wanneer gas erop in sportieve bocht?

Smet

MF veteraan
4 dec 2001
5.064
513
breskens
Volgens de boekjes moet je geloof ik zonder gas insturen en bij de apex van de bocht het gas oppakken :? Ik merk van mezelf dat ik het veel lekkerder vind sturen als je al met licht gas erop instuurt. Hoe nemen jullie sportieve bochtjes?
 
Ik ga ook met licht gas erop in de bocht. En wanneer ik eenmaal lekker in de bocht hang gaat het gas er goed op.
 
heel mooi gezegd maar hoe defineer je "sportieve bochtjes" :P halverwege weer gas erop, de bocht uittrekken. Het is bij de meeste een kwestie van automatisme denk ik.
 
Ik neem ze helemaal verkeerd, hard erop af. Dan heel hard remmen. Rem los insturen en dan gas bijgegeven zo ver het kan.
 
niet teveul in de bocht want dan kom je er glibberend uit (incl zwarte streep)...
 
:Z utfs ?

Cursusje oid?, ik neem aan dat je niet het boekje meeneemt onderweg of letterlijk probeert uit te voeren wat erin staat.
Je moet wel enig gevoel hebben in wat je doet maw, voelt het goed en natuurlijk dan heb je een grote kans dat je op de goede weg zit.
Maar uuh, wat voor de ene geld geld voor de ander niet, probeer maar eens totaan de binnenkant de bocht in te remmen, (nog) niet doen dus....... alleen voor gevorderden.
Zo zijn er talloze dingen die je gewoon in de praktijk moet leren en niet uit een boekje.
 
Volgens mij remmen de profs tot bijna halverwege de bocht. Ze gaan dus niet op het gas de bocht in, maar op de rem. Vervolgens gaan ze zo vroeg mogelijk weer op het gas.
 
[spammodus]check deze site: www.sonius.nl [/spammodus] (is van kawasander :) )

En download de nederlandse versie van "a twist of the wrist". Het antwoord op al uw motor- en bochtentechniekvragen :9

Trouwens: ook nog veel andere vette shit *D
 
Dr is toch geen kunst aan om aan het gas te gaan hangen.
Je merkt vanzelf als je te ver gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan