walkie talkies voor moto's

Whopper

Rookie
29 mrt 2004
5
0
Gent
Hey dudes (& ladies ;)

gezien wij meestal met dezelfde mensen gaan toeren, begonnen we te denken dat een waltie talkie / intercom / ... - systeem wel handig zou zijn. heeft iemand daar ervaring mee?
Welk merk is OK, prijzen daarvan, links ... ?
Uitgaansstandpunt is voor 2 moto's.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Greets
Erwin
 
Ik heb sinds kort het Alan-441 setje van Louis. Werkt prima tot zo'n 100 km/u, daarboven neemt de verstaanbaarheid behoorlijk af. Maargoed, 't kost ook maar 99 euro, en daarvoor krijg je 2 portofoons, 2 headsets, de bijbehorende kabelbende en wat montagemateriaal.

De speakertjes heb ik in de originele klittenband-dingetjes zitten en weggewerkt achter de bekleding. De kabelbende loopt langs de rand van de helm. Het stekkertje komt rechts ongeveer bij de overgang kinstuk-hoofdbescherming eruit, zodat ik absoluut geen last heb van de snoeren.

Mijn PTT knop heb ik meestal links om m'n wijsvinger zitten, onderaan. Dan zit-ie niet in de weg bij het koppelen, en als ik niet aan het koppelen ben, dan kan ik met m'n duim de knop indrukken.

Op het stuur heb ik ook geprobeerd, maar dat was niks. Links reeds teveel knopjes, rechts lastig te monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan