Waarschuwing !

BIGboy

Die hard MF'er
30 mrt 2002
270
0
Hoofddorp
Dit berichtje kreeg ik via mijn merk spreekbuis.

Ter info en men is gewaarschuwd als je een motor te koop hebt staan.


Op 17 mei kreeg ik bezoek van iemand die interesse had voor mijn Yamaha
YZ 426 die ik heb te koop staan.

Het was een Nederlander , noemt zichzelf Carlo en beweert van Heerlen
te zijn.

Hij was donkerharig met onverzorgde krullen, ongeveer 1,80 meter groot
en zeer mager van postuur. Zijn ogen puilden een beetje uit en aan het onderbruggetje van zijn neus had hij een litteken ( alsof ze onderaan zijn neus ooit een messteek hadden toegediend. Hij droeg een leren jekker en een jeans . Zijn schoenen vielen op ; deze waren grijs met superdikke zolen waardoor
hij nauwelijks kon kicken.

Na veel vijven en zessen wilde hij mijn motor proberen; ik vroeg zijn
paspoort wat hij niet kon tonen . Ook zijn wagen stond ergens anders . Ik heb hem voorzichtig laten rijden op mijn eigendom waarna hij bedenktijd vroeg tot maandag.

Zondagmorgen echter stelde ik vast dat aan de toegangspoort het slot
opengeknipt was, aan de carport was de draad doorgeknipt en de verstraler was omgebogen. Er lag een gele inbrekers tang naast de haag en er waren afdrukken van dezelfde schoenzolen zichtbaar.
De moto heeft hij niet kunnen meenemen ( mijn garagebox is moeilijk bereikbaar , je moet al 3 poorten openkrijgen om erin te geraken) maar één oude crosband heeft
hij meegenomen.

Op mobystar hebben ze de vermoedelijke dader zijn nummer maar dat kan
ik niet krijgen ( hij had mij zaterdag nog gebeld) . Hoe het verder verloopt zullen wij moeten afwachten , maar als je iemand over de vloer krijgt die aan de beschrijving voldoet laat hem niet met je motor rijden en wees allert.
 
Gegevens uit paspoort overschrijven... als ie nep is; pech...
Ik had 'm sowieso niet eens laten rijden op het ding als ie geen rijbewijs bij zich had en z'n auto ergens anders stond.
Overigens zeggen ze ook wel eens van 'dat is mijn auto, hier zijn de sleutels', maar dan is het niet die auto :)

Wat is 'na veel vijven en zessen'? Na veel gelul ofzo ?
 
Plaats weer een advertentie. Maar dan op adres van je broer of plaatselijke Hells-Angel. Voor een XR moet die gozer ook intresse hebben...

en niks doen dan, volg hem naar zijn huis. Mail mij dan maar waar die woont. Ik heb het toch niet zo op Belgen.....
 
Zelfde een keer gebeurd bij een kennis van mij, een off de road te koop
en een vent komt langs volgende dag alles opengebroken en bike weg.
Sta je best raar te kijken. Hij is nog lang op zoek geweest maar kon
de gast die was komen kijken nergens meer terug vinden.
 
Bedankt hoor ;(

De pseudokoper was volgens de tekst een Nederlander..ik doel op de opsteller van de tekst

Iemand met rare schoenen die een bike niet kan aankicken? => Belg
lees jij geen suske en wiske? kijk eens naar die schoenen. :X

Jambers is toch ook een Belg? nou dat zegt genoeg. Trouwens de doorsnee Nederlander ken wel een fiets stelen....
 
tnx for da warning

Bij mij kom je niet weg zonder paspoort of rijbewijs anders wordt er niet gereden !!!!!

Maaja ik ben niet zo goed van vetrouwen kom uit de randstad krijg je dat nou weet ik niet of dat wat uitmaakt maar ben gewoon niet zo goed van vertrouwen !!!

Groetjes Jeffrey
 
tnx for da warning

Bij mij kom je niet weg zonder paspoort of rijbewijs anders wordt er niet gereden !!!!!

Maaja ik ben niet zo goed van vetrouwen kom uit de randstad krijg je dat nou weet ik niet of dat wat uitmaakt maar ben gewoon niet zo goed van vertrouwen !!!

Groetjes Jeffrey

Ooit 1x een proefrit gemaakt op een motor en meteen gekocht. Niks geen paspoort of rijbewijs, gewoon ons ma als onderpand achtergelaten :+
 
Dit berichtje kreeg ik via mijn merk spreekbuis.

Op mobystar hebben ze de vermoedelijke dader zijn nummer maar dat kan
ik niet krijgen ( hij had mij zaterdag nog gebeld) . Hoe het verder verloopt zullen wij moeten afwachten , maar als je iemand over de vloer krijgt die aan de beschrijving voldoet laat hem niet met je motor rijden en wees allert.

Jij zal zijn nummer vast niet krijgen vanwege de privacywet. Maar politie wellicht wel. En als die 'm pakken kun je die kerel aansprakelijk stellen voor de schade. Baat het niet, schaad het niet.
 
Jij zal zijn nummer vast niet krijgen vanwege de privacywet. Maar politie wellicht wel. En als die 'm pakken kun je die kerel aansprakelijk stellen voor de schade. Baat het niet, schaad het niet.

Zoals reeds eerder gemeld...zulke types gebruiken prepays...enkel op te sporen via driehoeksmetingen...duur en arbeidsintensief dus zullen ze dat niet gebruiken voor een poging tot diefstal :(
 
Wat ook kan werken is hem bellen met de melding dat hij een prijs gewonnen heeft en dat hij die op een bepaalde plaats en uur moet ophalen...alwaar hij een lekker cadeautje krijgt...op zijn bek

Als het een Belg is twijfel ik of hij der in trapt O-)
 
Uhm als je nog achter het nummer kan komen,
eem afspraak met hem maken onder een of andere kut smoes
en dan het liefst op 1 juni en dan ipv van veenendaal naar amersfoort
naar de desbetrefende plek van de afspraak ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan