import die loopt te zaniken. En de mensen die zelf in de stad wonen en 's zondags over de dijk gaan fietsen/wandelen. (Iets wat niet alleen langs de dijk, maar overal in en om dorpen een probleem is. Mensen uit de stad gaan 'op het platteland' wonen en gaan vervolgens lopen zeiken als het een keer 'landelijk ruikt' of als de boeren 's morgens om 07:00 gaan maaien ofzo. |( En het ergste is, die zeikerds krijgen het vaak nog voor elkaar dat de mensen die er hun hele leven al wonen zich aan moeten passen aan dat import volk wat er van buitenaf komt wonen. :r )

Overigens is het ieder jaar hetzelfde liedje: dit jaar meer controles, etc. etc. Feit is dat je gewoon goed op moet letten omdat die struikrovers er regelmatig staan.

ik zeg inburgeringscursus :+
 
Oom van me zit in het gemeente bestuur van Bemmel. Hij heeft er mede voor gezorgd dat een stuk van die dijk niet meer open is. Hij werd gek van het lawaai.

Maar hij vind een auto al lawaai maken.

Wij rijden die dijk eigenlijk altijd. Beginnen bij Tiel en dan door Huissen. Ff bakkie doen bij een ander oom en dan weer terug.

Op de terugweg kunnen we wel langs het huis van mijn oom rijden, alleen loopt het dan dood, Dus komen we altijd 2 keer voorbij })

Waar klachten over komen, en heel terecht is van die mongolen die denken dat de dijk alleen voor hun is.

Wij rijden meestal rond 9 uur 'sochtends als het nog niet zo druk is met wandelaars. fietsers, en skaters.

'smiddags is het niet meer leuk rijden omdat het dan gewoonweg te druk is.
er zitten dan toch mongolen tussen die denken dat ze met 100 fietsers in moeten halen terwijl er ook fietsers tegemoet komen.

Dit zorgt voor de iritaties!

Overigens pakken ze ons nooit met veel te hard op die dijk. Op de rechtdoor stukken niet harder dan 100 (nu dus ook 80) In de meeste bochten moet je aardig sturen om 80 te halen.
 
....

Waar klachten over komen, en heel terecht is van die mongolen die denken dat de dijk alleen voor hun is.

Wij rijden meestal rond 9 uur 'sochtends als het nog niet zo druk is met wandelaars. fietsers, en skaters.

'smiddags is het niet meer leuk rijden omdat het dan gewoonweg te druk is.
er zitten dan toch mongolen tussen die denken dat ze met 100 fietsers in moeten halen terwijl er ook fietsers tegemoet komen.

Dit zorgt voor de iritaties!

..... In de meeste bochten moet je aardig sturen om 80 te halen.

En dan hebben ze nog gelijk ook..... dat kan natuurlijk ook niet.
Trouwens, er spelen ook altijd veel kinderen naast de dijk en die rennen
zonder te kijken gewoon over de dijk.... zelf kon ik eens nog net op tijd remmen, maar ik zag het al aankomen en reed daarom niet harder dan 50-60....
Maar dan moest ik nog steeds behoorlijk in de ankers...

..... alleen met een heel groot hart (of een deathwish)
 
Waar klachten over komen, en heel terecht is van die mongolen die denken dat de dijk alleen voor hun is.
Dan doel je, neem ik aan, ook op die fietsers die al slingerend over de dijk rijden, nog nooit hebben gehoord van over hun schouder kijken en bij voorkeur met 2 of 3 man naast elkaar rijden? Of die mensen op skeelers die, ongeacht wat er verder voor verkeer is, al slingerend een hele weghelft of meer bestrijken?
 
Ik lees net in de buurtkrant dat men de dijk tussen Oosterhout en Lent ook willen gaan afsluiten i.v.m. het sluipverkeer.
Maar liefst 1/3 deel van de wijkbewoners is het daar mee eens.....
En wedden dat het toch door zal gaan |( |( |( |( |( |
 
HALLO OMA...... :+ :+ :+


Ik was een rondje aan het sturen op de waaldijk, toen mij met hoge snelheid een zwarte suzuki GSX-R(edit: nope, Hayabusa) en een R1 tegemoet kwamen. Ik steek m'n hand uit, maar zij hadden het te druk met gas geven. Toen ze mij voorbij waren, kwam met een rotgang een Peugeot 307 mij tegemoet..... JA, daar is 'ie weer.

Ik kon mij nog herinneren uit het topic www.motor-forum.nl/forum/topic.php/12248/last (Ollie zei het dacht ik) dat die 307 al eerder op de dijk actief is, dus ik draai om...... en ja hoor, twee motoren aan de kant, Peugeot 307 erachter en man met camera op z'n schouder.

Aangezien ik net de bocht uit kwam en het rechte stuk op reed, is de kans groot dat ik ook door de boordcamera ben opgenomen. En omdat ze op dat moment, denk ik, topsnelheid reden is de kans groot dat ze dat deel uitzenden.....

Ik heb het ff gevraagd, over waarschijnlijk 2 weken letten (in de uitzending van wegmisbruikers) op motoren op een dijk en een zwarte fazer die hun tegemoet rijdt (met alleen stadslicht aan, had wat problemen met starten c.q. accu )...


ENNUH, IEDERE MF'er WAS GEWAARSCHUWD.... EN NU NOG EEN KEER!!! 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik kies uit de volgende dijken:

Bij Weurt links af .
Bij Lent links af.
Bij Niftrik de Maasdijk nemen.
Bij Ubbergen de Waaldijk volgen en dan bij Millingen Duitsland in.

:] :]
 
Omaatje..... :+


Let allemaal ff op een zwarte Peugeot 307, die is al meerdere keren (ook bekeurend) gesignaleerd!
 
Ze stonden vanavond met lazergun op de dijk tussen Kesteren en Arnhem, ter hoogte van Driel. Als je vanuit Arnhem komt heb je een lang recht stuk en aan het einde daarvan een bochtencombinatie. Daar stonden ze in het gras, aan de kant van de rivier, terwijl de auto om de hoek geparkeerd stond bij een huis... :(

Wees gewaarschuwd, met dit mooie weer staan ze je dus gewoon 's avonds op te wachten... B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan