Wanneer ga je tanken?

Nou zeg dan!

  • Als mijn tank leeg is.

    Stemmen: 12 4,7%
  • Als mijn tank bijna leeg is.

    Stemmen: 223 86,8%
  • Als er nog behoorlijk wat in zit.

    Stemmen: 9 3,5%
  • Als ik stijve benen krijg.

    Stemmen: 6 2,3%
  • Als de tank nog vol zit en ik me vergis.

    Stemmen: 7 2,7%

  • Totaal aantal stemmers
    257
gewoon bij 200km, rond de 210-220 moet ik meestal m'n reserve inschakelen en dat doe ik liever nie onder t rijden..
Beetje onzinnige poll.. :P
maargoed, tis weer vrijdag
:W :W :W :W :W :W

Waarom niet tijdens het rijden, gaat dat dan soms zo lastig bij een suzuki?
Zelf tank ik vaak ook pas zodra ik op reserve over moet gaan. Heb dan als nog zo'n 4 liter dus direct tanken is niet nodig kan dan nog wachten totdat ik een goedkope pomp tegenkom. Dat is ongeveer bij zo'n 280 tot 300 km.
En het omschakelen naar reserve gebeurd gewoon tijdens het rijden. Het kraantje op mijn kawasaki is licht te bedienen en redelijk makkelijk te bereiken. Tijdens het lessen ook geleerd dat je voordat je met een motor op pad gaat weet hoe je de benzine kraan kunt bedienen. En dat je er op oefent dat je deze ook tijdens het rijden kunt bedienen.
 
ik hou altijd mijn dag teller in de gaten zo rondde 240-250 km dan heb ik nog wat speling als er geen pomp in de buurt is. :)
 
dagteller, tank vaak liever wat eerder dan dat ik op het randje ga rijden anders moet ik rijden naar mijn reserve inschakelen, niet handig :P
 
Ik tank eigenlijk altijd als ik weer terugkom. Staat de fiets lekker vol te wachten. Is gekomen van m'n vorige, die liep hooguit 170km op een tank. Maar toch een goede gewoonte, want bij een kilometer of 200 staat Duc vrijwel droog, en ik wil niet graag zonder staan....
 
als ik weer geld voor peut hebt :+ kep een lege tank en net genoeg geld voor 1 volle tank...maar dan zit ik de rest van de maand zonder geld :$ wat te doen wat te doen
 
Als mijn lampje gaat branden, ga ik een tankstation zoeken,
is me gelukkig nog nooit overkomen, dat ik zonder stond
 
Ligt er bij mij een beetje aan. Normaal tank ik zo gauw ik hem op reserve moet zetten. En bij me Dax al helemaal want met een totale tank inhoud van 2,4l zou het erg stom zijn om die te tanken terwijl die bijna vol zit... over doe ik het wel bij ritjes en vakanties zodat hij lekker helemaal vol is. Ze zagen me eerst al aankomen bij de kassa @ tankstation op de snelweg en ik ff 55eucentv moest aftikken (benzine was toen wel iets goedkoper).
Maar met me XV en me Div tank ik ze ook gewoon helemaal vol bij tankstops op vakantie anders is het heel irritant voor de rest en jezelf ook als je ineens stil staat of je weer speciaal voor jouw een extra keer moet stoppen.

Wel heb ik af en toe dat ik bijvoorbeeld me XV leegrijd en me salaris nog niet gestort is en dan pak ik me Div die dan wel nog vol is.

Dus ik tank eigenlijk voornamelijk bij dit:
-Div na 250/300 KM (op vakantie rijd hij meestal 1 op 25 en soms zelfs 1 op 30 dus duurt het wat langer tot reserve)
-XV na 180/250KM (tja 10 liter tankje excl reserve van 3 liter)
-Dax na 70/120KM (afhankelijk van rijstijl hoesnel me 2 litertjes voor me reserve op zijn :P )
 
Laatst bewerkt:
Zodra ik mijn kraantje naar reserve moet draaien of als ik richting de 200 km loop rij en een pomp tegen kom :P
 
Laatst bewerkt:
Zodra ik mijn kraantje naar reserve moet draaien of als ik richting de 200 km loop rij en een pomp tegen kom :P


same here.
echter kan ik met m'n 18 liter tank tot zo'n 300 km komen,
haal er met stevig altijd minimaal 1:17 mee.
maar mijn fiets is ook gewoon uitgerust met een metertje.
 
als ie op reserve stand gaat (lampje branden).

dan heb ik 12/13 liter opgereden en kan ik nog zeker 4/5 liter vooruit maar tank evengoed voor de zekerheid (en om de kosten te drukken :P )
 
Normaal als het lampje gaat branden.
Soms check in voor de rit nog even de hoeveelheid en besluit ik aan de hand daarvan of ik nog bijtank.
 
Ik ga tanken als de motor afslaat. Dan is de benzine namelijk op. (DUH) Waarom zou je eerder moeten tanken als er nog benzine in je tank zit??? :?










:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan