Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb er meestal niet zoveel last van, maar wat ik altijd doe is echt over de lengte-lus al rijdend remmen, en dan eigenlijk zoveel mogelijk druk op je voorband krijgen dat je "zwaarder" aanvoelt.
Lijkt erop alsof het ook altijd helpt
Hmmm, nou je het zegt...
Als ik hier op een stopligt "afknal" zegmaar en stevig rem gaat het stoplicht altijd op groen.
Kom ik als een trut aanrijden sta ik altijd te wachten tot er een auto achter me komt staan
Overdag zijn er vaak auto's maar het wil wel eens voorkomen dat ik 's nachts door de stad (Eindhoven) moet rijden, dan valt het pas op hoe lang je voor jan l*l staat te wachten voor rood. De limiet ligt bij mij dan tussen de 20 en 30 seconden (als er geen auto in een kilometer omtrek is, datzelfde geldt voor flitspalen ) overdag wil ik wel wat langer wachten, maar vaak staan er dan al auto's achter mij.
Als de lussen van het rood-licht je niet detecteren, dan zullen de lussen van de flitspaal je toch ook niet detecteren, wel?
Gewoon doorrijden zeg ik dan, ook als er wel een flitspaal staat
Maar tegenwoordig werken ze toch ook steeds vaker met radar? Dan flitsen je zelfs op de fiets nog in principe...Nee, waarschijnlijk zijn die lussen voor rood licht niet gevoelig voor motoren om ons te pesten en die flitspaalvoelers wel gevoelig genoeg om ons te bekeuren.
Ik ga gewoon naast de lus staan en stamp 3x met mijn voet op de lus!
Kan iemand met verstand van zaken misschien uitleggen hoe dat werkt met die lussen: is het een magnetisch veld dat wordt kortgesloten wanneer er een motorvoertuig overheen komt, of zitten er 'voelers' in die reageren op druk? In het eerste geval heeft stampen geen zin en in het tweede is een magneet overbodig.
Wat ik doe: proberen over een zo groot mogelijke lengte over de lus te rijden, geeft bijna altijd resultaat.
Idd, en daar detectielusleesblindheid kan je als het in jou ogen veilig lijkt (dat weet je pas zeker achteraf ) dankbaar misbruik van maken.als die detectielussen je niet zien, dan ga je ook niet op de foto. handig om te weten!
en, misschien nog een oplossing: Afstappen, volgens het rvv ben je dan voetganger (volgens wvw bestuurder, maar volgens mij zijn stoplichten in het rvv geregeld)
Kan iemand met verstand van zaken misschien uitleggen hoe dat werkt met die lussen: is het een magnetisch veld dat wordt kortgesloten wanneer er een motorvoertuig overheen komt, of zitten er 'voelers' in die reageren op druk? In het eerste geval heeft stampen geen zin en in het tweede is een magneet overbodig.
Wat ik doe: proberen over een zo groot mogelijke lengte over de lus te rijden, geeft bijna altijd resultaat.
Maar dan zou mijn ijzeren gestel toch gedetecteerd moeten worden?In ieder geval werkt/reageert de lus alleen op.........ijzer.
Was voor mij een verplicht onderdeel tijdens mijn lessen: Altijd zorgvuldig over de detectielussen rijden. Helpt af en toe. De verkeerslichten aan het eind van het straatje waar de BV-oefen-parkeerplaats ligt (voor de kenners: bij Het Goed in Deventer, dus de Harderwijkerstraat) reageren bijna nooit op motoren. In het begin gaf mijn instructeur mij 'rugdekking' als ik dan door rood reed, later werd ik er zelf handig in
BTW: fietspaadje meepikken wil ook wel eens helpen (ook naar goed voorbeeld van mijn instructeur ). Wèl uitkijken voor plaatselijke bakstenen