Waarschuwing voor Routemobiel

gerhard

MF'er
26 mei 2003
32
0
Veenendaal
Had me aangemeld bij Routemobiel als alternatief voor de ANWB. Kreeg een folder bij de Makro en voor € 70,00 met buitenlanddekking een redelijke prijs. Bon ingevuld; zij zeggen de wegenwacht op, weinig sores dus. Tot ik de polis kreeg. Ineens ruim € 25.00 duurder. Na telefonisch contact bleek dat er voor motoren ouder dan 10 jaar een veel hogere premie geldt. Prima hoor maar zet dat dan in de folder. Natuurlijk weer afgemeld maar de ANWB was al opgezegd binnen 6 dagen, dus snel zijn ze wel. Ik hoef het niet meer al moet ik het dubbele betalen.Oplichters.
:(
 
Net ff op hun site gekeken. Registratie gaat per kenteken blijkbaar. Met 2 motoren betaal ik dus een hoop meer, zeker omdat de VFR al 18 jaar is.
Denk dat ik maar gewoon bij de ANWB blijf :]

€175 voor beide motoren, binnen- en buitenland :o Die zijn niet goed wijs daaro :X
 
Laatst bewerkt:
ik wist dat er iets was..

blijf lekker bij de anwb dus

Dan maar dat blaadje wat niemand leest (ik wel btw, staat alleen weinig over motoren in)
 
Ik kon het mij al haast niet voorstellen dat Route Mobiel ineens met veel scherpere prijzen kon komen.. de ANWB heeft jarenlange ervaring en is helemaal niet duur voor wat ze bieden. Ik heb meerdere malen heel erg hartelijk gebruik van hun diensten mogen maken, zowel in Nederland als in het buitenland en waar ik ook was, ik werd prima en correct geholpen.

Voor ons motorrijders met ook nog een auto erbij, ben je dan erg duur uit.. bij de ANWB maakt dat dus niets uit.
 
Ja dat dat per kenteken gaat is een flinke domper! Wij hebben nogal een vloot:

- Kawasaki ZZR1100 (1998)
- motor-voor-de-vrouw (komt begin 2005)
- Isuzu TRF54 CrewCab (pickuptruck) (1992)
- Opel Astra Station (1994)
- Mercedes 280SLC (1975)

Dus dat wordt 5 keer betalen! Haha nee dáár trappen wij niet n!


MAzze,

Roland
 
ja da`s lekker handig staat je motor of auto bij de garage voor onderhoud word je met je leen motor/auto niet geholpen |(
 
Idd, ook ik dacht "goh, laat ik eens kijken".

Maar met 3 motoren en een auto ben je echt niet goedkoper uit.
Laat staan als je een IRK, buitenlanddekking en campeerkarnet enzo wil hebben.
 
Met de KNMV geen ervaring, hoewel ik vind dat ze goed hun best doen als landelijke motorvereniging. Die moet er wel blijven natuurlijk (zou ik eigenlijk lid moet worden... uhmm ;) ).
Routemobiel claimt binnen 27 min. ter plekke te zijn, de ANWB zou dat in 30 min. doen... lekker belangrijk die 3 minuten op een half uur. De ANWB heeft mij, met m'n auto dan, diverse malen super geholpen, ik blijf lekker bij die club. Heb daar trouwens ook een 6 wielen-verzekering. Scheelt ook weer. Maar op zich niet verkeerd dat de ANWB niet meer het monopolie heeft.... scheelt misschien tzt in premie?
 
Als ik alleen maar een motor had zou ik misschien voor de KNMV kiezen, maar ik maak ook gebruik van de IRK en campingcarnets van de ANWB.
Routemobiel zet zich erg af t.o. de ANWB met erg agressieve reclamespots op de radio. Slaat nergens op als je jezelf nog niet eens met bewezen resultaat hebt laten zien.
 
Vind het minder dat de Routemobiel in hun reclames de kampioen 'afzeikt'. "wij hebben geen saai maandblad dus kunnen we de kosten drukken". Sure :Z
Lijkt me ook dikke bullshit. Als je de hoeveelheid advertenties bekijkt en de drukkwaliteit (matig), dan maken ze dikke winst met die Kampioen (is qua oplage geloof ik tijdschrift nummer 1 of 2 in Nederland). En ANWB is organisatie zonder winstoogmerk (zegt men), zou dus ook vlot 5-10% moeten schelen. Maar goed, concurrentie kan geen kwaad, houdt iedereen een beetje scherp.

Ik ben trouwens lid van de KNMV, zit pechhulp in Nederland in en voor 40 tientjes ook Europa. Niet dat mijn Beemer ermee uit scheidt, kan toch niks aan stuk :+
 
Lijkt me ook dikke bullshit. Als je de hoeveelheid advertenties bekijkt en de drukkwaliteit (matig), dan maken ze dikke winst met die Kampioen (is qua oplage geloof ik tijdschrift nummer 1 of 2 in Nederland). En ANWB is organisatie zonder winstoogmerk (zegt men), zou dus ook vlot 5-10% moeten schelen. Maar goed, concurrentie kan geen kwaad, houdt iedereen een beetje scherp.

Ik ben trouwens lid van de KNMV, zit pechhulp in Nederland in en voor 40 tientjes ook Europa. Niet dat mijn Beemer ermee uit scheidt, kan toch niks aan stuk :+

40 tientjes = 400 euro = toch best duur :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan