Walbro carb. --> sproeiers ???

Waterboyke

MF'er
31 dec 2005
32
0
België
Hoi iedereen,

Ik hoop dat hier iemand is die me een beetje wil helpen, ook al ben ik (nog) geen echte motorrijder ?! Ik heb namelijk een MotorScooter -> Gilera - Runner VXR 200 voor de kenners. Is dus 200cc 4takt motor. Er zit een mega koekedoos van een luchtfilter op, die ik wil vervangen door een mooie sportluchtfilter van K&N die ik al heb, nu neem ik aan dat als ik deze erop zet ik terug moet afstellen uiteraard, ik heb vandaag me'n carb. eens opengedaan om te kijken welke sproeier er nu inzit, er zit nu een 118 in, mijn carb. is een Walbro WVF. Nu is me'n vraag waar ik sproeiers hiervoor kan online kopen en welke ik moet nemen want ik heb al gezocht op Walbro sproeiers en dergelijke maar vind niks, zit ik ergens verkeerd ofzo ? Ik ben hier nog redelijk noob in geef ik toe ! ;)
En hoeveel maten groter ongeveer zou ik moeten gaan denken jullie ?
Alvast bedankt voor de hulp !
 
Ken geen Walbro, maar je kan (eigen ervaring) met meerdere carbs ze (mits met zeer vaste hand en recht) zelf proberen op te boren, steeds erna even testen.Met 1 carb moet dat niet zo lastig zijn.
Zelf boren ? hmmzz...toch liever niet, zo handig denk ik niet te zijn & het goede materiaal daarvoor heb ik ook niet. Toch bedankt om me te willen helpen ! :)
Het enige wat op men carb. staat is Walbro WVF dus ik neem toch aan dat dat het merk ervan is, de naam zegt me ook iets dus kben toch vrij zeker..
Is het geen bekend merk dan :?
 
heb je geen foto van de sproeier want dat merk wat jij op noemt heb ik nog nooit van gehoord en je kan even op www.50cc.nl kijken daar hebben ze mestal alle sproeiers. en hoe groot dat moet je gewoon testen ik zouw hem eerst even met deze sproeier proberen en kijken wat die kijken naar de bougi. sccs ermee

groetjes dirk
 
heb je geen foto van de sproeier want dat merk wat jij op noemt heb ik nog nooit van gehoord en je kan even op www.50cc.nl kijken daar hebben ze mestal alle sproeiers. en hoe groot dat moet je gewoon testen ik zouw hem eerst even met deze sproeier proberen en kijken wat die kijken naar de bougi. sccs ermee

groetjes dirk
Hmmzzz....nu begin ik toch te twijfelen aan het merk, als niemand dat kent, Walbro is trouwens het enige dat erop staat hoor :? ik zal morge foto's posten van men carb. en de sproeier want ben nu nie thuis !
Thx voor de link maar die ken ik al, het probleem is dat ik niet weet naar welke sproeiers (merk) ik moet zoeken ?! ;)
Toch bedankt al !
 
Hmmzzz....nu begin ik toch te twijfelen aan het merk, als niemand dat kent, Walbro is trouwens het enige dat erop staat hoor :? ik zal morge foto's posten van men carb. en de sproeier want ben nu nie thuis !
Thx voor de link maar die ken ik al, het probleem is dat ik niet weet naar welke sproeiers (merk) ik moet zoeken ?! ;)
Toch bedankt al !
Hier foto van de sproeier !
IMG_0574%20(Large).JPG


Hier foto's van me'n carb. !!
IMG_0581%20(Medium).JPG


IMG_0584%20(Large).JPG


 
Laatst bewerkt:
Neem die sproeier gewoon mee naar een motorcrosszaak, en houd em daar dan even langs een aantal "standaard" sproeiers. Geheid dat er iets is met de juistedraad en draadlengte, in de maat die je moet hebben. Walbro maakt ook brandstofpompen voor gekietelde geblazen koekblikken als ik met niet vergis.

grz Thijs
 
Ja Walbro WVF , ik heb 'm ook op mijn DNA180 (4 takt).
Ik heb een soortgelijke 'problematische' megaluchtfilterkast.
Wil die ook gaan vervangen door een kleinere (en een open uitlaat), dus zal ook iets aan mijn sproeier moeten gaan doen.
Ben je nog geslaagd voor een adres voor sproeiers??
Aanders zit er inderdaad niets anders op dan de sproeier die erin zit te ruimen met een ruimersetje (altijd wat minder lomp en in kleinere stappen mogelijk) dan opboren :-)
 
't Is al (min of meer).
Ik heb mijn carb even opengemaakt en de hoofdsproeier eruit gedraaid.
Deze leek verdacht veel op een setje van 4 sproeiers die ik ooit een keer van mij pa heb gekregen, waarvan hij geen idee meer had waar ze uitkwamen. Mogelijk FN 1 cilinder motorfiets die hij ooit heeft gehad of mogelijk ook wel van VW Kever, BMW isetta, en ander mooi spul van weleer.
In de sproeierbuis gedraaid en . . . ZE PASSEN!!! (hoe groot is die kans?)
Ik heb nu een setje passende sproeiers van 86, 95, 105, iets ongemarkeerds en mij originele 118 van de Gilera carb.
Ik ga een setje ruimers of boortjes van 1.2 - 2.0 mm (0.1 mm oplopend) halen en dan kom ik er vast wel uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan