3 weken geleden ben ik overgestapt naar een andere motor (Kawasaki ZZR-1100D '96).
De vorige motor (GSX 750 ES '83) had al tijden een slechte accu. Deze moest op een gegeven moment echt aan de (gewone) lader als ik 2 dagen niet ging rijden anders kon ik het wel vergeten. Een nieuwe kopen had ik geen zin in omdat ik toch een andere motor ging kopen. Ik heb ook het vermoeden dat het gebruik van een gewone lader slecht voor je accu is als hij er te lang aan zit.
Bij de nieuwe motor zat toevallig een druppellader en een aansluiting op de accu zodat deze niet gedemonteerd hoeft te worden. Ik rij dagelijks 40 km heen en 40 km terug, alleen in het weekend staat hij soms stil. Dit is kort genoeg om de lader niet te hoeven gebruiken lijkt me. Dat heb ik tot nog toe dus ook nog niet gedaan en hij start iedere ochtend perfect, ook als het nog rond het vriespunt is.
Nu is mijn vraag: vanaf hoe lang stil staan is het zinvol/raadzaam om de motor aan de druppellader te hangen?
Deel je mening en ervaringen!
De vorige motor (GSX 750 ES '83) had al tijden een slechte accu. Deze moest op een gegeven moment echt aan de (gewone) lader als ik 2 dagen niet ging rijden anders kon ik het wel vergeten. Een nieuwe kopen had ik geen zin in omdat ik toch een andere motor ging kopen. Ik heb ook het vermoeden dat het gebruik van een gewone lader slecht voor je accu is als hij er te lang aan zit.
Bij de nieuwe motor zat toevallig een druppellader en een aansluiting op de accu zodat deze niet gedemonteerd hoeft te worden. Ik rij dagelijks 40 km heen en 40 km terug, alleen in het weekend staat hij soms stil. Dit is kort genoeg om de lader niet te hoeven gebruiken lijkt me. Dat heb ik tot nog toe dus ook nog niet gedaan en hij start iedere ochtend perfect, ook als het nog rond het vriespunt is.
Nu is mijn vraag: vanaf hoe lang stil staan is het zinvol/raadzaam om de motor aan de druppellader te hangen?
Deel je mening en ervaringen!