Waarschuwing voor nieuwe benzine

Mach 4

MF veteraan
12 okt 2013
10.257
1.096
-----
Hallo ` Forummers .


Wil jullie even waarschuwen ! voor onze geweldige benzine` vandaag de dag.

Had overgelopen carbs , ( 2 cilinders vol )dus bougie`s er uit .

Tors de motor rond op startmotor om hem leeg te draaien , (vergat er een oude lap over te gooien, K.T ! ) dus benzine braakt er uit over cockpit en kuip .

In minder dan 2 a 3 tellen er snel weer afgeveegd ! , maar met dit als resultaat .

Zie foto`s

Ik weet niet of dit door de nieuwe samenstelling met de Bio ? :? Ethanol komt ,

maar ik waarschuw jullie maar even .

Kuipruit was een origineel kawasaki , dus bestendig tegen benzine en de meeste vloeistoffen.

(heb er zo ook m`n twijfels over bij de abs kunststofdelen van kuip etc )


Meer vreemde ervaringen (waarschuwingen) welkom op dit topic .
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook eens vorig jaar toen ik nog een suzuki ls650 had, tijdens het project de benzinetank onderste boven gelegd op een kussen, zodat ik er zo'n leiding netjes aan kon laten en niet in de weg zat. Pak ik de volgende dag (of misschien heeft ie meerdere dagen zo gelegen, weet niet meer), de benzinetank, is er rondom die tankdop wat benzine gelekt en is gewoon die blanke lak rond die dop weggevreten!

Stond ik ook ff van te kijken...:( Geen idee wat voor benzine het was, dat was volgens mij de benzine die er toen al een paar jaar inzat..
 
ik heb dit met diesel gehad, perongeluk met dezelfde doek als waar ik de velgen mee gepoetst had over de kuipruit gegaan.

Leuk wel of er duizenden kleine scheurtjes in waren gekomen...
 
Ik heb ook eens vorig jaar toen ik nog een suzuki ls650 had, tijdens het project de benzinetank onderste boven gelegd op een kussen, zodat ik er zo'n leiding netjes aan kon laten en niet in de weg zat. Pak ik de volgende dag (of misschien heeft ie meerdere dagen zo gelegen, weet niet meer), de benzinetank, is er rondom die tankdop wat benzine gelekt en is gewoon die blanke lak rond die dop weggevreten!

Stond ik ook ff van te kijken...:( Geen idee wat voor benzine het was, dat was volgens mij de benzine die er toen al een paar jaar inzat..

Naarmate je brandstof verbruikt (en de tank leger word) ontstaat er een onderdruk in de tank. Deze onderdruk zou er voor kunnen zorgen dat er geen brandstof meer uit de tank loopt of dat de tank vervormt, om dit te voorkomen zit er een ventilatiekanaal op de tank.
Meestal zit deze op de hoogste plek (lees: tankdop) en als je je tank dan op kop neerlegt kan de brandstof hieruit lopen.

Ik zie in je profiel dat je automonteur bent, best schikbarend dan dat je dit niet weet :X blijf in ieder geval bij mijn bus uit de buurt a.u.b. want die moet nog een paar jaar mee :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan