Waarschuwing voor snel optrekken?

Sergio

MF veteraan
11 jul 2008
2.251
422
Alkmaar
Hallo,

Vandaag trok ik redelijk op na het op groen springen van het stoplicht vanuit stilstand waar de max snelheid 100 is. ( Provinciale weg N245) In zijn 1 ca 9000 toeren, en in zijn 2 nog eens tot 6000. Ik overtrad de max snelheid amper of niet. Bij het volgende stoplicht kwam er op de linksafstrook een onopvallende auto staan met surveillanten. Het raam gin open en men gebood het voortaan rustiger aan te doen met als vooruitzicht een "beloning voor sportief rijgedrag."

Ik mocht verder rijden....

Mag dit niet? :?

Voor de duidelijkheid: geen overschrijding max snelheid, geen weely, geen zebrapaden, fietspaden, geen gladheid en geen verkeer voor mij, dus geen art 5. :/
 
Laatst bewerkt:
Heb ik wel eens gehad,

Agente : meneer u reed te hard. :N

Ik : nee ik trok snel op })

Volgens mij is er geen wet die je dat verbied ;)
 
Nou ja, op het moment dat jij zo vlot optrekt, kan een mafkees van een kruisende weg, nog snel ff een roodlichtje pakken. En daar wil jij niet voor rijden. Maar art. 5 is lekker vaag, dus ik ben er bang voor dat ze dat best hadden kunnen doen.
 
Volgens mij is er geen wet die je dat verbied ;)
waar heb je anders een motor voor???

Nou ja, op het moment dat jij zo vlot optrekt, kan een mafkees van een kruisende weg, nog snel ff een roodlichtje pakken. En daar wil jij niet voor rijden. Maar art. 5 is lekker vaag, dus ik ben er bang voor dat ze dat best hadden kunnen doen.
Lijkt me erg sterk. En mafkezen heb je overal en die komen van alle kanten hoor...
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij doe je dan toch niets verkeerd :?


Maarja ik ben dan ook geen agent
 
Je viel kennelijk op. Ze zien je als een risico. Ze zagen geen reden om je een prent te geven, hebben ze ook niet gedaan.

Voor de rest: iedere situatie is anders, ook deze. Valt door een ander geen zinnig woord over te zeggen.
 
Nou ja, op het moment dat jij zo vlot optrekt, kan een mafkees van een kruisende weg, nog snel ff een roodlichtje pakken. En daar wil jij niet voor rijden. Maar art. 5 is lekker vaag, dus ik ben er bang voor dat ze dat best hadden kunnen doen.
:^
 
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt.

Dus dan kunnen ze het erop gooien dat je een gevaar voor jezelf was :z

Nou ja, op het moment dat jij zo vlot optrekt, kan een mafkees van een kruisende weg, nog snel ff een roodlichtje pakken. En daar wil jij niet voor rijden. Maar art. 5 is lekker vaag, dus ik ben er bang voor dat ze dat best hadden kunnen doen.
Had ie toch voor uitgekeken, zoals wij motorrijders dat allemaal doen...
 
Laatst bewerkt:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt.

Dus dan kunnen ze het erop gooien dat je een gevaar voor jezelf was :z

Ja maar dat was ik niet, toerenteller staat dan nog niet eens in het rood. Verder was ik na 10 meter de kruising natuurlijk gepasseerd.

@Martell: Iedereen kent denk ik in zijn omgeving provinciale 100 km wegen zonder zijwegen. de situatie spreekt voor zich denk ik... ik haalde geen capriolen uit verder.
 
Ja maar dat was ik niet, toerenteller staat dan nog niet eens in het rood. Verder was ik na 10 meter de kruising natuurlijk gepasseerd.

@Martell: Iedereen kent denk ik in zijn omgeving provinciale 100 km wegen zonder zijwegen. de situatie spreekt voor zich denk ik... ik haalde geen capriolen uit verder.
Kan ik me voorstellen, ik ga ook altijd zo snel mogelijk weg, maar voor die ventjes ziet dat er heeeeel eng uit :X
("wat als u een klapband krijgt, nou, dan moeten wij uw familie inlichten hoor" of dat soort :Z)
 
Artikel 5 Wegenverkeerswet (kapstokartikel)
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
[bewerken] Uitleg
Dit artikel is zo algemeen gesteld, dat elke handeling die zelfs maar gevaar of hinder voor het verkeer zou kunnen opleveren er aan kan worden "opgehangen". Bij de handhaving van het artikel is het echter het meest praktisch wanneer dit gevaar daadwerkelijk en aantoonbaar is opgetreden.

En,was zeker een zeer gevaarlijke situatie? :Y
Ach als "ze" zoeken :r
 
@Martell: Iedereen kent denk ik in zijn omgeving provinciale 100 km wegen zonder zijwegen. de situatie spreekt voor zich denk ik... ik haalde geen capriolen uit verder.
De N11 is ook zo'n leuke vanaf Leiden richting Utrecht: veel verkeerslichten, daarna een lege weg, waar je meteen 100 mag.

Het feit dat je een waarschuwing kreeg zal er ook wel mee te maken hebben dat er niet echt basis is voor een bekeuring.
 
Kan ik me voorstellen, ik ga ook altijd zo snel mogelijk weg, maar voor die ventjes ziet dat er heeeeel eng uit :X
("wat als u een klapband krijgt, nou, dan moeten wij uw familie inlichten hoor" of dat soort :Z)


gewoon antwoorden; dat je dat op prijs zou stellen....
 
meer gas geven dan nodig is is milieu vervuiling !!

heeft een agent tegen mij gezegt toen ik nog opgevoerde brommertjes reed :+
 
D'r zijn ook goeie agenten/agenteS

Kheb een politievrouwtje achterop meegehad.
60+ te hard op stukjes....en het prachtig vinden :)
En ik moest een keer zo hard mogelijk optrekken...naja u vraagt wij draaien....

't kon nog sneller want het voorwiel ging omhoog :P
 
D'r zijn ook goeie agenten/agenteS

Kheb een politievrouwtje achterop meegehad.
60+ te hard op stukjes....en het prachtig vinden :)
En ik moest een keer zo hard mogelijk optrekken...naja u vraagt wij draaien....

't kon nog sneller want het voorwiel ging omhoog :P

Daar is een woord voor : hypocriet ;)
 
Wat een non-topic weer.
Er is géén verbaal uitgedeeld. Waar wel sprake van is, zijn dienders die iemand vragen stellen omdat die kennelijk nogal z'n best doet de keien uit de straat te rijden.
Kunnen mensen er dan al niet meer tegen vragen te krijgen over hun kennelijk wat extremere (zonder strafbaar te zijn) rijgedrag?????
 
Terug
Bovenaan Onderaan