Wachten op proces-verbaal

Als je dat heb dan ga je dat vanzelf een keer merken,bij een controle of als je dacht even
op vakantie te kunnen met het vliegtuig dan word je op het vliegveld ook aangesproken
door de Marechaussee of je ff wil dokken,anders kom je het land niet uit voordat je betaald heb.
Bij een controle mag je dan je voertuig laten staan,of ze nemen je in gijzeling,totdat
je gedokt heb.
Voor vragen daarover zal je bij het CJIB moeten zijn.

Tegen de tijd dat je openstaande boete's voor oa de KMAR zichtbaar zijn, dan zijn er na aanspreken nog maar twee keuze's: Betalen of zitten. (en dan niet in t vliegtuig )

Verkeersboete's. Je krijgt ze thuis, bij niet betalen een verhoging, bij nog niet betalen nog een verhoging en bij nog steeds niet betalen wederom een verhoging.
Als je dan nog niet betaald komen er 'dwangmiddelen' aan te pas.
Word je gecontroleerd ...en dat kan dus dankzij ANPR geheel geautomatiseerd.... dan volgt staandehouding en de keus: Betalen of buiten gebruik stellen voertuig en/of gijzeling.

Buiten gebruik stellen motorvoertuig: Als je met een gelijkwaardig motorvoertuig word aangetroffen als waar de overtreding mee is begaan dan zal dat motorvoertuig 'buiten gebruik' worden gesteld. Oftewel je mag m inleveren, krijg je terug na 30 dagen of na betaling van de openstaande boete. Ook als je dan toevallig als bestuurder van de geleende auto van je buurman word aangetroffen, kan die auto buiten gebruik worden gesteld. Jouw probleem, zie maar dat je het regelt met je buurman. ( betaal de boete bv, krijg je gelijk de auto weer terug )

Gijzeling is de volgende nog iets zwaardere stap: per boete staan er gemiddeld 7 dagen gijzeling. Dan ga je dus per direct 7 dagen zitten of iig zolang er nog niet betaald is. Gijzeling vind overigens steeds minder plaats.

Hoe het ook loopt...bij niet betalen krijg je dus na 30 dagen het motorvoertuig weer terug. )f na 7 dagen mag je de straat weer op.
Maar de openstaande boete blijft bestaan. Je loopt dus kans dat je 2, 3, 4 x je motorvoertuig kwijt bent voor een maand, ( of dat je zo vaak een week gegijzeld word ) net zo lang tot er betaald is.

Kort door de bocht: Gecontroleerd worden terwijl je openstaande boete's hebt: Directe actie. Of betalen of motorvoertuig 30 dagen inleveren ( of 7 dagen zitten ).
 
Niet zozeer weg vervolgen, ik ben rechtstreeks naar huis gereden (wat niet zo ver weg was). En ja, onverzekerd rondrijden is het domste om te doen, vandaar dat ik hierna direct een A2 motorfiets heb aangeschaft. :]

En anders maar a la chinees! (doodrijden is goedkoper dan ziektekosten betalen)

Je rijdt niet onverzekerd rond.

Je rijdt met een rijbewijs dat niet voldoet voor het motorvoertuig waar je mee rijdt.

Bij een aanrijding zal de verzekering gewoon de schade aan de ander uitbetalen, die regeling is er juist voor dat een onschuldige andere partij nooit met de problemen mag blijven zitten.

Alleen in de kleine letters van je verzekering staat dat de bestuurder over het juiste rijbewijs dient te beschikken. Je voldoet dus niet aan de voorwaarden van je verzekering en op grond daarvan kunnen ze de vergoeding op jou terug vorderen.
 
Je rijdt niet onverzekerd rond.

Je rijdt met een rijbewijs dat niet voldoet voor het motorvoertuig waar je mee rijdt.

Bij een aanrijding zal de verzekering gewoon de schade aan de ander uitbetalen, die regeling is er juist voor dat een onschuldige andere partij nooit met de problemen mag blijven zitten.

Alleen in de kleine letters van je verzekering staat dat de bestuurder over het juiste rijbewijs dient te beschikken. Je voldoet dus niet aan de voorwaarden van je verzekering en op grond daarvan kunnen ze de vergoeding op jou terug vorderen.

Behalve als je je verzekering er specifiek op uitkiest. Zoals combimotors. Je krijgt dan een 35kw clausule op je polis waar in staat dat de verzekeraar erkent dat je motor is begrensd en dit dmv een uitdraai is bewezen. Er staat ook dat ze zich niet kunnen beroepen op geen geldig rijbewijs hebben.

Ik heb zo twee jaar rondgereden. Mijn logica was, ik wil de motor naar 35kw brengen en na 2 jaar weer terug naar 70. Maar ik ga niet twee keer naar t rdw voor een herkeuring. De boete is namelijk ongeveer even hoog als een herkeuring dacht ik. Nu heb ik mn A rijbewijs, is de begrenzing er uit en heb ik een andere verzekeraar. :] Ik heb wel altijd redelijk braaf gereden, standaard demper er op gehad en niet een racepijp zonder dbkiller. Zo min mogelijk opvallen :t
 
Laatst bewerkt:
Als je dat heb dan ga je dat vanzelf een keer merken,bij een controle of als je dacht even
op vakantie te kunnen met het vliegtuig dan word je op het vliegveld ook aangesproken
door de Marechaussee of je ff wil dokken,anders kom je het land niet uit voordat je betaald heb.
Bij een controle mag je dan je voertuig laten staan,of ze nemen je in gijzeling,totdat
je gedokt heb.
Voor vragen daarover zal je bij het CJIB moeten zijn.

Nou dat soort scenario's zijn alleen als je ruim te laat met betalen bent. Gewoon naar CJIB - Centraal Justitieel Incassobureau en klikken op Digitaal Loket.
 
Behalve als je je verzekering er specifiek op uitkiest. Zoals combimotors. Je krijgt dan een 35kw clausule op je polis waar in staat dat de verzekeraar erkent dat je motor is begrensd en dit dmv een uitdraai is bewezen. Er staat ook dat ze zich niet kunnen beroepen op geen geldig rijbewijs hebben.

Ik heb zo twee jaar rondgereden. Mijn logica was, ik wil de motor naar 35kw brengen en na 2 jaar weer terug naar 70. Maar ik ga niet twee keer naar t rdw voor een herkeuring. De boete is namelijk ongeveer even hoog als een herkeuring dacht ik. Nu heb ik mn A rijbewijs, is de begrenzing er uit en heb ik een andere verzekeraar. :] Ik heb wel altijd redelijk braaf gereden, standaard demper er op gehad en niet een racepijp zonder dbkiller. Zo min mogelijk opvallen :t

Boeit helemaal niets. Die onderlinge niet juridisch correcte afspraken heeft de politie niets mee te maken, de motor is immers toch al verzekerd en daarmee is veilig gesteld dat de benadeelden hun schade vergoed krijgen.
Als er daarna iemand problemen met de verzekering krijgt is dat de bestuurder.
Prima, zie dat zelf maar op te lossen.
Je bent dan wel kleiner als David en Goliath heeft zijn zaakjes echt wel goed voor elkaar, succes.


Dat veranderd er niets aan dat je voor politie-justitie gewoon zonder rijbewijs rijdt en dat zal ook als zodanig worden afgehandeld.

Schijnbaar heb je zelf toch ook ergens in je achterhoofd het gevaar ervan ingezien, je vermeld tenslotte nadrukkelijk `Ik heb wel altijd redelijk braaf gereden, standaard demper er op gehad en niet een racepijp zonder dbkiller. Zo min mogelijk opvallen`
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan