wanneer groot/klein onderhoud

B2

MF veteraan
Donateur
4 jul 2001
2.242
496
Belgie (Gent)
Even jullie mening over het volgende: in mijn onderhoudsboekje staat dat ik elke 10000km op onderhoud moet terwijl mijn dealer zegt elke 5000km (die 10000km is volgens hem het groot onderhoud en moet er tussendoor ook eens een klein onderhoud gebeuren) te gaan aangezien die intervallen toch wel wat ruim geschat zijn. Ik volg zijn redenering wel maar langs de andere kant moet hij ook zijn boterham verdienen :j . Nu weet ik ook dat mijn T-Cat toch minimum elk jaar eens binnen zou moeten maar (of elke 10000km of elk jaar, het hangt ervan af wat er eerst komt) maar als ik de raad van mijn dealer volg staat hij elke 4 maand binnen (ik doe min 15000km/jaar) en wordt dat nog een kostelijk grapje ook. Vandaar mijn vraag: wat raden jullie me aan ? Zelf zou ik voor een soort compromis gaan en elke 7500 km eens binnengaan, beurtelings voor een groot onderhoud en een klein onderhoud.
 
klein onderhoud kan je zelf doen joh...das alleen je olie verversen, banden NAKIJKEN, remmen NAKIJKEN, accu NAKIJKEN, lichten NAKIJKEN, meer gebeurt er niet bij een kleine beurt....grote beurt worden kleppen gesteld....enzo...dus dat is zo om de 15000 wel ok...kleine beurten zijn bullshit...
 
stupid2.gif


Kleine beurt kan iedereen zelf. Kleppen stellen e.d. laat je doen... De rest gewoon zelf.

Tip koop een werkplaatshandboek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan