Wanneer ga jij als motorrijder met pensioen?

qbird

MF veteraan
17 mei 2007
1.006
0
****
Nu het er naar uitziet dat we in de toekomst toch langer moeten blijven werken vraag ik mij af of we na onze pensioengerechtigde leeftijd nog kunnen genieten van onze gemotoriseerde tweewielers.

Kan net het verschil maken in mijn ogen of je nog wel of niet in staat bent lekker ongedwongen over neerlands wegen te kunnen toeven.

Ga dus niet in of het wel of niet terecht is dat je langer moet werken om van je pensioen te kunnen genieten. Ik constateer alleen dat naarmate je ouder wordt de fut er wel wat uitgaat.

:]
 
Rijden tot ik het echt niet meer kan, nog net voordat ik een gevaar zou vormen voor het overige verkeer :) dan lever ik mijn rijbewijs in. En je moet ook niet te hard werken, dat is sowieso niet gezond.

Tevens vind ik het geen enkel probleem om tot mijn 67ste te werken, aangezien ik waarschijnlijk pas op mijn 25-26ste begin met werken ;)
 
Laatst bewerkt:
Geen idee van wanneer ik met motor pensioen ga. Ook ben ik er nog totaal niet mee bezig en ga dat voorlopig ook nog niet doen. Ik blijf rijden zo lang ik het nog leuk vind. Zodra ik er de lol van af heb dan stop ik. Ook stop ik wanneer ik het me financieel niet meer kan veroorloven. Maar zoals het er nu naar uitziet stop ik nog lang niet met het motorrijden. Het is me nog veel te mooi om te doen.
 
Geen idee van wanneer ik met motor pensioen ga. Ook ben ik er nog totaal niet mee bezig en ga dat voorlopig ook nog niet doen. Ik blijf rijden zo lang ik het nog leuk vind. Zodra ik er de lol van af heb dan stop ik. Ook stop ik wanneer ik het me financieel niet meer kan veroorloven. Maar zoals het er nu naar uitziet stop ik nog lang niet met het motorrijden. Het is me nog veel te mooi om te doen.
sais it all :Y
 
Even een anekdote dan voor de grap:

Ik liep laatst, na een ABV-les, naar mijn auto. Naast de wagen staat een heer op leeftijd op de trapfiets. Ik groet hem (hij moest een stapje opzij doen, anders kon ik de auto niet in). Vraagt de beste man of ik geslaagd ben. "Nee hoor, ik had alleen les, geen examen", zei ik. "Aha", zegt de man. "Ik ben stiekem naar mijn kleindochter aan het kijken. Zij moet afrijden voor AVB".
"Goh", praat ik. "Rijdt u zelf ook motor?". De meneer zegt: "Jazeker! Ik rijd al 60 jaar motor. Ik ben 83 en ik heb net een nieuwe Harley gekocht in verband met het lagere zadel. Ik kon mijn been niet meer over het BMW-zadel zwaaien!".

Respect voor deze heer! :}
 
ik blijf er net zo lang op rijden tot dat ik eraf stuiter , en er niet meer op kan kruipen O-)
 
Ik ken iemand van dik in de 70 die net een nieuwe motor heeft gekocht. Dat hoop ik tegen die tijd ook nog te kunnen.
 
Waarschijnlijk vér voor mijn eigen pensioengerechtigde leeftijd...

...tegen die tijd vast wel weer iets anders gevonden wat ik altijd al eens wil hebben proberen ;)
 
Jaren geleden een interview gelezen in de Motor van een man van 73 die met zijn Fireblade rondjes reed op het circruit van Assen. Is eens wat anders dan een opa die gaat biljarten :)

Wanneer ga ik met pensioen? Zodra:
1. Ik er echt geen lol meer in heb
2. Alle leuke weggetjes verkloot zijn ivm veiligheid, milieu of gierende drukte
3. Als je verplicht bent om in het kader van veiligheid reflecterende vestjes + airbag-pakken+zijwieltjes + etc etc moet hebben
4. Als het onbetaalbaar wordt
Dat soort dingen.

Ik heb er nog steeds wel plezier in maar op de andere 3 punten wordt het langzaam maar zeker steeds slechter. En daarom rij ik nu zoveel mogelijk nu het nog kan :)
 
Laatst bewerkt:
Tijdje geleden reed ik op een zaterdagmiddag naar Noordpolderzijl, dat ligt in Noord-Groningen. Raakte aan de praat met een bejaarde meneer. Die was even aan 't rijden op z'n motorscooter. Kwam uit Den Haag. Was ook even een rondje aan het rijden.

Respect voor krasse oude mensen *O*
 
Is leuk om te lezen hoe over dit onderwerp wordt gedacht.

Zelf vind ik touren op de motor een heerlijke verpozing. Het zal inderdaad wel zo zijn dat de regelgeving steeds stringenter wordt. Ik denk dat dat mede komt door de mentaliteit van de weggebruikers in het algemeen. Hopelijk kunnen wij als ridders op onze stalen rossen gewoon ons ding blijven doen. Liefst tot je er inderdaad vanaf dondert :P
 
gaan we hier ook het hebben over het verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd van motorrijders
 
Ik stop als ik 105 ben... dan zoek ik een hele mooie bocht op, ergens in de bergen en dan knal ik er lekker uit... :W
 
gaan we hier ook het hebben over het verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd van motorrijders

Yep, als wij langer blijven rijden, dus meer benzine/belasting betalen. Kan de overheid de schatkist nog iets langer met ons geld spekken, of spenderen aan meer drempels en andere ongein.
 
zolang er nog benzine is te krijgen

en daarna zolang het nog leuk is met wat er ook ter vervanging komt :]
 
Laatst bewerkt:
Tot ik de eerste de beste boom of koekblikker schep dan stop ik denk ik :W

Ik zie het wel. Ik moet zeggen ik rij nu twee jaar en het wordt nu al minder maar dat komt ook omdat de motorrijders om mij heen ook niet zo fanatiek meer zijn.

Ik blijf wel woon/werk rijden maar puur voor de files niet voor de fun (heb er ook gee n hekel aan natuurlijk).
 
Als ik kijk wat mijn dinnetje heeft overwonnen om weer op de fiets te klimmen, hoeft een motorijder nooit met pensioen zolang de draadjes tussen de oren niet hopeloos in de knoop komen, dus tot mijn 120ste blijf ik zeker motor rijden :-)
(wellicht tegen die tijd een elektrieke)
 
Ik zie het wel. Ik moet zeggen ik rij nu twee jaar en het wordt nu al minder maar dat komt ook omdat de motorrijders om mij heen ook niet zo fanatiek meer zijn.

Dat zie je helaas heel veel: motorrijbewijs halen, paar jaar wat rijden en dan stoppen wegens geen zin/tijd danwel andere prioriteiten. In mijn vriendenkring ben ik een van de weinige die regelmatig op de motor zit van de 8 die het A'tje hebben. Heb er zelf na 11 jaar in elk geval nog steeds volop plezier in :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan