Wachten voor ROOD. Hoelang?? :j

Door rood

  • Op voorhand, je krijgt toch geen groen

    Stemmen: 5 3,4%
  • Na 10 minuten

    Stemmen: 6 4,1%
  • Na 1 gemiste Cyclus

    Stemmen: 126 86,9%
  • Niet

    Stemmen: 5 3,4%
  • :j

    Stemmen: 3 2,1%

  • Totaal aantal stemmers
    145

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.266
112.234
Rèswèk
Ik stond vandaag weer es in me uppie voor het rooie licht. Nou blijkt iedere keer dat de detectielussen me niet zien. Tot drie keer toe verkeer links naast me, dat gewoon groen krijgt, auto's natuurlijk. Het kruisende verkeer gaat ook gewoon drie keer rijden. Wat ik liever nooit doe is door rood rijden, maar toen ik 7 minuten gestaan had vond ik het wel best en ben ik doorgereden.

Het komt bij heel veel kruisingen in Leidschendam voor dat mijn motor niet gedetecteerd wordt, in dit geval: de Bachlaan / Noordsingel voor bekenden.

Wanneer moet je de beslissing nemen door rood te rijden :?
 
Als het je te lang duurt en je met de auto al wel was doorgelaten.

Blik op veilig en gasssss
 
sjees, me poll was nognie-eens af :P
 
Voor de stopstreep gaan staan en de auto achter me op de lus wenken.

Of als er niemand is, achteruit steppen en met mijn velgen over de lengtelus rijden tot ie m pakt.
 
Mmmmm, ik al die tijd gedacht dat het aan mij lag......kreeg al zwaar het vemoeden dat ik af en toe ook onnodig lang sta te wachten voor rood..... :( :( :(
 
vind dat je nog lang gewacht hebt. :}
ik ben er overigens ook geen voorstander van om door rood te knallen.
MAAR ! er is een grens. })
 

Sorry...kan ik niet. Heb ooit eens een topic over dit gelezen en daarin zei der iemand dat je mbv een speciale magneet in de tank meer kans hebt om gedetecteerd te worden.

Wat er van waar is weet ik niet. U anders TFS ff... ;)
 
vind dat je nog lang gewacht hebt. :}
ik ben er overigens ook geen voorstander van om door rood te knallen.
MAAR ! er is een grens. })

Ik ben met het autotje dat linksaf ging meegegaan, alleen ging ik rechtdoor.
op dat moment voor mij de veiligste manier
 
:^
Uh, kan je zo-iets ook niet bij de mag melden :?

Ja, maar dat het ook verholpen wordt :?
Weet er al zo 1 die ik gemeld heb en waar het niet verbeterd is.
Buiten beschoiwing of dat aan MAG ligt of paalbeheerder.

En dan moet je ook het nummer van de paal gaan onthouden en waar die paal staat...
 
Ik heb dezelfde ervaring bij de lichten aan het einde van de Laan van Wateringse Veld in Den Haag.
Na meerdere cycli wachten voor Jan met de korte achternaam ga ik ook maar door het rode lampje, als het zeker weten veilig is.
 
Overdag zijn er vaak auto's maar het wil wel eens voorkomen dat ik 's nachts door de stad (Eindhoven) moet rijden, dan valt het pas op hoe lang je voor jan l*l staat te wachten voor rood. De limiet ligt bij mij dan tussen de 20 en 30 seconden (als er geen auto in een kilometer omtrek is, datzelfde geldt voor flitspalen :P ) overdag wil ik wel wat langer wachten, maar vaak staan er dan al auto's achter mij.
 
Ik heb er meestal niet zoveel last van, maar wat ik altijd doe is echt over de lengte-lus al rijdend remmen, en dan eigenlijk zoveel mogelijk druk op je voorband krijgen dat je "zwaarder" aanvoelt.

Lijkt erop alsof het ook altijd helpt :)
 
Dat krijg je met die plastic motoren, he? ;)

Ik heb wel eens gelezen dat ze een sterke magneet (uit oude geluidsboxen, of van oude harde schijf uit een pc) onderin de onderkuip stopten. Ikzelf heb er met een Soesnoeki GS500E of een KTM lc-4 bijna nooit last van, maar als ik toch ook maar het vermoeden krijg dat ik niet getecteerd ben...
Ik probeer ook altijd echt over de detectielussen te rijden. Deze liggen echter wel eens op een plek waar je als motorrijder minder snel komt, zeker als je een beetje dicht bij de weg-as rijdt.
 
Dat krijg je met die plastic motoren, he? ;)

Ik heb wel eens gelezen dat ze een sterke magneet (uit oude geluidsboxen, of van oude harde schijf uit een pc) onderin de onderkuip stopten. Ikzelf heb er met een Soesnoeki GS500E of een KTM lc-4 bijna nooit last van, maar als ik toch ook maar het vermoeden krijg dat ik niet getecteerd ben...
Ik probeer ook altijd echt over de detectielussen te rijden. Deze liggen echter wel eens op een plek waar je als motorrijder minder snel komt, zeker als je een beetje dicht bij de weg-as rijdt.
:^ zijn zelfs magneetjes voor te koop volgens mij die je op je fiets kan plakken zodat je wel gezien wordt
 
De achterliggende gedachte van de plaatsing van verkeerslichten is gewoon de boel ietwat fatsoenlijk te laten draaien als er verkeer is. Ik wacht dus nagenoeg nooit, ff kijken, veilig, doorrijden. Ook spannend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan