Wachten voor ROOD. Hoelang?? :j

Door rood

  • Op voorhand, je krijgt toch geen groen

    Stemmen: 5 3,4%
  • Na 10 minuten

    Stemmen: 6 4,1%
  • Na 1 gemiste Cyclus

    Stemmen: 126 86,9%
  • Niet

    Stemmen: 5 3,4%
  • :j

    Stemmen: 3 2,1%

  • Totaal aantal stemmers
    145
als jij 7 minuten voor een rood stoplicht heb staan wachten :} heb je in ieder geval een O-) geduld, had t zelf maar 2 min uit gehouden
 
Gewoon altijd je BioStabil dragen.
full

:P


De hiervoor genoemde magneten staan regelmatig op e-bay.
Maar heb zo m'n twijfels over de werking ervan, net als de BioStabil overigens B|
 
Er is ergens een topic van iemand die de gemeente had gebeld en die hebben die lussen toen gevoeliger afgesteld..

Dus UTFS :)
 
Ik heb er meestal niet zoveel last van, maar wat ik altijd doe is echt over de lengte-lus al rijdend remmen, en dan eigenlijk zoveel mogelijk druk op je voorband krijgen dat je "zwaarder" aanvoelt.

Lijkt erop alsof het ook altijd helpt :)


Hmmm, nou je het zegt...
Als ik hier op een stopligt "afknal" zegmaar en stevig rem gaat het stoplicht altijd op groen.
Kom ik als een trut aanrijden sta ik altijd te wachten tot er een auto achter me komt staan :Z
 
Hmmm, nou je het zegt...
Als ik hier op een stopligt "afknal" zegmaar en stevig rem gaat het stoplicht altijd op groen.
Kom ik als een trut aanrijden sta ik altijd te wachten tot er een auto achter me komt staan :Z

Ik ga gewoon naast de lus staan en stamp 3x met mijn voet op de lus! :?
 
Ik heb het ook ZO vaak, vooral in Hoogezand en Groningen, maar meestal gaat er wel een auto achter me staan en dan springt ie ineens op groen.... :(
 
Kan iemand met verstand van zaken misschien uitleggen hoe dat werkt met die lussen: is het een magnetisch veld dat wordt kortgesloten wanneer er een motorvoertuig overheen komt, of zitten er 'voelers' in die reageren op druk? In het eerste geval heeft stampen geen zin en in het tweede is een magneet overbodig.

Wat ik doe: proberen over een zo groot mogelijke lengte over de lus te rijden, geeft bijna altijd resultaat.
 
Overdag zijn er vaak auto's maar het wil wel eens voorkomen dat ik 's nachts door de stad (Eindhoven) moet rijden, dan valt het pas op hoe lang je voor jan l*l staat te wachten voor rood. De limiet ligt bij mij dan tussen de 20 en 30 seconden (als er geen auto in een kilometer omtrek is, datzelfde geldt voor flitspalen :P ) overdag wil ik wel wat langer wachten, maar vaak staan er dan al auto's achter mij.

Als de lussen van het rood-licht je niet detecteren, dan zullen de lussen van de flitspaal je toch ook niet detecteren, wel? O-)
Gewoon doorrijden zeg ik dan, ook als er wel een flitspaal staat })
 
Als de lussen van het rood-licht je niet detecteren, dan zullen de lussen van de flitspaal je toch ook niet detecteren, wel? O-)
Gewoon doorrijden zeg ik dan, ook als er wel een flitspaal staat })

Nee, waarschijnlijk zijn die lussen voor rood licht niet gevoelig voor motoren om ons te pesten en die flitspaalvoelers wel gevoelig genoeg om ons te bekeuren. })
 
Had er een paar weken geleden ook last van. Kwam binnendoor vanaf Dalfsen naar Heino gereden. Bij de verkeerslichten bij de Heinoseweg wilde ik rechtdoor, links van mij stond een motorrijder die linksaf wilde. We hebben daar met z'n tweeën een halve eeuwigheid staan wachten en hadden allebei zoiets van :? B| :( . Gelukkig kwam er een auto achter mij staan waardoor ik vrij snel groen kreeg. Andere motorrijder is toen maar gelijk mee rechtdoor gegaan.
 
Nee, waarschijnlijk zijn die lussen voor rood licht niet gevoelig voor motoren om ons te pesten en die flitspaalvoelers wel gevoelig genoeg om ons te bekeuren. })
Maar tegenwoordig werken ze toch ook steeds vaker met radar? Dan flitsen je zelfs op de fiets nog in principe...

En als je oom agent toevallig net over het hoofd ziet... die werkt ook niet met lussen ;)
 
Vorige week met rijles stond ik op de lussen. Er gebeurde niets. De andere leerling en instructeur kwamen links en rechts van me staan. Er gebeurde toen nog steeds niets!
We zijn toen over de stopstreep gegaan en hebben de auto achter ons gewenkt. Toen werd het eindelijk groen.
Belachelijke situatie.
 
Haha, komt me bekend voor. Had eerst geen idee wat er gebeurde, stond daar echt voor lul te wachten. Alle het andere verkeer had ondertussen al drie keer groen gehad. Ben toen nog bij m'n buurman (die politie-agent is) gaan klagen dat de lichten naar links het op die kruising niet doen.
 
als die detectielussen je niet zien, dan ga je ook niet op de foto. handig om te weten!


en, misschien nog een oplossing: Afstappen, volgens het rvv ben je dan voetganger (volgens wvw bestuurder, maar volgens mij zijn stoplichten in het rvv geregeld)
 
Kan iemand met verstand van zaken misschien uitleggen hoe dat werkt met die lussen: is het een magnetisch veld dat wordt kortgesloten wanneer er een motorvoertuig overheen komt, of zitten er 'voelers' in die reageren op druk? In het eerste geval heeft stampen geen zin en in het tweede is een magneet overbodig.

Wat ik doe: proberen over een zo groot mogelijke lengte over de lus te rijden, geeft bijna altijd resultaat.

Kan me niet voorstellen dat die lussen met verandering van druk werken. Ze worden ook wel eens op fietspaden gebruikt.
Lijkt me dat het een magnetisch veld is.

[ontopic]
Als ik een aantal cycli heb staan wachten rij ik door rood.
 
als die detectielussen je niet zien, dan ga je ook niet op de foto. handig om te weten!


en, misschien nog een oplossing: Afstappen, volgens het rvv ben je dan voetganger (volgens wvw bestuurder, maar volgens mij zijn stoplichten in het rvv geregeld)
Idd, en daar detectielusleesblindheid kan je als het in jou ogen veilig lijkt (dat weet je pas zeker achteraf :? O-) ) dankbaar misbruik van maken.

Als voetganger met fiets a/d hand ben je fietser, met motor a/d hand motorrijder(m/v) denk maar aan de tegenwoordige BV's bij rijexamen voor A, motor a/d hand meevoeren :Z ..
 
tijdje terug in helmond gestaan mensen ging allemaal om me heen door rood om tch maar links af te kunnen,
maar voor mijn eigen veiligheid heb ik eerst dus 10minuten staan wachten voordat ik toch maar is ging wagen om door rood te rijden op dat drukke kruispunt
 
even wat info over de detectielus.

dus Kuuk ff opletten......

de koperdraad onder het asfalt is ook nog omwonden door draad. Er valt weinig tot niets aan de afstellling te veranderen. wel kan het zijn dat de lus defect is of dat er iets op de plek van de lus in het asfalt is gereden.
In ieder geval werkt/reageert de lus alleen op.........ijzer.
Tja en mijn velgen en blok zijn een en al alu en dan reageert de detectielus NOOOOOOIT !
Oplossing is dus een plaat ijzer onder het blok of idd een sterke magneet om de draad te kunnen beinvloeden.
Kan in principe zelfs een sterke elektromagneet zijn.
maar een plaat van een cm dik onder het blok wil ook helpen.
Je zult dus zelf aan de slag moeten om iets van ijzer aan je motor toe te voegen, wil je normaal door groen kunnen rijden. door rood is een bekeuring als je gesnapt wordt.
Zorg er wel voor dat je over de lengtedraad van de eerste lus rijdt en zorg er zeker voor dat je op of over de kleine eindlus vlak bij de stopstreep staat/gaat.
Als je daar voor blijft staan gebeurt er meestal nog niets !
Motorpolitie wordt er op getraind om over de lange eerste lusdraad te rijden !
hoop dat dit iets duidelijk maakt.
groetjes Roco :]
 
Kan iemand met verstand van zaken ;) misschien uitleggen hoe dat werkt met die lussen: is het een magnetisch veld dat wordt kortgesloten wanneer er een motorvoertuig overheen komt, of zitten er 'voelers' in die reageren op druk? In het eerste geval heeft stampen geen zin en in het tweede is een magneet overbodig.

Wat ik doe: proberen over een zo groot mogelijke lengte over de lus te rijden, geeft bijna altijd resultaat.




Een detectielus is vaak niet meer dan een lus van aansluitsnoer van bijvoorbeeld een wasmachine. Netjes alle draden in serie gezet levert dat een spoel van drie wikkelingen op. Als je nou door zo’n wikkeling een wisselstroom met een betrekkelijk hoge frequentie laat lopen zal een metalen voorwerp dat zich in de nabijheid van de lus bevind magnetisch reageren. Ofwel, de spoel krijgt een kern. Doordat er een inductie optreedt zal de wisselstroom lager worden. Op zich een makkelijke manier van detecteren. Je stelt een kantelpunt in en klaar is kees, voor ons motorrijders echter meestal een kantelpunt wat door je motor niet veroorzaakt wordt. Zo’n detectielus is zeer nauwkeurig instelbaar. Er beweerde iemand dat hij hard remde op zo’n lus, dat werkt!!! Niet omdat de druk oploopt op het wegdek, maar omdat je motor inveert en daarom dichter in de lus komt. Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat een speakermagneet of een magneet uit een harde schijf :? :? :? (een magneet in een harde schijf zal alle data wissen van het magnetische medium) een oplossing biedt. Door de hoge frequentie ziet de detectielus de lage frequentie waarmee de magneet het magnetische veld binnenkomt niet eens.
Ik heb het idee dat een stalen plaat onder je motorfiets wel zal voldoen, maar wie rijdt er tegenwoordig nog door een mijnenveld…
Oh, RoCo, de lussen die ikheb aangelegd (zijn er nog al wat) zijn in mijn geval nooit met koperdraad omwonden draden geweest. Vertel mij dar es meer over

Omdat ik het verhaal zelf intiep begrijp ik het zelf best, mocht je meer interesse in de werking hebben kan ik nog wel specifieker op details ingaan. Behalve inductieve detectie met stroom (dus weerstands-)meting bestaat er ook nog inductieve detectie met frequentiemeting, of capacitieve detectie….
 
Laatst bewerkt:
na 3 cycli mag je door rood rijden volgens mijn instructeur, als je dan geflits wordt en je tekent bezwaar aan dan wordt de boete kwijtgescholden.
 
Was voor mij een verplicht onderdeel tijdens mijn lessen: Altijd zorgvuldig over de detectielussen rijden. Helpt af en toe. De verkeerslichten aan het eind van het straatje waar de BV-oefen-parkeerplaats ligt (voor de kenners: bij Het Goed in Deventer, dus de Harderwijkerstraat) reageren bijna nooit op motoren. In het begin gaf mijn instructeur mij 'rugdekking' als ik dan door rood reed, later werd ik er zelf handig in 8-)

BTW: fietspaadje meepikken wil ook wel eens helpen (ook naar goed voorbeeld van mijn instructeur :X ). Wèl uitkijken voor plaatselijke bakstenen O-)
 
Was voor mij een verplicht onderdeel tijdens mijn lessen: Altijd zorgvuldig over de detectielussen rijden. Helpt af en toe. De verkeerslichten aan het eind van het straatje waar de BV-oefen-parkeerplaats ligt (voor de kenners: bij Het Goed in Deventer, dus de Harderwijkerstraat) reageren bijna nooit op motoren. In het begin gaf mijn instructeur mij 'rugdekking' als ik dan door rood reed, later werd ik er zelf handig in 8-)

BTW: fietspaadje meepikken wil ook wel eens helpen (ook naar goed voorbeeld van mijn instructeur :X ). Wèl uitkijken voor plaatselijke bakstenen O-)


als wij met les genegeerd worden door een lus dan gaan we knus met zijn drieen naast elkaar op de lus staan, dan werkt het meestal wel.

wordt lastig als ik straks alleen op pad ga
 
Terug
Bovenaan Onderaan