Wachttijd 25 kw op kenteken

Diefje…

MF'er
20 okt 2007
192
0
Hallo,
Ik heb een vraag, wat is de wachttijd om je motor op 25KW kenteken te zetten? Met het opsturen van papieren enz.
Kan helaas niets vinden op het forum, had de zoekfunctie al gebruikt.
Wie o wie kan mij helpen, Bedankt alvast.
Het gaat trouwens om een Suzuki SV650S 2003 nieuwe model.
Gr. Vero
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik heb een vraag, wat is de wachttijd om je motor op 25KW kenteken te zetten? Met het opsturen van papieren enz.
Kan helaas niets vinden op het forum, had de zoekfunctie al gebruikt.
Wie o wie kan mij helpen, Bedankt alvast.
Het gaat trouwens om een Suzuki SV650S 2003 nieuwe model.
Gr. Vero
Zou het niet weten, heeft mijn dealer voor mij gedaan. Ga gewoon uit van een week of 2. Meer zal het echt niet zijn en dan kan het alleen nog maar meevallen ;)
 
De hele "procedure" duurde bij mij 5 werkdagen.
Dus typegoedkeuring aanvragen, inbouwen/afstellen en het regellen van de papieren rompslomp.
 
Bedankt voor de reacties! Was eigenlijk wel benieuwd naar omdat in Mei de motor komt, en wil natuurlijk zo snel mogelijk met zulk mooi weer als vandaag de weg op! Ik ga gewoon uit van een week of 2 á 3 dan valt het hopelijk altijd nog mee!
 
Bedankt voor de reacties! Was eigenlijk wel benieuwd naar omdat in Mei de motor komt, en wil natuurlijk zo snel mogelijk met zulk mooi weer als vandaag de weg op! Ik ga gewoon uit van een week of 2 á 3 dan valt het hopelijk altijd nog mee!

Ook al gaat er meer tijd in zitten maakt het toch niet zo heel veel uit?
Ik snap dat je snel wil rijden *D maar de zomer komt eraan en die is dan voorlopig nog niet voorbij ;). Ik zou zeggen rustig aan, er komen nog genoeg mooie dagen *O*
 
bij mij duurde het ook 3-4 weken.

best lang als je erop moet wachten

ik heb gewoon rond gereden met kopietjes van het kentekenbewijs 3-4 weken wachten de groeten met ze :W
 
0 dagen.. gewoon bij aflevering van de motor (nieuw :+ )

Terug op volvermogen duurt 5 werkdagen. maar goed ik doe het zelf ;)
 
Je ken gewoon rijden, dan krijg je de papieren later wel toegestuurd, zorg dat je kopie van kentekenbewijs bij je hebt en een certificaat van inbouwen van 25kw set
 
Je ken gewoon rijden, dan krijg je de papieren later wel toegestuurd, zorg dat je kopie van kentekenbewijs bij je hebt en een certificaat van inbouwen van 25kw set
hoe legaal is dit? politie maak ik me geen zorgen om meer de verzekeringmaatschapijen :r kga toch geen 3/4 weken wachten B|
 
Laatst bewerkt:
Je ken gewoon rijden, dan krijg je de papieren later wel toegestuurd, zorg dat je kopie van kentekenbewijs bij je hebt en een certificaat van inbouwen van 25kw set
:^

Heb ik ook gedaan. Papieren werden opgestuurd en in de tussentijd gereden met kopietje van kentekenbewijs en een bewijsje dat 25kw was ingebouwd.
 
precies zelfde bij mij
ben al >2 weken aan het wachten op mn papieren
ondertussen gewoon met kopie van papieren, en kopie van inbouwbewijs rond aan het rijden
moet maar goed genoeg zijn :+
 
is dit niet gewoon een vorm van schein veiligheid...ik heb zo mijn twijfels of je dan verzekert bent :/ then again, 2/3 weken op je papieren wachten is ook geen pretje '(
 
is dit niet gewoon een vorm van schein veiligheid...ik heb zo mijn twijfels of je dan verzekert bent :/ then again, 2/3 weken op je papieren wachten is ook geen pretje '(

Ik moest bij aanvragen van verzekering een kopie van kentekenbewijs opsturen, die had ik nog niet (wel aangevraagd) maar heb een kopie van het volvermogen kentekenbewijs opgestuurd met ombouwverklaring. Dit was prima, moest dan alleen wel zodra ik het nieuwe kentekenbewijs had alnog even een kopietje opsturen. (bij KNMV)

En m'n dealer (motoport amsterdam) zou een eventuele bekeuring betalen, helaas geen snelheidsbekeuring :+, aangezien je rond rijdt op een motor die op papier nog gewoon volvermogen is wat dus niet mag. Ook al is de aanvraag de deur uit, officieel mag je er niet mee rijden (zelfde verhaal als rijden met testbank-uitdraai).

Het duurde bij mij overgens ook een kleine 2 weken, staat officieel 10 werkdagen voor dacht ik (is alweer tijdje geleden).
 
Laatst bewerkt:
Bij mij heeft het ongeveer 1.5 week geduurd. Dinsdag 8 april zijn de papieren naar de RDW verzonden, en gister zag ik op de RDW site staan dat ie nu officieel als 25KW staat geregistreerd. Ik verwacht (&hoop!) dat de papieren dan ongeveer morgen of overmorgen bij de garage aankomen... :-)
 
Bij mijn SV duurde het 2 weken voor ik de papieren kreeg maar kon volgens de dealer gewoon rondrijden met de rekening van het inbouwen en kopie van de papieren. Werd toen dezelfde dag nog aangehouden door de politie (A) maar die hadden er geen probleem mee. Verzekering weet ik eigenlijk niet.

SV is trouwens een goeie keus, jammer dat je er al een hebt want mijne staat te koop ;)
 
Ik heb het niet eens overwogen om mijn kenteken bewijs aan te passen. Er staat nog steeds dat die vol vermogen is!

Heb 1x bekeuring gehad en er werd niet eens naar gekeken mja. Periode zit er bijna op
 
Terug
Bovenaan Onderaan