Wacht tijden rdw invoeren motor

Laterz23

MF'er
21 mei 2020
45
4
Goedemorgen 👋🏽

Ik wil een motor invoeren alleen wil ik graag weten wat de wachttijden -+ zijn tegenwoordig? Misschien dat het nu extreem lang duurt door de corona ?

Ik heb de rdw gebeld maar die kon mij helaas geen antwoord geven. Maar wie weet heeft iemand toevallig laatst nog een afspraak gemaakt en kan mij vertellen hoelang dat geduurd heeft ?😄

Alvast bedankt!
 
Als je het VIN hebt, kan je toch kijken voor een afspraak? Of je bent van alles aan het plannen en nog aan het rondkijken voor een motor?
 
:^
Zelf net wat gepland, ga maar uit van eind juli, begin augustus. Maar je kan ook mazzel hebben dat er ergens iets uitvalt en je deze plek kan invullen.
Aan de telefoon krijg je niets te horen, via internet en VIN kijken welk keuringsstation wanneer tijd heeft.
 
Geen invoer maar motor terugzetten op kenteken (met benodigde controle van framenummer e.d.) kan ik op z'n vroegst op 29 juli in Waddinxveen. Zal ook wisselen per locatie. Je krijgt een overzicht van de beschikbare data als je de afspraak online inplant.
 
Dank voor jullie snelle reacties, nog een behoorlijke wachttijd dus, maar het is nog te overzien. Vanaf keuring 1 a 2 weken voor je kenteken binnen heb begreep ik?

Tot die tijd pak ik de motor van mij vriendin maar😄
 
Kenteken plaat kan je op wachten bij brezan hoofddorp als je hem afhaalt
Bij de andere brezans een wachtdag omdat het een motorfiets is duurt het iets langer
 
Kenteken plaat kan je op wachten bij brezan hoofddorp als je hem afhaalt
Bij de andere brezans een wachtdag omdat het een motorfiets is duurt het iets langer
wat heb je dan een mazzel als je in hoofddorp woont..

maar kijk eens buiten de randstad,
daar gaat t iets vlotter!
 
Daar ben ik van op de hoogte, er is een handige site die dat voor 25 euro doet.


Ik woon in het midden van het land dus dat komt wel goed met een kenteken aanvragen.
Huh? €25 voor een bpm aangifte? Dat is snel verdiend....
Ik was er 10 minuten mee bezig, inclusief een kop koffie drinken....

Importkeuring een maand geleden gedaan. Na 3 dagen op MijnOverheid gekeken en het kenteken# stond er al. Verzekering gebeld, plaat laten maken.
Kentekencard kwam een dag later.

In was in Nieuwegein. Op een maandag online een afspraak gemaakt voor de vrijdag. Ze waren net weer open for business...
IMG_20200522_111412.jpg
 
PatrickZ waar gaat het dan flotter ik heb er namelijk een heleboel gebeld.
En ik woon in Hilversum,dan ga ik hem niet in Hoofddorp halen als het overal kan
 
Huh? €25 voor een bpm aangifte? Dat is snel verdiend....
Ik was er 10 minuten mee bezig, inclusief een kop koffie drinken....

Importkeuring een maand geleden gedaan. Na 3 dagen op MijnOverheid gekeken en het kenteken# stond er al. Verzekering gebeld, plaat laten maken.
Kentekencard kwam een dag later.

In was in Nieuwegein. Op een maandag online een afspraak gemaakt voor de vrijdag. Ze waren net weer open for business...
Bekijk bijlage 1513144
Ow dat heb je vlot geregeld, het is idd wel weer 25 euro maar liever dat dan een fout maken😅. Ik ben er geen held in nooit eerder gedaan dit word de 1e keer dat ik wat importeer.

Had je geen kenteken kaart nodig voor het aanvragen van de kenteken?
 
Laatst bewerkt:
Laterz23 voor mij heb je gelijk hoor,als je er niet in thuis bent,beter het ff laten doen dan maakt die € 25 ook niet uit
 
PatrickZ waar gaat het dan flotter ik heb er namelijk een heleboel gebeld.
En ik woon in Hilversum,dan ga ik hem niet in Hoofddorp halen als het overal kan
Je moet niet bellen, maar naar de RDW site gaan. Daar plan je online een afspraak. Je kiest welke type afspraak je wilt (import uit een EU land) en vult wat gegevens in. Je hebt het VIN nummer nodig. Dan kun je een locatie selecteren en meteen zien wanneer je kan. Niet goed? Terug en selecteer een andere locatie.

Vwb VIN (vehicle identification number), dat zijn 17 karakters. Stamt uit de jaren 70 of zo
Mijn Gilera uit 1954 heeft die niet, maar een frame# in formaat *123-4567*.
Die vrat het RDW programma niet.
123-4567 ook niet.
1234567 wel :-)

Ik neem ff aan dat jij een moderne motor hebt.
En een model/uitvoering dat ook in NL op de markt is (geweest). Dan is een conformiteit verklaring handig...
Dan zullen ze meer testen dan de identiteit en oorsprong (koopovereenkomst).
Zorg dus dat alles wat er op zit/hoort te zitten het ook daadwerkelijk DOET.
Zo hoort er parkeerlicht op. En aan de achterkant een rode reflector (ook al heet ie officieel retro reflector.... :-) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan