walz

murph

MF veteraan
3 sep 2004
7.982
28
vlaieland
Las in de Bigtwin artikel over de BBO Walz bike.Alhoewel ik geen liefhebber van dit soort motoren ben vond ik deze toch wel erg koel.Mijn broek zakte echter af toen ik las dat hij op zijn eigen fiets niet langer dan 10 minuten kon zitten.Nu was de zithouding er dan ook wel eentje waarin ikzelf nog niet eens zou kunnen schijten maar 10 minuten is toch wel errug weinig.Ik vraag me dan ook af wat die rit in de BBO serie nog van een betekenis heeft want feitelijk is dit dus een motor waar niet op te rijden is.In dezelfde BT een artikel over een Bozzies fiets van een ouju.Volgens Bozzie zelf zijn zijn fietsen vooral gemaakt om mee te rijden en dat zullen we dan maar geloven alhoewel de geometrie van zijn motoren en die van Walz op het eerste zicht wel erg overeenkomen.Vind dat de motoren van Bozzies niet onderdoen voor die van Walz en misschien gaan we hem nog een keer zien in de europese BBO afleveringen.

Ik heb gesproken
Amen
 
Dan heb je misschien ook wel gelezen in dat zelfde artikel dat Marcus zichzelf geen bikert (maar een buildert) vind en dat het niet vol kunnen houden meer aan hemzelf ligt (zijn gehele lichaam is kapot als gevolg van motorcross e.d.)dan aan de rijhouding van die motor....

en echt coole motors zien er beter uit dan dat ze rijdbaar zijn (ga er toch niet mee naar spanje ofzo, eerder rondje stad ......... is mijn bescheiden mening.....
;)
 
en echt coole motors zien er beter uit dan dat ze rijdbaar zijn (ga er toch niet mee naar spanje ofzo, eerder rondje stad ......... is mijn bescheiden mening.....
;)

Precies, en dat is dus de reden dat die rommel op trailers en aanhangwagens dwars door Europa naar biker treffens worden gereden. Daar aangekomen effe die prul afladen en dan kan de poser weer een rondje over het terrein rijden :r

gr. HD4ever :]
 
Dan heb je misschien ook wel gelezen in dat zelfde artikel dat Marcus zichzelf geen bikert (maar een buildert) vind en dat het niet vol kunnen houden meer aan hemzelf ligt (zijn gehele lichaam is kapot als gevolg van motorcross e.d.)dan aan de rijhouding van die motor....

en echt coole motors zien er beter uit dan dat ze rijdbaar zijn (ga er toch niet mee naar spanje ofzo, eerder rondje stad ......... is mijn bescheiden mening.....
;)
Als ik op dat ding niet naar Parijs kan zonder hernia mag ie van mij linea-rectus de sloot in...op de kop. :]
 
en echt coole motors zien er beter uit dan dat ze rijdbaar zijn (ga er toch niet mee naar spanje ofzo, eerder rondje stad ......... is mijn bescheiden mening.....
;)
daar heb je op zich wel een punt, dit weekend ff een klein stukje op een Varadero gereden ( http://magasi.net/images/Honda-XL1000V-Varadero-1999.jpg )

man was is zo'n ding lelijk, maar wat rijdt dat lekker zeg, ik had het gevoel dat ff naar Barcelona knallen geen probleem moet zijn, alleen ik wil toch niet op zo'n ding gezien worden al wordt ik 100
 
daar heb je op zich wel een punt, dit weekend ff een klein stukje op een Varadero gereden ( http://magasi.net/images/Honda-XL1000V-Varadero-1999.jpg )

man was is zo'n ding lelijk, maar wat rijdt dat lekker zeg, ik had het gevoel dat ff naar Barcelona knallen geen probleem moet zijn, alleen ik wil toch niet op zo'n ding gezien worden al wordt ik 100
Integraalhelm Bral.Doen de riceburners al jaren en ze varen er goed bij.
 
De mooiste fietsen zijn helaas vaak niet geschikt om drie weken mee door Frankrijk te touren. Als je je al over het gebrek aan comfort heen weet te zetten heb je weer geen plek om je tentje op te binden. Toch rij ik liever 2 weken in de zelfde onderbroek door Franrijk op een gafe choppert dan op een standaard "custom" of "cruiser" met genoeg tijgerslips in de koffer. :]

Wat ik wel storend vind aan het Walz bike build off verhaal is dat er gewoon bijna geen sap in de tank ging en dat er gewoon een volgauto met gasoline nodig was om de rit te volbrengen. Volkomen kut dus. '(
 
Wat ik wel storend vind aan het Walz bike build off verhaal is dat er gewoon bijna geen sap in de tank ging en dat er gewoon een volgauto met gasoline nodig was om de rit te volbrengen. Volkomen kut dus. '(
Die Walz dingen zijn m.i. sowieso meer show dan go, veel te dik blok in een frame waar je niet normaal op kan zitten, kleine tankies, idioot dikke banden etc..

Het is denk ik niet voor niets dat je live maar heel weinig van die dingen ziet, de prijs zal daar ook wel enigsinds debet aan zijn maar dat is denk niet het enige.. ( om maar niet los te barsten over de toko die Walz tegenwoordig in Nederland "vertegenwoordigt", als iets anti reclame is...) :X
 
De mooiste fietsen zijn helaas vaak niet geschikt om drie weken mee door Frankrijk te touren. Als je je al over het gebrek aan comfort heen weet te zetten heb je weer geen plek om je tentje op te binden. Toch rij ik liever 2 weken in de zelfde onderbroek door Franrijk op een gafe choppert dan op een standaard "custom" of "cruiser" met genoeg tijgerslips in de koffer. :]

Wat ik wel storend vind aan het Walz bike build off verhaal is dat er gewoon bijna geen sap in de tank ging en dat er gewoon een volgauto met gasoline nodig was om de rit te volbrengen. Volkomen kut dus. '(
<Maar er is geen camera die je volgt en ook geen easy rider muziek op de achtergrond gedurende die twee weken.
So,why hurt yourselluf? :W

Een basis vereiste aan een motor is toch dat ik er min.een paar honderd km per dag op moet kunnen rijden zonder al te grote problemen.Anders mag die van mij naast de Fatboy de sloot in. :]

daarom zette harley zweefzadels op zijn hardtails. :}
 
Ja graag. Ze staan toch regelmatig in Bigtwin, en ze waren ook bij de "martelrit" van Walz aanwezig.
 
:o

Om eerlijk te zijn vond ik die Waltz eigenlijk ook wel een stoere fiets... maar ik vind Herr Waltz zelf net teveel poser en dat maakt het totaalplaatje weer minder.

Ik hou van compromisloze chopperts die eigenlijk niet rijbaar zijn, maar er wel gaaf uitzien. Maar je moet er dan wel op rijden natuurlijk. Traileren is voor heaumeax. Ik stop dus liever wat vaker met een hardtail dan dat ik op een a-sexy motor als een Pan European rond zou rijden.
 
:o

Om eerlijk te zijn vond ik die Waltz eigenlijk ook wel een stoere fiets... maar ik vind Herr Waltz zelf net teveel poser en dat maakt het totaalplaatje weer minder.

Ik hou van compromisloze chopperts die eigenlijk niet rijbaar zijn, maar er wel gaaf uitzien. Maar je moet er dan wel op rijden natuurlijk. Traileren is voor heaumeax. Ik stop dus liever wat vaker met een hardtail dan dat ik op een a-sexy motor als een Pan European rond zou rijden.

helemaal volledig mee eens! :}
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan